katowiczan
2012-03-30 13:14
Dawniej latały Boeingi, bo żeby dolecieć do praktycznie każdego miasta trzeba było się przesiadać. Dzisiaj jest więcej połączeń bezpośrednich, więc zapotrzebowanie mniejsze. A Lh ma z Katowic nie 35 a 27 rejsów tygodniowo (21 FRA i 6 DUS) ew 11 MUC by LO jako feeder.
gosc_5dc04
2012-03-29 17:04
Katowice byly pierwszym polskim portem lotniczym oprocz Warszawy do ktorego latala Lufthansa, jeszcze zanim rozruszala swoj hub w Monachium. Dlatego KTW maja tak dobre polacznie z Frankfurtem - byc moze w czasach uruchomiania polaczen bylo wiecej dostepnych slotow. Co prawda, dawniej na tej trasie lataly Boeingi, teraz LH wysyla CRJ.
gosc_696a7
2012-03-29 16:17
Dlatego z Pyrzowic jest 35 połączeń do Niemiec realizowanych przez Lufthansę tygodniowo, a nie np. 12
katowiczan
2012-03-29 15:55
Aglomeracja katowicka jest jednak trochę innego typu niż łódzka i generuje nieco inną ilość pasażerów....
gosc_04de1
2012-03-29 15:03
gosc_63214 napisał dziś o 14:07:00
nie ma Lufthansy i nie bedzie. Typowe rozumowanie warszawki. Tak rozumując to po co lotnisko w Pyrzowicach skoro do Balic jest 70 km autostradą z Katowic przecież można sobie dojechać.
Poza tym od kiedy z Warszawy do Łodzi jest 150km?
gosc_63214
2012-03-29 14:07
nie ma Lufthansy i nie bedzie.
gosc_ef884
2012-03-29 13:47
Dokładnie tak jest nie ma rynku na takie połączenie i tyle.
gosc_e2ab2
2012-03-29 13:23
bardzo śmiałe tezy, mocno naciągane. LH nie ma w Łodzi z tych samych powodów co w Bydgoszczy i Szczecinie. zbyt mały rynek i tyle. żaden Pamuła czy inna spiskowa teoria dziejów nie ma z tym nic wspólnego
gosc_0e20d
2012-03-29 12:54
W Łódź nie ma Lufthansy głównie dlatego, że jest ona lojalnym partnerem LOT-u z aliansu STAR, a LOT pilnuje interesów swoich i Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" (PPL). Uruchomienie połączenia z Łodzi do dużego hubu odcięłoby potok paxów z aglomeracji łódzkiej na Okęcie (100% udziałów PPL) i do LOT-u.
Co do szaleństwa, a propos 150km pragnę przypomnieć, że nie przeszkadzała Lufthansie odległość 70 km autostradą A4 Kraków -Balice (85% udziałów PPL) od Katowic aby mieć 58 połączeń tygodniowo w Balicach i 35 połączeń tygodniowo w Pyrzowicach (20% udziałów PPL) do głównych portów w Niemczech. PPL nie ma udziałów na lotnisku w Łodzi...
gosc_e5cd0
2012-03-29 09:56
mietek... Ale kurcze no Pamuła jest szefem rady nadzorczej LCJ więc połączenie do FRA wyrwał do siebie i tyle temacie :D
Do końca roku otworzą autostradę A2 i nic się nie zmieni. Pan Ofer znowu się przejedzie i zaraportuje do centrali, że dobrze robili nie otwierając połączenia do LCJ.
gosc_b0a3f
2012-03-28 22:57
Widać z tego, że Ofer Kisch, szef Lufthansy na Europę Środkową i Wschodnią, posługiwał się do tej pory stereotypami na temat lotów Lufthansy z Łodzi. Miejmy nadzieję,że wreszcie Lufthansa dostrzeże dla siebie potencjał, jaki drzemie w łódzkiej aglomeracji.