Kaliningrad zbuduje ogromne lotnisko?

Kaliningrad zbuduje ogromne lotnisko?
27/02/2013 22:58   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_94f55 2013-03-02 14:46   
gosc_94f55 - Profil gosc_94f55
akurat do waw delta ma cs z klm i duzo pasazerów wozi przez amsterdam takze zarabia
gosc_3510e 2013-03-02 12:22   
gosc_3510e - Profil gosc_3510e
Tak samo można powiedzieć w stosunku do WAW i Delty. Gdyby było opłacalne to połączenie to Delta dalej by operowała z WAW. Różnica polega na tym, że amerykańska linia nie lata tam ,gdzie musi dopłacać, natomiast dla Lotu i ich bosów ważniejszy prestiż niż koszta, zwłaszcza jak nie obciąża to własnej kieszeni ,tylko wszystkich Polaków
gosc_17f1b 2013-03-02 11:44   
gosc_17f1b - Profil gosc_17f1b
jak by opłaciło sie latac z rze czy krk za ocean to juz dawno latała by DELTA która ma o 30 %miejsze koszta jak LOT, z RZE LH opedza na crj FRA chyba transferów niemaja za duzo skoro nie ma przez tyle lat podmiany na 320/737 a na lato wycinaja rejs w niedziele
gosc_7e72c 2013-03-02 10:11   
gosc_7e72c - Profil gosc_7e72c
gosc_450bb - i tutaj właśnie gadasz bzdury. LOT po zakończeniu każdego sezonu podawał, że z RZE był zawsze zysk operacyjny na tym połączeniu. Zamknęli to połączenie, bo zmieniła się koncepcja latania LOTu - marzenia o HUB na Okęciu. Pytanie tylko, czy im się to odwidziało, czy też twardo będą tkwić w tych mrzonkach.
gosc_cf994 2013-03-02 00:18   
gosc_cf994 - Profil gosc_cf994
Pyrzowice mają wkrótce zbudować nowy dłuższy pas startowy, a Rębiechowo zrobi to w przyszłości sprowokowane konkurencją nie tylko Kaliningradu i Kosakowa, ale i współpracą z Okęciem ... dla LOTu trasy transatlantyckie to warunek przetrwania i obsługa głównie WAW już nie wystarczy.
gosc_450bb 2013-03-01 22:28   
gosc_450bb - Profil gosc_450bb
nie lata z rze bo sie nikomu nieopłaca
gosc_068f7 2013-03-01 21:53   
gosc_068f7 - Profil gosc_068f7
gosc_02218 - przecież RZE ma 3200m pasa i już kiedyś latał TATL. Tylko pytanie czemu nie lata, skoro taki na południu potencjał
gosc_9f655 2013-03-01 20:52   
gosc_9f655 - Profil gosc_9f655
KTW i GDN mają możliwości wydłużenia pasów startowych do obsługi lotów transatlantyckich i nie tylko ... KGD pokaże niedowiarkom jak się rozbudowuje Port Lotniczy i kto będzie latał !
gosc_6fe26 2013-03-01 20:37   
gosc_6fe26 - Profil gosc_6fe26
Linie które mogłyby latać nie interesują się lotniskami, które nie mają dla nich nic interesującego do zaoferowania - a rezerwowym lotniskiem dla WAW do obsługi B787, 777, 747 i A330, 350, 380 będzie BER ... i może Biała Podlaska.
andrzej 2013-03-01 20:25   
andrzej - Profil andrzej
Lotnisko z tak długim pasem jest zapewne pomyślane na potrzeby wojska tak by umożliwić starty/lądowania An-124 z pełnym ładunkiem. W dalszej kolejności być może jest opcja otworzenia długich tras krajowych np. do Władywostoku, Chabrowska czy Irkucka. Po to by latać z Gdańska po Europie, a tym bardziej na krajówkach tak długi pas nie jest do niczego potrzebny.
gosc_f3f13 2013-03-01 20:23   
gosc_f3f13 - Profil gosc_f3f13
katowiczan 2013-03-01 20:00   
katowiczan - Profil katowiczan
gosc_02218: tak z ciekawości to kto będzie operował na tych międzykontynentalnych połączeniach z GDN/KTW/KRK ?
gosc_02218 2013-03-01 16:23   
gosc_02218 - Profil gosc_02218
Północ i Południe Polski nie ma długodystansowych połączeń lotniczych głównie z powodu braku odpowiedniej infrastruktury, a głównie dłuższych pasów startowych - dlatego pytanie "PO CO ... ?" jest niestosowne, ponieważ potencjał każdego z tych regionów jest nie mniejszy niż Mazowsza, a chociażby dla obsługi B787 i większych samolotów - przydałyby się zapasowe lotniska poza WAW.
usuniety 2013-02-28 22:24   
usuniety - Profil usuniety
gosc_c10a6: powstaje tylko pytanie: po co i w jakim celu lotnisku GDN potrzebny jest pas o monstrualnej długości od 3700m do 4000m? Nie widzę żadnego zastosowania, bo nie wierzę, żeby w bliskiej przyszłości z GDN miały startować loty trans- lub interkontynentalne.
gosc_c10a6 2013-02-28 21:51   
gosc_c10a6 - Profil gosc_c10a6
Przecież Trójmiasto stać na 3700-4000m pas startowy w Rębiechowie lub Kosakowie ... również Pyrzowice dadzą radę wybudować podobny, najtrudniej mają na razie Balice - ale trzymamy kciuki. Tylko trzeba się za to szybciej zabrać aby skończyć przed Kaliningradem i w Świecie rozreklamować !
gosc_00cd0 2013-02-28 15:27   
gosc_00cd0 - Profil gosc_00cd0
@marcowy: Ale ten 747-8 po starcie z pasa dł. 2800 m do Azji nie doleci.
marcowy 2013-02-28 08:19   
marcowy - Profil marcowy
GDN przyjmuje bez problemu duże samoloty - vide 747-8 lufy na Euro
gosc_4f2c8 2013-02-27 23:55   
gosc_4f2c8 - Profil gosc_4f2c8
GDN i KRK lub KTW powinny mieć takie długie pasy startowe jak WAW aby mogły przyjmować także wszystkie duże długodystansowe samoloty ... a Kaliningrad niech rozbudowuje sobie lotnisko do woli. Kto bogatemu zabroni ?
ssak 2013-02-27 23:46   
ssak - Profil ssak
Spokojnie, dopóki na wjazd do Rosji potrzebna jest wiza, a kolejki na granicy nie sa czymś niespotykanym, tak długo taki scenariusz raczej nie grozi.
gosc_e4b64 2013-02-27 23:12   
gosc_e4b64 - Profil gosc_e4b64
Nie chcę im życzyć złego ale lepiej żeby oni jako kolejni nie zabierali Polce pasażerów, bo będzie tragedia.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy