Ryanair oszczędza na paliwie

Ryanair oszczędza na paliwie
14/08/2012 11:34   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
dareck 2012-08-23 10:14   
dareck - Profil dareck
orro: Sądząc po jakości przyziemiania, piloci Ryanair bardzo dobrze się znają na obsłudze autopilota i unikają ręcznego sterowania samolotem za wszelką cenę, stad zapewne ta niechęć do latania VFR ;)
orro 2012-08-17 00:37   
orro - Profil orro
300 kg to samolot spala podczas kołowania do startu.
Znów jakieś tanie szukanie sensacji przez GW. Jeśli cpt zatankuje paliwo na trasę, oczekiwanie, zapas i znów oczekiwanie a tego nie spali, to dotankowuje mniej. Więc wychodzi na jedno. Poza tym baaaaardzo żadko zdarza się (w POZ), że RYR, zamiast na 28 podchodzi na 10 (mimo, że kontrolerzy mu to proponują, bo sytuacja ruchowa pozwala). Podejście jest krótsze, bo 'z trasy', więc są i oszczędności paliwa. Podobnie rzadko proszą o visual, co często wykorzystuje zarówno LOT jak i WZZ. Przypadki z Hiszpanii musiały wynikać z czego innego, co GW raczyła przemilczeć. Aż dziwi, nie nie było mowy o 'chwilach grozy'
gosc_4e319 2012-08-16 23:33   
gosc_4e319 - Profil gosc_4e319
Niestety, autorzy tektu z Gazety Wyborczej nie maja zielonego pojecia o tym co pisza. 3 incydenty z Hiszpanii, gdzie samoloty przekierowano z MAD do VLC z powodu zlej pogody a tam krazyly nad lotniskiem ponad 1 godzine zanim oglosily Fuel Emergency. FR bierze tyle paliwa, zeby bezpiecznie doleciec do jednego Alternate, krazyc, poleciec do drugiego Alternate, krazyc i bezpiecznie wyladowac - faktycznie, ani grama paliwa ponad wymagane normy.
gosc_9a6d5 2012-08-15 08:09   
gosc_9a6d5 - Profil gosc_9a6d5
wczoraj wrzucałem tu linka do komunikatu FR. Ciekawe czemu jeszcze się nie pokazał :P Komentarz moderatora: Tak więc wklejamy linka do tego postu ;)
zobacz link
gosc_49ed0 2012-08-14 20:56   
gosc_49ed0 - Profil gosc_49ed0
Ale czytajcie ze zrozumieniem. Te 300 kg paliwa to zostaje w baku, a w tekście nie piszą w ogóle ile paliwa leje się mniej tzn. jaka jest oszczędność na spalaniu (ciężarze).
arahja 2012-08-14 20:24   
arahja - Profil arahja
jeśli 300 kilo robi aż taka różnicę może Ryanair zacznie wypraszać z samolotu grubych klientów którzy kupili tani bilet bez żadnych dodatkowych opcji. po trzech takich na każdy lot i milionowe oszczędności w skali roku :)
dareck 2012-08-14 15:17   
dareck - Profil dareck
Biorąc pod uwagę, że B737 FR może zabrać do 180 pasażerów o nielimitowanej wadze, to pochylanie się z uwagą nad 300kg paliwa wygląda nieco śmiesznie..
dareck 2012-08-14 15:12   
dareck - Profil dareck
Byzydura... Panika siana przez dziennikarzy, ktorzy jako przyklad takiej "operacji" przytaczają przykład przekierowania lotu z Madrytu do Walencji - a chyba nikt nie uwierzy w to, że taki lot można wykonać na 300kg 'rezerwie'?
arahja 2012-08-14 14:01   
arahja - Profil arahja
Poprostu niesadzilem ze samoloty sa az tak wrazliwe na 300kg. W przypadku autobusow taki ciezar nie robi specjalnej roznicy
gosc_13527 2012-08-14 13:47   
gosc_13527 - Profil gosc_13527
Jakiś komentarz jakiegoś eksperta w sprawach lotnictwa? Czy to prawda? Czy to jest legalne? Bezpieczne?
pcharasz 2012-08-14 13:29   
pcharasz - Profil pcharasz
b737800max, no jasne, tyle że jeżeli samolot wyląduje z 300kg paliwa więcej, to efekt na spalanie jest taki sam, jak by to było 300kg cargo. W sumie może się z tego sporo kasy uzbierać, bo jeżeli, dla uproszczenia założyć, że dla FR średnio dodatkowe 300kg paliwa przy lądowaniu to dodatkowy 1kilogram spalonego paliwa w czasie całego rejsu, a każdy samolot robi średnio 3.5 rotacji, to w skali roku wychodzi jakieś 1.2 miliona Euro (to bardzo przybliżona kwota, ale chcę pokazać, że z pozoru nic nieznacząca liczba - 1 kilogram paliwa - może przy skali operacji FR robić sporą różnicę).
usuniety 2012-08-14 13:19   
usuniety - Profil usuniety
pcharasz: to mniej więcej działa na tej zasadzie: na początku samolot pali dużo bo jest ciężki, w miarę opróżniania się zbiorników samolot staje się lżejszy a co za tym idzie - spalanie jest mniejsze.
pcharasz 2012-08-14 13:14   
pcharasz - Profil pcharasz
Bo zamiast dodatkowych 300kg paliwa, lepiej upchnąć o 4 paxów więcej. Przecież przewieziene paliwo waży, czyli samolot zużywa go więcej, im więcej ma go zatankowanego.
arahja 2012-08-14 12:59   
arahja - Profil arahja
Mam pytanie co to za problem nalac wiecej paliwa, przeciez go nie wylewaja. Raz lejesz dpdatkowe 300kg a na lotnisku dolewasz tylko tyle ile potrzeba na najblizsza trase.
gosc_46279 2012-08-14 12:15   
gosc_46279 - Profil gosc_46279
To będzie ciekawie, jak z powodu burzy lub coś będą musieli przekierować samolot gdzieś dalej -.-
gosc_83248 2012-08-14 11:45   
gosc_83248 - Profil gosc_83248
Przepraszam co to za Pier*** przecież to jest nie zgodne z prawem i jeśli by tak było to już by się pożegnali z licencją przewoźnika.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama