Kolejne lotnisko regionalne w budowie

Kolejne lotnisko regionalne w budowie
22/10/2012 21:24   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_6c6a0 2012-10-27 00:57   
gosc_6c6a0 - Profil gosc_6c6a0
hops: wcale nie dramatyzuję z tym dojazdem ;) wyobraź sobie tylko, że ludzie narzekają, że low-costy latają na oddalone od centrów miast lotniska i trzeba zawsze z nich dojechać czasami 100km do danego miasta. A teraz sytuacja osób mieszkających w Białymstosku: mają 200km do Warszawy... i za każdym razem chcąc gdzieś polecieć muszą te 200km pokonać
hops 2012-10-27 00:06   
hops - Profil hops
BZG i LCJ jako przykłady, przepraszam czego? XD budowa lotniska to pikuś. w Szymanach jest pas, jest wieża, nawet jak się okazuje ILS, bo budowa lotniska to pikuś - trzeba je utrzymać!
gosc_79abb 2012-10-26 10:52   
gosc_79abb - Profil gosc_79abb
@hops wiesz, przez lata władze centralne mówiły: po co wam lotnisko, zbudujemy wam S8 do Warszawy, linię kolejową i szybko dostaniecie się do Okęcia.(to samo z resztą mówiły w przypadku Lublina). Latą minęły, powstało owszem parę odcinków S8, ale linia kolejowa leży, na resztę S8 poczeka się z 5 lat jak nic(oczywiście po drodze mogą być opóźnienia bo zabraknie kasy). Dlatego samorządowacy już mają dość obietnic ze stolicy i wolą wziąć sprawę we własne ręce(podobnie było z Lublinem). Koszt budowy lotniska to koło 400 mln zł czyli z 10% kwoty jaką trzeba wydać na brakujące 100km S8. Sporo kasy znajdzie się w RPO, z resztą w obecnym budżecie była, ale przez opóźnienia przesunięto na drogi i zostało jakiejś 25 mln na przygotowanie inwestycji a resztę dołoży się z RPO w nowym budżecie unijnym. Utrzymanie lotniska owszem trochę kosztuje, ale bez lotniska ciężko przyciągnąć inwestorów, to brak turystów(bo wielu zniechęca zły dojazd). Lotnisko samo w sobie od początku nie wyjdzie na plus(w Polsce ocenia się, że musi obsługiwać z 1 mln paxów), ale tym mneijszym portom nie przychodzi do głowy by zwijać interes(RZE,BZG,LCJ) a rozwijają się by dobić do 1 mln. Wiedzą, że lotnisko to inwestycja. Podobnie jak drogi- wydaje się pieniądze i szybko zwrotu nie ma, ale bez tego mało kto zainwestuje, przyjedzie itd. O ile dobrze pamiętam nie ma lotniska w Grodnie a low-costy nie latają na Białoruś, więc Białystok mógłby przyciągnąć szerokie rzesze Białorusinów(tak jak robi to dziś Modlin). Niech Białystok uczy się od Lublina i na jego błędach a będzie dobrze(raport środowiskowy w 2013, dalej opracowywanie Koncepcji programowej, projektów, przetargi koło 2015 i w 2017 otwarcie).
hops 2012-10-26 09:21   
hops - Profil hops
drodzy goście, bądźcie świadomi, że odpalenie lotniska to jedno - sporo kasy można wyciągnąć z UE, ale takie lotnisko trzeba utrzymać i zarobić aby działało w kolejnych latach. poza tym, nie dramatyzujmy z tymi dojazdami. no i weźmie pod uwagę, że im więcej lotnisk tym wyższe koszty przewoźników, bo to co jedni zaoszczędzą za lądowanie, inni zapłacą w opłatach terminalowych ;]
gosc_4f20e 2012-10-25 21:53   
gosc_4f20e - Profil gosc_4f20e
Ale pozostałe? Modlin, Warszawa, Lublin czy Kowno to bajka? Ciekawe czy tak jak władze LUZ robiły badania ilu mieszkańców Lubelszczyzny lata z WAW(było koło 700 tys rocznie) tak postąpią władze tworzonego portu-pewnie w Sanikach.
humbak 2012-10-25 21:35   
humbak - Profil humbak
"lotniska Mińsku, Grodnie i Brześciu chętnie obsłużą mieszkańców Podlasia"? Buahahahahahahaahahahahaha
gosc_0f47e 2012-10-25 20:23   
gosc_0f47e - Profil gosc_0f47e
Dopóki Białystok wreszcie nie ruszy to lotniska w Warszawie, Modlinie, Lublinie, Kownie, Wilnie, Mińsku, Grodnie i Brześciu chętnie obsłużą mieszkańców Podlasia ...
gosc_0351e 2012-10-25 10:57   
gosc_0351e - Profil gosc_0351e
@ hops to samo mówili przed uruchomieniem WMI-po co dodatkowe lotnisko, skoro jest Okęcie i ma możliwości rozwoju a w p[obliżu działa Łodź... idąc tym tropem, to kiedyś wcale nie powstałyby inne mniejsze porty bo po co,,nikt tam nie lata itd." Wystarczy wspomnieć ile pasażerów w 2003 odprawiły KTW,WRO czy POZ a o innych mniejszych typu RZE, BZG,SZZ. LUZ z kolei ma już kilka połączeń, dojdą czartery, ma wejść LH i z 250 tys na 2013 rok mają szanse. WMI z kolei ma ograniczenia środowiskowe stąd Radom ma szanse rozwoju no i też dużo nie wydadzą na uruchomienie(co odbije się na niższych opłatach) a Białystok uzupełni pustkę na płn-wsch Polski i przyciągnie ruch zzagranicy. Nie martw się,pustych lotnisk jak w Hiszpanii u nas nie będzie(pomijam IEG) i ruch się systematycznie zwiększa.
gosc_b78da 2012-10-25 10:41   
gosc_b78da - Profil gosc_b78da
hops: tak samo byś mówił, gdybyś do najbliższego portu lotniczego miał 2,5h drogi samochodem stanie w korku w zakorkowanej stolicy? Radom to moim zdaniem też porażka, ale Białystok ma jak najbardziej sens
hops 2012-10-25 10:14   
hops - Profil hops
Białystok i Radom są zupełnie zbędne. w tym regionie są już WAW, WMI, LCJ, rzut kamieniem LUZ ileż można.
Dajtki są za małe i nie da się ich na tyle przystosować by przyjęły ruch regionalny. Szymany mimo słabego położenia są szansą dla regionu i lotniskiem wypełniającym lukę na mapie Polski.
gosc_747ee 2012-10-23 11:58   
gosc_747ee - Profil gosc_747ee
@ Luka Szczytno to byłby drugi Babimost- na siłę utrzymywanie trupa, lepiej wydać trochę więcej na port w Dajtkach. Co do Radomia to wskutek tłoku , mgieł i ograniczeń środowiskowych w WMI mają duże szanse. Białystok zobaczy co wyjdzie z Lublinem i to pokaże, czy jest miejsce na kolejny port. Poza tym z Lublina można dojechać do RZE czy KRK a z Białegostoku to WAW bo tak samo jak w przypadku LUZ to WMI pomijam. Białystok miałby mniejszą konkurencję i jak inny pisał, przyciągnie ludzi z Białorusi(Grodno to niemal drugi Białystok a jest 20km za granicą)
luka 2012-10-23 11:27   
luka - Profil luka
uważam że w Polsce potrzebne są jeszcze max 3 lotniska: Białystok, Szczytno i ewentualnie Radom (jako przeciwwaga dla zapchanego Modlina i tania w budowie alternatywa dla Kielc. Mógłby się nawet nazywać Radom-Kielce). I tyle... musimy w jasnym momencie postawić kropkę nad i powiedzieć koniec
gosc_79cda 2012-10-23 11:16   
gosc_79cda - Profil gosc_79cda
Też uważam, że będzie powtórka jak z Hiszpanią. W 2011 roku mieliśmy około 20 mln pasażerów na polskich lotniskach. A w 2010 roku Hiszpania miała jakieś 190 mln.
gosc_77d79 2012-10-23 08:37   
gosc_77d79 - Profil gosc_77d79
Dokładnie, nie będzie powtórki z Hiszpanią bo tam przegięli w drugą stronę- zbudowali za dużo, u nas z kolei istniejące lotniska czy budowane dają sobie radę ot chociażby Modlin- pęka w szwach a w LUZ są 4 kierunki, podobno ma latać Lufthansa i Eurolot a jak pierwsze 4 trasy wypalą wejdą z kolejnymi. Białystok uzupełni sieć lotnisk w Polsce-póki co z Białegostoku do WMI to 200km, do WAW jeszcze dalej i trzeba się przebić przez stolicę a mieszkańcy Suwałk mają bliżej do Kowna. Port mógłby obsługiwać nie tylko Podlasie, ale i Białoruś np. Grodno bo sporo mieszkańców z tego kraju przez brak lotnisk i low-costów lata z WMI( było nieraz pisane). Nie ma w pobliżu konkurencji, w Sannikach jest zbudowana ekspresówka S8 to idealna miejscówka no i sceptyków przekonuje przykład najbliższego im Modlina-widzą ile jest parkingów, hosteli i ile się na tym zarabia:D Pozostaje trzymać kciuki by raport środowiskowy zrobić by zieloni się nie czepiali i by była kasa w nowym RPO oraz by uczono się na błędach np. LUZ , który też powstawał niemal od podstaw.
gosc_987e2 2012-10-22 23:09   
gosc_987e2 - Profil gosc_987e2
gosc_7d459: według mnie nie będzie, jak będą te lotniska budować z umiarem i rozsądkiem, a takie w Białystoku raczej jest przemyślane, gdyż nigdzie w pobliżu nie ma lotniska, chyba że daleko do WAW.
gosc_7d459 2012-10-22 22:04   
gosc_7d459 - Profil gosc_7d459
Będzie powtórka jak z Hiszpanią.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy