Eurolot kupi 14 Bombardierów?

Eurolot kupi 14 Bombardierów?
25/02/2012 22:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ktgracz 2012-02-29 23:01   
ktgracz - Profil ktgracz
Q400 zakontraktowane, więc po kompocie xD // Co do tego OT: a po co w tych czasach (w XXI wieku państwa zniewala/ podbija się ekonomicznie, np. zadłużając je i rabując ich surowce) Polsce samoloty typu F-16-22-35? Marnotrawstwo pieniędzy. To jak z tarczą swego czasu pisali, że "będzie, ale bez rakiet" xD // Odrzutowce ponaddźwiękowe przydatne są do patrolowania przestrzeni powietrznej, ew. eskortowania WOŚP, ale tylko jako maszyna do przemieszczania się, a wszelkie uzbrojenie i szkolenia są zbędne. No chyba że założymy że Marsjanie naprawdę zaatakują Ziemię ;)
4tech 2012-02-28 16:05   
4tech - Profil 4tech
pszn, już kiedyś o tym pisałem. Q400 daje możliwość rozwoju zarówno ELO jak i LO. ATR oznacza stagnację.
pszn 2012-02-28 13:29   
pszn - Profil pszn
Technicznie ATR też wydaje się conajmniej porównywalny. Po pierwsze, za cenę czternastu q400, można kupić 17 ATRów. Po drugie, ATRy spalają jakieś 20% mniej paliwa. Po trzecie, i tak większość z nich będzie latach po Polsce więc większy zasięg do mnie nie przemawia.
gosc_a0994 2012-02-28 11:23   
gosc_a0994 - Profil gosc_a0994
F-22 też nie wchodzą w grę ze względów politycznych. Kongres zakazał ich eksportu nawet w zubożonych wersjach. Najbardziej zainteresowana była Australia i przede wszystkim Japonia. Japończycy się obrazili, kupili wprawdzie kilkadziesiąt F-35 ale rozwijają też własny myśliwiec 5. generacji. Co do F-35 do wydaję się być to naturalny sukcesor naszych Migów zwłaszcza, że infrastrukturę pod produkty Lockheed Martina już mamy ale wątpię by Polskę było stać w najbliższych latach na ten samolot. Ale kto wie.
andrzej 2012-02-28 11:23   
andrzej - Profil andrzej
F-22 też nie wchodzą w grę ze względów politycznych. Kongres zakazał ich eksportu nawet w zubożonych wersjach. Najbardziej zainteresowana była Australia i przede wszystkim Japonia. Japończycy się obrazili, kupili wprawdzie kilkadziesiąt F-35 ale rozwijają też własny myśliwiec 5. generacji. Co do F-35 do wydaję się być to naturalny sukcesor naszych Migów zwłaszcza, że infrastrukturę pod produkty Lockheed Martina już mamy ale wątpię by Polskę było stać w najbliższych latach na ten samolot. Ale kto wie.
4tech 2012-02-28 10:36   
4tech - Profil 4tech
pcharasz, a to się nie rozumieliśmy z andrzejem:)
pcharasz 2012-02-28 02:52   
pcharasz - Profil pcharasz
4techu, Andrzejowi chyba chodzi o ten Koreański FA-50, znany też jako KAI T-50, tzw. Golden Eagle. Na wspomniane przez Ciebie Su nas zapewne nie stać, a i nie wiem czy Rosjanie byliby tak chętni je nam sprzedać z satysfakcjonującym wyposażeniem ;) Z resztą, póki co w Polsce, a przynajmniej o tym nie słyszałem, nikt nie wyrażał zainteresowania samolotami typu stealth - chyba właśnie dlatego, że jesteśmy za biedni żeby kupić F-35 czy F-22, a inne z przyczyn politycznych zapewne rozważane nie są.
4tech 2012-02-28 02:12   
4tech - Profil 4tech
Suchoj T-50, (PAK FA-50) rosyjski samolot myśliwski 5 generacji, który jest odpowiedzią na program ATF i samolot wielozadaniowy F-22 Raptor.:) Na uzbrojenie lotnictwa rosyjskiego wejdzie w 2015 jako Su50
andrzej 2012-02-28 01:51   
andrzej - Profil andrzej
4tech: FA-50 to rozwinięcie południowokoreańskiego samolotu szkolno-treningowego T-50.
andrzej 2012-02-28 01:44   
andrzej - Profil andrzej
pcharasz: Taka była wersja obowiązująca w zeszłym roku, wg. założeń przygotowywanego nowego przetargu wynika, że w ogóle rezygnujemy z maszyn szturmowych, które nie będą niczym zastąpione. Jeśli chodzi o Mig-29K to zamówienie dla rosyjskiej marynarki wojennej nie zostało potwierdzone jak się tego spodziewano na MAKS 2011 i bardzo możliwe, że zostanie całkowicie anulowane. Poza Indiami, które być może będę jedynym użytkownikiem pokładowej wersji Mig-29K to nowe Mig-29 SM/SMT trafiały bądź mają trafić m.in. do Algierii, Myanmaru, Mongolii, Peru, na Sri Lankę, do Jemenu.
