@sauvi tak, o jednym piszę o czym innym myślę :P
contact stand to w zasadzie pozycja przy pomoście/ rękawie.
tak jak pisze gosc, zwykle używane passenger/ air bridge, jet brigde, jetway.
gosc_e43e1
2013-01-19 00:16
jetbridge airbridge i jetway wszystko to samo wystarczy na wiki spr
gosc_60462
2013-01-18 14:10
'airbridge' jest bardzo często używane w angielskim jako określenie rękawa. raczej częściwej niż 'jetway'.
@hops: a co do remote stand, wydawalo mi sie ze to wlasnie pozycja bez rekawa wzgl. dojscia pieszego, tj. z przewozem autobusem.
@hops: czy termin "jetway" tez tu pasuje ? Jezeli nie, to jaka roznica ?
gosc_d8384
passenger bridge (czasami remote stand).
a czy na przekład dla FR czas obsługi poprzez rękaw nie jest za długi ? Fr ma tylko 25 minut na miejscu. Być może wydawać się to może śnieszne ale zdecydowanie szybciej jest wywalić ludzi i przyjąc ich z płyty niz kołować pod rękaw, czekać aż go przyłączą, dopiero wtedy otworzyć gata itd.....
spotter10
2013-01-18 11:59
W końcu. Rękawy były planowane nawet w starym terminalu, ale obecnie to już nie ma sensu. Czemu mówicie, że Wizz napewno nie będzie korzystał? W CGN zawsze pod rękaw był podstawiany. W GDN obecnie maszyny W6 i FR stają bezpośrednio przy terminalach aby ludzie mogli na piechotkę do nich dojść. Później albo pod rękaw albo dalej od terminala i bus. Ale cieszę się, że władze już myślą o dobudowie brakującej części terminala. Bo obecne rozwiązanie na terminal wylotowy i przylotowy to ewidentna prowizorka!
gosc_d8384
2013-01-18 11:15
Drodzy forumowicze, tak z ciekawości, czy ktoś wie jak jest "rękaw" po angielsku - ale bardzo proszę o "normalną" odpowiedź.
ciekawe kto będzie z nich korzystał: Fr na pewno nie, WIZZ pewnie też ? eurolot chyba sie nie podstawi DASHEM, a na pewno nie ATR, zostaje lufa i sas, nie powiem obłożenie będzie duże :)
ja latam czesto przez Monachium - dobre polaczenie i rzeczywiscie zawsze samolot pelny. Szkoda ze zdjeli Dusseldorf.
gosc_1f271
2013-01-17 21:51
Lufa w tym roku rozważa przejście na A320 do MUC, takie obłożenie.