Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
paolo-79
2007-08-02 20:04
dziala, firmy matuszek
A Wizz dalej reklamuje połączenie do Katowic jak również do Krakowa - a czy w ogóle to działa jeszcze ten Shuttle Bus?
paolo-79
2007-08-01 19:24
maxx:neapol na mapie w istocie zle jest zaznaczony,to miasto lezace w krajach arabskich...
OT: Polskie Linie Lotnicze LOT wystąpiły do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) z wnioskiem o powołanie koordynatora, którego zadaniem byłoby poprawienie przepustowości lotniska Okęcie. "LOT jest przewoźnikiem, którego bazą jest port lotniczy w Warszawie. Z tego powodu ponosi największe konsekwencje braku przepustowości oraz występujących spiętrzeń operacji. Skutkuje to pogorszeniem punktualności, zakłóceniem rotacji samolotów, utratą połączeń tranzytowych dla pasażerów, a w konsekwencji - pogorszeniem poziomu usług." – powiedział Piotr Siennicki, prezes zarządu PLL LOT.
"Według statystyk opóźnień, które posiada LOT, problemy związane z przepustowością stanowią jedną z dwóch głównych przyczyn opóźnień w ostatnich dwóch latach. Warto przy tym zauważyć, iż drugą podstawową przyczyną są problemy związane z ukończeniem Terminalu 2." – dodał prezes Siennicki.
Do zadań koordynatora należałoby przede wszystkim przyznawanie liniom lotniczym tzw. slotów (okienko czasowe startu lub lądowania samolotu na danym lotnisku), jego decyzje byłyby dla linii lotniczych wiążące. Powołanie koordynatora oznaczałoby wprowadzenie w Warszawie III poziomu koordynacji rozkładu lotów.
Od początku listopada 2006, wskutek decyzji prezesa ULC, lotnisko Okęcie jest lotniskiem o statusie portu niekoordynowanego (I poziom). Oznacza to, że żaden przewoźnik planujący wykonywać tu operacje, nie ma obowiązku uzgadniania czasów startów i lądowań. Linie lotnicze mogą wykonywać operacje tylko zgodnie ze swoim rozkładem.
Wcześniej, port lotniczy w Warszawie objęty był II poziomem działań koordynacyjnych, czyli organizacją rozkładów lotów. Ustaleń czasów startów i lądowań dokonywano w wyniku konsultacji przewoźników z organizatorem rozkładów lotów. Decyzje organizatora nie są jednak wiążące. Może on jedynie sugerować liniom lotniczym, na jaką godzinę najlepiej byłoby zaplanować start lub lądowanie. "Obecna sytuacja jest zagrożeniem dla płynności wykonywania operacji, co oznacza, że pasażerowie przylatujący i odlatujący z Warszawy są i będą narażeni na niedogodności." – uważa prezes Siennicki.
Problemy z przepustowością będą narastały. Według dokumentu przygotowanego przez Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" z dnia 27.01.2006 pt. "Analiza przepustowości PL im. Fryderyka Chopina w Warszawie" przepustowość terminalu pasażerskiego od 1997 aż do roku 2020 (z wyjątkiem roku 2011) jest i będzie niższa od potrzeb wynikających z liczby obsługiwanych pasażerów.
Własnie chciałęm podać stronę FRajana, jako przykład nonszalancji geograficznej. A na stronie SWISSa Kraków jest w okolicach ... Rostocku. :o))))
Wg. FR WAW jest gdzieś przy wschodniej granicy, przynajmniej tak to wygląda na mapce :]
Zaprzeczam jakobym miał coś wspólnego z Lesbos i rejsem Ce-Zero. :o)))) Az tak daleko sie nie wybrałem. Tylko skromne Katowice. :o)
a tak w ogóle fajnie się przyjrzeć mapie, która na starcie atakuje na tym portalu. Przy połączeniach z Berlina do Hiszpanii pojawia się jakaś "Marcia"... chyba Murcja? a Almernia namalowana tam, gdzie jest Malaga... Barcelona namalowana gdzieś w Pirenejach, koło Girony... Kraków gdzieś za Tarnowem... Jerez gdzzieś pod Sevillą... jakaś Valencja - albo Valencia, albo Walencja, a poza tym też leży nad morzem... Santorini gdzieś na wodzie wyszło... a już szczytem jest opis "poszzukaj połączeń z pobliskiego Berlina"... wydawało mi się, że polski portal powinien promować lokalne połączenia. Ale luz. Najlepsza jest taka kropka w połowie Italii, podpisana NEAPOL.... Jaaaaa... Paolo widzisz i nie grzmisz?!
maxx: no właśnie Berlin ma trzy porty lotnicze i nie podają na jakie lotnisko leci samolot... zorientowani wiedzą a reszta... albo się domyśla albo leci w ciemno i patrzy a tu... oooo Schoenefeld!_
paolo: tak się przyjrzałem tablicy w WAW... Jest kompletny groch z kapustą. To, że są opisy do lotnisk krajowych, mogę przeboleć. Chociaż Gdańsk jest bez opisu, ale już Zielona Góra-Babimost, Rzeszow-Jasionka, Bydgoszcz-Szwederowo, Wroclaw-Strachowice, Poznan-Ławica, Szczecin-Goleniów, Kraków-Balice...
Z międzynarodowymi też śmiesznie - jest London-Luton, London-Gatwick, Milan Malpensa, co ma sens. Jest też Goeteborg/Saeve, Bergen/Flesland, Charleroi/Goselliers, Nykoping-Skavsta, Dortmund/Wickede ...co już mogli sobie darować. Zwłaszcza to Wickede, bo to prawdziwe lotnisko Dortmundu (DTM) w miejscowości Holzwickede. Ale jednocześnie tablica pozwala sobie wyświetlać po prostu "Berlin" , "Moscow", "Paris", "London". Tegel? Demodiedowo? Orly? Heathrow? Skąd mamy wiedzieć?!
mobilek: no ale jak tu napisałem kiedyś, że FIscherAirPolska, AirItaly i PrimaCharter to w sumie jedno ciało, to zareagowano świętym oburzeniem, że nie mają NIC wspólnego :)) // szot: no to nie bądź drugą Pytią na tym forum, i jak masz jakieś wąty, walnij prosto w twarz. Albo zamilcz na wieki... // Cezary: chciaaaaaaałbyś... tak sobie możemy odmieniać: ja bym chciał, ty byś chciał, każdy by chciał, my byśmy chcieli, wy byście chcieli, ale ONI NIE CHCĄ :P
Tylko że do AirItaly Polska przeszła większość stewardes z PrimaCharter ;)
maxx: zobacz kto pierwsze zainterweniował po moim poście a będziesz wiedzieć do kogo był mój post...
Byłoby miło gdyby jakaś linia przejęła wreszcie nasz krajowy rynek lotów. Loty bezposrednie między polskimi lotniskami.
pasazer: tak, i zdecydowanie wolimy latać liniami naszymi, a nie afrykańskimi - mimo wszystko inny poziom nadzoru jest u nas. // szot: a to może do mnie było?! :/ nie odgryzaj się, tylko przyznaj rację, że tablica jest do chrzanu. Niech zaczną może od pisania kodu IATA - np. GDN. W przypadku Londynu jak dopiszą LGW/LTN/STN/LHR, każdy sie spokojnie domyśli. Zwłaszcza pisanie Łódź-Lublinek wprowadza w błąd - w końcu Lublin jest 200km od Wawy w przeciwną stronę, niż Łódź... // z drugiej strony tablica o tyle fajna, że cancele wiszą długo i można nasycić wzrok :) // Kolejny minus tablic (nie tylko u nas) jest taki, że bezkrytycznie prezentuje codeshare - w pierwszym odruchu myślisz, że lecą obok siebie 4 samoloty z Frankfurty, dwa z Nowego Jorku itd...
OT: Air Italy Polska złożyła do Urzędu Lotnictwa Cywilnego wszystkie dokumenty niezbędne do rozpoczęcia procesu certyfikacji.
Firma złożyła wniosek o wydanie Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego. Złożone zostało również podanie o pozwolenie na rozpoczęcie działań operacyjnych jako przewoźnik lotniczy na polskim rynku czarterowym począwszy od czwartego kwartału 2007 roku.
Air Italy Polska jest w większości własnością włoskiej linii lotniczej Air Italy, która rozpoczęła swoją działalność w maju 2005 roku. Air Italy Polska będzie operować na krótkich i długich dystansach czarterowych. Baza linii lotniczej będzie mieściła się na lotnisku Warszawa (Okęcie). Air Italy Polska będzie współpracować także z lotniskami regionalnymi.
Podsumowując: tablica jest ni przypiął ni wypiął i wstyd, że lotnisko w stolycy nie może nic zrobić porządnie...
szot, może nazywaj te 'osoby' po nicku, a nie obrabiaj mi d... :> a co do nazw lotnisk, to coś w tym musi być, skoro dostali taki plik z nazwami polskich portów, to widocznie trzeba zmienić przyzwyczajenia.
ale jestescie wytrwali w pisaniu hehe pozdro :)))