4tech 2012-02-28 01:42   
4tech - Profil 4tech
andrzeju, tak przy okazji FA50 czyli Su50? Jeżeli tak to jest to 5 generacja która zastąpi MiG29 i Su27/30 ( 27 w wersji PU) zresztą praktycznie wszystkie samoloty Su po Su27 są rozwinięciem tego pierwszego (Su30/34/35/37)
pcharasz 2012-02-28 01:26   
pcharasz - Profil pcharasz
Andrzej: FA-50? Czyli rezygnujemy z samolotów szturmowych na rzecz wielozadaniowych? Co do Miga-29, to zapewne awioniką nie dorównuje zachodnim samolotom, ale jest chyba najzwrotniejszym i najładniejszym samolotem w swojej klasie. Rosjanie ich nie kupują z prostego powodu - inwestują w samoloty 5tej generacji. A program Mig-35 jest jeszcze we wstępnej fazie, więc na decyzje o zakupie trzeba jeszcze poczekać. Co do wcześniej wersji, Miga-29K, to Rosjanie inwestują i kupują, ale póki co skromnie. Jedynym innym kupcem są Indie - czyli zapewne te "kraje 3ciego świata" o których wspomniałeś.
4tech 2012-02-28 01:13   
4tech - Profil 4tech
andrzej, gdybys uważniej czytał to doczytałbyś sie pewnej ironii z mojej strony. I napisałem że "do wyboru były" a nie że oferowano ;) SU27 odpadł w przedbiegach. I tyle w temacie samolotów bojowych.
andrzej 2012-02-28 01:08   
andrzej - Profil andrzej
pcharasz: Mig-29 to akurat jeden z najgorszych samolotów na rynku. Te najnowsze zmodernizowane wersje też mają małą wartość bojową. Nawet Rosjanie ich nie kupują, co najwyżej oferują na eksport do krajów III-świata. A co do następcy Su-22 to wygląda to w czarnych barwach. Najpierw miał go zastąpić samolot wybrany w przetargu LIFT czyli prawdopodobnie FA-50 ale przetarg odwołano w październiku 2011, a nowy ma opiewać przede wszystkim na samoloty przeznaczone do szkolenia, a nie wykonywania zadań bojowych.
pcharasz 2012-02-28 00:47   
pcharasz - Profil pcharasz
Wielka szkoda, że Rosjanie nie zaoferowali wtedy zmodernizowanej wersji Miga 29, ale wtedy to były z resztą tylko plany... a i tak z powodów politycznych pewnie nie był by rozważany... a skoro już jesteśmy przy off-topie, czy ktoś z Was wie czy po wycofaniu Su-22, Polska będzie czymś je zastępować?
andrzej 2012-02-27 23:39   
andrzej - Profil andrzej
4tech: To co piszesz to jakieś fantazję. Do wyboru były tylko 3 maszyny: Gripen, Mirage 2000-5 i F-16 C/D. Su-27 nigdy nie był brany pod uwagę bo po pierwsze z politycznego punktu widzenia się nie nadawał, a po drugie to przecież inna klasa samolotów niż te których szukała Polska. Su-27 to odpowiednik F-15, a nie F-16. Eurofighter też nigdy nie był rozważany: za drogi, za ciężki, za długo by trzeba było czekać. F/a-18 był oferowany Polsce w latach 90-tych XX wieku ale w czasie przetargu już się nie załapał bo wersja C/D nie była już oferowany, a E/F znacznie przewyższała nasze wymagania.
4tech 2012-02-27 20:47   
4tech - Profil 4tech
kasjanek, polityka? Hm, pewnie i tak ale w tamtym okresie gdy kupowano F16 jaki był inny wybór? ( pomijam polityczny wymiar) Do wyboru były:F16, Jas-Grippen, Mirage 2000-5, SU27 i fazie testowej EF. Jedynie F16 i SU27 były sprawdzone w "boju", można jeszcze było szarpnąć sie na F/A 18...;) czyli polityka też ale logika również.
piotrek737 2012-02-27 19:47   
piotrek737 - Profil piotrek737
W Polsce się nie da ;) Mimo, że Miro to nie mój kolega to powiedzenie "Dziki Kraj" mu się udało :D Tu lotnictwo od czasów PRL było gnębione przez kolegów ze wschodu, a teraz przez kolegów z zachodu. Czyli wszyscy po troszku sobie porobili swoje interesy i jest git ;) Embraer wyrósł na takiego gracza tylko dlatego, że miał pomysł, a kadry były szkolone w Boeingu. Rozmawiałem pewnego czasu z emerytowanym inżynierem Benka, który sam przeszkolił kilka grup brazylijskich mechaników i nie tylko.
ktgracz 2012-02-27 19:32   
ktgracz - Profil ktgracz
Te cichsze, te szybsze, ale to nadal - jakby to powiedział jarek - obcy kapitał :)) // Wiem, że przy obecnym chaosie to prawie nierealne, ale nawet za cenę sprzedania myśli technicznej/ licencji za wsparcie finansowe Chinom (Orka EM11) może, nie wyrósł by tu (w Świdniku) od razu drugi EMpresa BRAsileira de aERonautica (od dekady dzielnie nie daje się marginalizować potentatom z US/ Francji i coraz pojemniejszymi modelami powoli wchodzi na rynek B737/A320) producent E-Jetów, ale na rynku turbośmigłowych 50-70os. maszyn w dekadę takie ATR czy CRJ miałyby silną konkurencję ze wschodu, a że Polska to nadal jeszcze Europa, to i większe szanse zawalczyć w szerokim świecie, z lobbingiem głównych graczy tego segmentu :-)
usuniety 2012-02-27 19:28   
usuniety - Profil usuniety
flybe, przecież pszn wyraźnie napisał że pomija aspekt techniczny a więc pewnie i ekonomiczny. Mówi o polityce...
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama