Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_88ab0
2012-07-16 11:26
jakież to marnotrawstwo gdy niektóre lotniska wydają dużą kasę na pasy startowe dł 3500-4000m, jeśli wg niektórych europocentryków dla międzykontynentalnych lotów Airbusów i Boeingów wystarczą 2500m ?!?
Do tego co napisał(a) macieksylwia (jaka potrzebna jest droga startowa dla MTOW, a jaka gdy w zbiornikach jest 1/4 paliwa, bo lot np. aż do Izraela lub Niemiec...) dodam, że lot na zachód czyli pod wiatr, to dodatkowe tony paliwa. M.in. LOTowskie B763 z pasa w KRK miały problemy zmieścić się w limitach dla lotów za wielką wodę. // gosc_155c1: zaskoczę Cię A330 ma krótsza drogę startową (at MTOW, a tylu litrów potrzeba chyba tylko na lot do Brazylii lub Peru) od podobnie zatankowanego na full B737-800 :))
gosc_36028
2012-07-15 21:25
pal licho Poznan, ale gosc_155c1 napisal, ze takie samoloty moze obslugiwac tylko WAW co jest nieprawda, comprende macieksylwia???
usuniety
2012-07-15 21:19
To wszystko zależy masy startowej czyli ilość paxów cargo paliwo ani 748 i 330 w Poznaniu nie startowały do długich lotów wiec gościu 0106d nie pisz jak nie masz pojęcia o tym!
gosc_010fd
2012-07-15 10:54
re-gosc_155c1:
sorry, ale co ty piszesz za bzdury! Skoro np Gdansk przyjal 747-8 czy Poznan A-330 nie mowiac juz o Katowicach czy Rzeszowie to znaczy ze te samoloty moze nie tylko obslugiwac WAW.
gosc_155c1
2012-07-15 09:10
A330 czy B777 i 787 mają długi rozbieg więc aktualnie może je obsługiwać tylko WAW
gosc_addee
2012-07-15 06:26
w KTW będzie dłuższy pas: 3200 m
gosc_ed3eb
2012-07-15 00:35
przydałyby się jeszcze minimum dwa b.długie pasy startowe do obsługi dużych samolotów długodystansowych i towarowych np w GDN i KTW, bo sama WAW to zbyt mało ...
gosc_0b38c
2012-07-15 00:04
jeśli wybudowano WMI to nie ma potrzeby na CPL, bo WAW wystarczy na długodystansowe destynacje i hub, a dobrze rozwijające się porty regionalne obsługują połączenia z Okęciem jak również bezpośrednie wewnątrzkrajowe oraz krótko i średniodystansowe zagraniczne LOT niech bierze przykład z konkurencji i sam się rozwija, a nie szuka sponsora lub kupca !
madej, w programie wyborczym można nawet napisać o bazie LO na księżycu. Jeszce wierzysz w to co mówia politycy wszelkiej maści?
gosc_03f59
2012-07-14 20:55
powinni pomyśleć bardziej o Białymstoku jedyny region gdzie nie ma lotniska a bardzo by się tam sprzydało
Po co? Wpolsce trzeba duzo amlych lotnisk a nie jednego wielkiego. Duze lotnisko to musi pelnic rle HUB'a , a z kim z LOT-em? lepiej jest wybudowa cos namazurach zeby region w koncu zacza zarabiac.
Tylko, że akurat PiS to chciał budować CPL, było to ich w ubiegłorocznym programi wyborczym.
gosc_e845b
2012-07-14 14:04
To byl od samego poczatku poroniony pomysl. Do tego potrzebny jest silny przewoznik, a nie ledwo zipiacy LOT z garstka samolocikow.
@gosc_268b6, biorą przykład z PiSu :P
gosc_63d9b
2012-07-14 12:37
Jedyna sluszna decyzja po.
gosc_268b6
2012-07-14 10:42
Czego się chwyci PO to wszystko legnie w gruzach.CP jest potrzebny!!!
gosc_1c4ed
2012-07-14 08:17
To było do przewidzenia.
gosc_b5d60
2012-07-14 01:42
a to był dobry plan aby rozwijać się ...
Ekspert lotniczy Eryk Kłopotowski?! O ile się nie mylę, to Pan Kłopotowski był rzecznikiem SkyEurope i pletł brednie za czasów prosperity swojej linii...