Z Krakowa polecimy do Miami?

Z Krakowa polecimy do Miami?
27/08/2012 13:04   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2012-08-28 13:42   
krzysiekl - Profil krzysiekl
imho można zwolnic przewoźnika z opat lotniskowych - ale dopłacać do bez sensu.
Da się latać w tych kierunkach z przesiadką - to wystarcza.
madej 2012-08-28 13:33   
madej - Profil madej
dlatego najlepiej gdyby samej linii opłacało się wykonywać takiej rejsy bez koniecznosci placenia ze strony lotniska czy samorzadu.
gosc_85987 2012-08-28 13:19   
gosc_85987 - Profil gosc_85987
6 mln wystarczy na wykonanie ok. 12 rejsow... mniej wiecej pol mln zlotych kosztuje wykonanie operacji z PL do USA, A rejs do MIA jest duzo dluzszy niz O|RD czy NYC.
marcowy 2012-08-28 12:06   
marcowy - Profil marcowy
kurde co forum to dyskusja na temat EK !
madej 2012-08-28 11:14   
madej - Profil madej
krzysiekl: dokładnie EK ma zupełnie inną strukturę, dlatego, że nie należy do żadnego sojuszu lotniczego. Sami sobie przywożą pasażerów do DXB i przesadzają na kolejne rejsy w świat. Na początku poprzedniej dekady EK chcial sie zapisać do Star Alliance ale po kalkulacjach zdecydowali, że nie będzie im się to opłacać. W sumie to dobrze bo inaczej w ogole nie zaczeliby latać do Polski tylko kazaliby sobie paxów przywozić do DXB by LO lub LH :):)
krzysiekl 2012-08-28 11:03   
krzysiekl - Profil krzysiekl
zwłaszcza, że wożą do swojego hubu i pewnie większość z tych 30% i tak leci gdzieś dalej = zapełnia inne połączenia co zmienia nieco kalkulację kosztów.
madej 2012-08-28 10:37   
madej - Profil madej
wydaje mi się że jest ich za mało aby zapełnić cały samolot na tej bezposredniej trasie. To trzeba być EK żeby wozic powietrze na niektórych trasach. Podobno EK na niektórych trasach do afryki lata zapełniony w 30% ale z jakichs powodów latają. Być może to tzw. decyzja polityczna. Liniom które kalkulują każdy grosz w czasach kryzysu a więc innym niz EK czy QR trudno raczej bedzie znaleźć racjonalne przesłanki na uruchomienie tego połączenia.
malin 2012-08-28 09:05   
malin - Profil malin
Ile jest w Krakowie firm z Miami?
wroord 2012-08-27 22:41   
wroord - Profil wroord
KRK testuje newsa na Prima Aprilis 2013?
gosc_33d74 2012-08-27 21:35   
gosc_33d74 - Profil gosc_33d74
Tylko zapomnieliście o jednym, tu nie chodzi tylko o ruch w jedną stronę. Coraz więcej jest firm amerykańskich które mają tutaj swoje oddziały i zatrudniają setki pracowników.
4tech 2012-08-27 21:02   
4tech - Profil 4tech
madej, tu nie chodzi o "lotnisko typu KRK" jak napisałeś tylko o " lotniska regionalne" bo gdyby przyjąć Twój tok rozumowania to i nawet do WAW nie ma po co latać bo to " małe" lotnisko. Powtórzę, czy to jest KRK czy inny port w PL to nie ma takiego potoku pax na tych kierunkach. Wystarczy jeden LO aby cały ruch PL-USA zagospodarować i tyle. Co do pana J. Pamuły to już napisałem co tym myślę. Gdyby był potok pax z KRK/RZE, wysokopłatny potok to LO dalej operowałby na tych kierunkach, i tu zgodzę się z " andrzejem".
andrzej 2012-08-27 20:34   
andrzej - Profil andrzej
A po drugie to nie jest kwestia samego ruchu ale też tego jaki to jest ruch. A na południu jest głównie ruch nisko płatny i w tym jest pies pogrzebany.
madej 2012-08-27 20:24   
madej - Profil madej
tylko, że lotniska regionalne w UK generują dużo większy ruch niż Kraków.
4tech 2012-08-27 19:43   
4tech - Profil 4tech
madej, hm jakby to napisać... abyś znowu nie " krzyczał" jesteś w błędzie co do zasady " lotnisk regionalnych" Owszem, KRK nie jest wielkościowo porównywalnym do innych lotnisk regionalnych w europie ale jest drugim co wielkości ruchu lotniczego w PL. Przykład lotnisk regionalnych np. w UK. Weźmy taki BRS, 6 czy 7 lotnisko w UK a jeszcze do ubiegłego roku miało sezonowe połączenie do NYC by CO. I wyobraź sobie że to połączenie najprawdopodobnie wróci do siatki United w przyszłym roku. Madeju, tu nie chodzi o lotnisko takie czy inne tu chodzi o " potoki pax" na danym kierunku z danego ktaju. Dalej opierajac sie na przykładzie UK i lotnisk regionalnych, sprawdź zna jakie lotniska i z jaką częstotliwością lata EK i Qatar. Uprzedzam, dla mnie pan Pamuła " ma konfabulacje", odnoszę się tylko do Twojego postu o lotniskach regionalnych.
gosc_0928c 2012-08-27 19:33   
gosc_0928c - Profil gosc_0928c
Uważam, że wpierw trzeba rozbudować terminal i infrastrukturę, gdyż narazie KRK nie jest godny takich połączeń!!!
mietek 2012-08-27 19:27   
mietek - Profil mietek
Już szkoda czasu na te mrzonki o lotach z KRK do USA. Skoro połączenia LOT-u się nie opłacały to nikom się nie opłaci.
madej 2012-08-27 19:08   
madej - Profil madej
wydaje mi się że lotniska typu KRK powinny przy przelotach na dalekich dystansach korzystać głównie z umów CS które poszczególne linie latające do KRK mają zawarte. Głównie star alliance LO/LH/OS.
mietek 2012-08-27 19:01   
mietek - Profil mietek
gosc_be72c: a leciałeś kiedyś w ogóle AA, że tak chwalisz ich serwis? Mówisz o tych starych samolotach, płatnych słuchawkach czy może małej ilości miejsca na nogi?;-) ciekawi mnie to;-)
madej 2012-08-27 19:00   
madej - Profil madej
AA zamyka BRU, Delta zamknela juz wiele destynacji w Europie jak chociazby BUD, KBP czy OTP a miałoby im sie oplacac latać do KRK? To chyba jakis nonsens. Mimo wszystko pan Pamuła powinien mierzyć siły na zmiary.
jjemiolo 2012-08-27 18:54   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Gdyby MIA bylo takie dobre, LO latalby tam dawno. NYC i CHI wychodza lepiej na caly rok. Z samego KRK do MIA to mrzonki. Jak bylo ORD z KRK zima popytu nie bylo na wiecej niz 2 loty tygodniowo. Operacyjnie wiec WAW ma sens dla calego kraju.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy