Eurolot przesiada się na bombardiery

 Eurolot przesiada się na bombardiery
26/01/2012 12:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_ad752 2012-02-28 13:05   
gosc_ad752 - Profil gosc_ad752
Jednak tak! Jutro o 10 konferencja. Ministerstwo Skarbu zatwierdziło kupno. Na 99% Q400!!!
gosc_b4418 2012-02-14 12:23   
gosc_b4418 - Profil gosc_b4418
Czyżby euroLOT? Komentarz moderatora: Niestety nie. Bombardier jutro ma konferencję na ten temat i na rozkładzie (15.02) to zamówienie opisane jest jako "commercial announcement from south-east asia".
zobacz link
b747400er 2012-02-05 19:01   
b747400er - Profil b747400er
jsg: ponadto nie mozna zalozyc, ze beda mogli poleciec popoludniowym rejsem. Mozna przyjac z dosc duzym prawodopodobienstwem, ze najwiecej biletow po owe 195PLN OW bedzie na rejsie w srodku dnia, bo wtedy leci mnie ruchu biznesowego, ktory zdarzy zalatwic sprawunki w pol dnia albo tez rano przylecieli do GDN czy KRK, a po poludniu zalatwiaja biznesy odpowiednio w KRK czy GDN i wieczorem wracaja do WAW.
4tech 2012-02-05 17:53   
4tech - Profil 4tech
jsg, daje to wciąż max. 2 dni urlopu, nie możesz sumować urlopu obojgu gdyż podróż odbywają w tym samym czasie oszczędzając minimum 1100pln;p No i założyłeś że podróżują w tygodniu, równie dobrze mogą podróżować w dni wolne od pracy przed urlopem i po urlopie;p
jsg 2012-02-05 17:34   
jsg - Profil jsg
Zgoda zawsze taniej w czwórkę samochodem, jeżeli nie uzgledia sie czasu potrzebny na dotarcie do miejsca docelowego i powrót np. GDN - KRK po jednym dniu w każdą stronę. W przypadku kiedy oboje rodziców pracuje daje to aż 4 dni płatnego urlopu!
4tech 2012-02-05 15:27   
4tech - Profil 4tech
malin, chyba nikt nie napisał że 195PLN OW to drogo, raczej pisano ( w tym ja) że cena ta jest zbyt wysoka jak dla " rodziny Kowalskiego". Zdaję sobie sprawę że w PL rośnie liczba osób które mogą sobie pozwolic na taki wydatek, jednakże w dalszym ciągu przeważa w PL " rodzina Kowalskiego". To że GUS podaję średnią krajową liczoną w tyś. złotych nijak się ma do dochodów Kowalskich ze średnią 2500 PLN miesięcznie. Najkrócej rzecz ujmując, średnie wynagrodzenie zawyżają prezesi, dyrektorzy kadra menadżerska. I z tego też powodu Kowalscy pojadą samochodem lub najtańszym pociągiem. Już pisałem poprzednio ile na 40 euro pracuje europejczyk a ile na 195 zlotych musi pracować Polak?, ile litrów paliwa można kupić za przeciętną pensje w Europie a ile w Polsce?. Zwyczajnie siła nabywcza złotówki jest mała a co za tym idzie wyższy koszt społeczny. Powtórzę to o czym już pisałem, jesteśmy wciąż zbyt ubogim społeczeństwem aby "gremialnie" tak inne narody latać po kraju. I nie można stawiać tezy że gdy mnie stać to powinno stać również innych bo to błędna teza.
malin 2012-02-05 14:06   
malin - Profil malin
b747400er: na tyle dobrze się czyta Twoje wypowiedzi, a zawierają one tyle treści, że spokojnie powinny być publikowane na portalu jako artykuł na dany temat, a pod tym polemiści mogliby wpisywać swoje zdanie :-)
A co do ceny Eurolotu to raczycie żartować, że 195 zł w jedną stronę to dużo. Przejedźcie samochodem np Poz-Kraków, albo Wro-Gdańsk i napiszcie, ile na paliwo wydaliście i ile trwało, albo pojedźcie pociągiem (nie osobowym IR, tylko normalnym) i ile wydaliście na bilet i doliczcie stawkę za Wasz czas (nawet niech będzie 10 zł).
tomic 2012-02-05 12:32   
tomic - Profil tomic
i trochę szkoda, że nowiutkie bombardiery, których już nie trzeba się będzie wstydzić za granicą tak jak zdezelowanych ATR-ów, nie będą miały napisu "LOT Polish", tylko "firmakrzak.com"
tomic 2012-02-05 12:13   
tomic - Profil tomic
gosc_3014a: no więc dokładnie: ja znam tylko te same dwa argumenty istnienia eurolot, które wymieniasz tj. dodatkowe wakaty i dogodniejsza konstrukcja umów z pracownikami
b747400er 2012-02-05 08:56   
b747400er - Profil b747400er
Chmurka: Wiecej zycia w LOcie tchnie TK< kiedy sie stanie jego wlascicielem, jak i przejmie ELO. Mozna zalozyc, ze LO/ELO przez kolejne kilka lat rozwijac sie wtedy beda bardzo dynamicznie. Jak podaje CAPA (link w zalaczeniu) TK jasno mowi, iz chce miec w roku 2023 najwieksza siatke polaczen na swiecie. Nie osiagnie tego sam. Musi przejac 2-3 sredniej wielkosci przewoznikow (np. LO, TP etc) i rozwinac ich rownie dynamicznie, jak robil to dotychczas samodzielnie. Tutaj jest ogromna szansa dla LO. Nie Air China i dobre sloty w Chinach (bo w tym TK tez moze pomoc) i nic wiecej, tylko wlasnie TK jako partner i wlasciciel LO i ELO.
zobacz link
gosc_cb75f 2012-02-04 23:31   
gosc_cb75f - Profil gosc_cb75f
Dajmy szanse eurolotowi:) chmurka: tez to zauważyłam, że zrobiło się bardziej rzeczowo. brak pewnej grupy ludzi = brak pyskówek to i kulturalniej
chmurka 2012-02-04 22:45   
chmurka - Profil chmurka
Dyskusja wspaniala i wciagajaca, zreszta ostatnio w ogole zrobilo sie tu ciekawiej i kulturalniej. Odnosnie stwierdzenia 747: "...w LO/ELO nie zajda powazne zmiany i jesli dalej bedzie taka stagnacja..." czy ktos orientuje sie, czy aktualny zarzad na czele z p. Pirogiem da rade tchnac wiecej zycia w firme, czy jednak potrzebna bylaby zmiana na czele LOTu ( kolejna) Jak zauwazyliscie, w LOCie wciaz hamletyzuja, a Lufa i inni sie rozpychaja i czas nieublaganie leci. Odejscie Wizza na Modlin tez wydaje sie czynnikiem, ktory powinniem zachecic LOT do jakiegos kontrataku. Jesli nie teraz, to kiedy?
gosc_3014a 2012-02-04 21:00   
gosc_3014a - Profil gosc_3014a
Argumentów na istnienie Eurolotu jest sporo. Dwa przykładowe.
1. Dodatkowo wakaty prezesów, członków zarządu, dyrektorów, specjalistów - słowem mnóstwo miejsc dla "odpowiednich ludzi".
2. Możliwość zatrudniania personelu latającego na dużo gorszych warunkach niż w LOT
tomic 2012-02-03 12:01   
tomic - Profil tomic
a ja nadal ni w ząb nie potrafię zrozumieć, po co ten dziwny twór eurolot ma w przyszłości istnieć a nie zostać wchłonięty przez LOT? Jestem zwolennikiem outsourcingu, ale gdzie jest sens w tym konkretnym przypadku? Może mi to ktoś wyjaśnić? Na tej zasadzie dowolną firmę można byłoby podzielić na kilka, np. linię lotniczą ze względu na typy samolotów i czy wtedy na pewno będzie najwydajniej? Ma ktoś jakieś konkretne argumenty, tzn. nie tylko takie że spółki-córki ma też Lufthansa albo że np. umowy dla pracowników eurolotu są lepiej skonstruowane - bo to problem w zarządzaniu a nie strategiczne rozwiązanie?
b747400er 2012-02-03 11:20   
b747400er - Profil b747400er
Flypax: wieczorne rejsy na Ukraine, do Rosji, Rumunii i Pribaltiki powinny wylatywac z WAW w fali od 1950LT. Dzis leca pozniej po dopiero wieczorem przylatuja rejsy z Europy Zach skad moga miec tranzyty. Kiedy beda wprowadzone 4te rejsy do Europy Zach (odlot z WAW ok 1350-1430, powrot do WAW ok 1840-1910) rejsy na nocowanie na wschod bedzie mozna przesunac na 1950-2020, tak by przed polnoca LT ladowaly w porcie docelowym i jak piszesz nastepnego dnia wracaly na640-700 do WAW dowazac na poranna fale zachodnioeuropejska.
4tech 2012-02-03 11:06   
4tech - Profil 4tech
50 miejscowe samoloty idealnie pasowałyby na część tras krajowych gdzie jest niższy LF ( BZG, KTW, IEG może POZ na wybranych lotach), pozostałe trasy to już samolot 70-100 miejscowy. Współpraca LO z SprintAir dopiero się rozkręca (powoli) jest WAW-BZG a w tym roku ma dojść jeszcze jeden stały kierunek. Zauważcie że SprintAir lata też na "podmianki" na inne lotniska w czasie gdy ELO nie ma czym zapewnić wykonanie lotu. Nie wiem czy jest możliwa współpraca " wszystkich 4 linii";) ale w pojedyńczych przypadkach i na poszczególnych trasach raczej tak (co już ma miejsce). Od momentu kiedy obsługa BZG przejęta została przez SprintAir nie dość że poprawiła częstotliwość i punktualność to powolutku wzrasta też LF. Co cieszy i jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Krótkie trasy europejskie to też taki mały "mix" samolotów;) potrzebne byłyby 50 miejscowe jak i 100 miejscowe w zależności od potrzeb. Przy mniejszeym LF mniejszy samolot ale z większą częstotliwością. Rynek za "bugiem" to pieśń przyszłości ale już dziś należałoby rozpocząć loty może nie codzienne ale np. 3-4xtydzień do innych moast niż tylko stolice lub węzły lotnicze. No i cały czas trzeba myśleć o były republikach na dalekim wschodzie byłego CCCP.
b747400er 2012-02-03 11:05   
b747400er - Profil b747400er
Ulisses: to bylo w 2005 czy 2006. W LO powstala wowczas pisana przez jego pracownikow strategia rozwoju 2008-2012 z perspektywa do roku 2020. Mialem okazje ja wspoltworzyc. Zakladala ona bardzo dynamiczny jak na LOT, acz jednak bezpiczny scenariusz rozwoju siatki polaczen. Projekt byl bardzo ciekawy i biznes case dawal mu spore szanse realizacji. Ale niestety niedlugo pozniej w LO pojawil sie nowy zarzad skladajacy sie z osob, ktorzy lotnictwo znali wylacznie z fotela pasazera. Z oczywistych powodow, przygotowany przez nas wczesniej plan rozwoju odrzucono, zamiast planowanych dodatkowych 5 samolotow nakazano nam zrezygnowac z trzech posiadanych, dodatkowo nakazujac wprowadzenie kompletnie bezsensownych polaczen przyniesionych w teczce. Nowa ekipa uznajac pracownikow za niewiedzacych jak nalezy postepowac sprowadzila znana firme konsultingowa, ktorej pracujacy nad projektem konsultanci nie mieli zielonego pojecia o branzy lotniczej. No ale zarzad z konsultantami ciezko pracowali i mimo uwag pracownikow o tym, ze pomysly sa mowiac oglednie malo sensowne, przygotowali cos nazwane "Strategia Siedmiu Filarow" zaprezentowana zreszta na GPW w Warszawie. Ow material byl zlepkiem bzdur. Cale szczescie tez znalazl sie on szybko gleboko w szufladzie, bo wprowadzenie byloby niebezpieczne. Ta sama ekipa zhedgowala LO paliwo i w efekcie Firma osiagnela strate w wysokosci -700 mln PLN, kiedy rok wczesniej zarobila na dzialalnosci przewozowej bodajze jak dobrze pamietam 160 mln PLN. W zasadzie do dzis LOT walczy z tym 700 mln garbem. Od tamtego czasu Firma zarzadzaja ludzie z po za branzy (nie tylko na poziomie zarzadu, ale rowniez wyzszej kadry manadzerskiej), stad trudno liczyc na wielkie zmiany, czy projekty dynamicznego rozywoju. Prowadzi sie dyskusje, cwiczy malosensowne scenariusze na przyszlosc, a rynek ucieka. W miedzyczasie zwolniono ludzi, zarownych tych ktorzy nic nie robili, ale jak i tych ktorzy byli niewygodni, sporo osob, ktore mialy pomysly i chcialy cos zrobic oeeszlo samo nie widzac perspektyw. Poprzyjmowano nowych, nie majacych pojecia o temacie, w wielu przypadkach na stanowiska kierownicze awansowano tych co beda wykonywac polecenia no i jest jak jest. Byle nie bylo powtorki z MA, bo moze nie grozi to juz dzis, ale jesli wybrany bedzie niewlasciwy partner, w LO/ELO nie zajda powazne zmiany i jesli dalej bedzie taka stagnacja, a nie wspomniany w poprzednich moich postach sposob na wpuszczenie LO/ELO na dynamiczna sciezke rozwoju (a nie realizacje np. pomyslow typu SZZRZEv.v. dwa razy w tygodniu w srodku dnia) to scenariusz MA bedzie coraz blizszy i rejsow LH wprowadzonych bez uzgodnienia z LO bedziemy mieli coraz wiecej.
tbweb 2012-02-03 10:26   
tbweb - Profil tbweb
Hmm, to ja też dorzucę swoje 3 grosze do tej dyskusji. Na poczatek prywata: Krzysiek, ostatnio widzieliśmy sie w Vancouver i od tamtej pory ani widu, ani słychu na mailu ;-) A teraz do rzeczy:

Zgadzam się w 100% z B747400, nie zgodzę się z poźniejszym komentarzem, że punktu w Ukrainie, Białorusi i Rosji są wątpliwe. Moim zdaniem, a znam ten rynek "z autopsji" to są zdecydowanie lepsze rynki aniżeli polskie krajówki, głównie dlatego, że średni wpływ, możliwy do uzyskania z tych punktów jest wiekszy niż na polskich krajówkach. Z odpowiednią ofertą hubową w WAW, zapełnienie tych samolotów (DH3/DH4) nie powinno stanowić większego problemu. Ponadto władze samorządowe tam sprzyjają uruchamianiu takich połączeń. Sprawdziłem. Jedyny mankament to umowy bilateralne. Niestety VV do spólki z PS może zablokować niemal każdą próbę eksploracji tego rynku. Nie bez powodu Wizz założył tam swoją spółkę. byc może rozwiązaniem byłaby współpraca z jakimś ukraińskim feederem. Jakkolwiek pozycjonowanie WAW jako hubu dla ukraińskich regionów w drodze na zachód jest geograficznie uzasadnione, brakuje tylko spójnej oferty. Dodatkowym atutem jest korzystne położenie wzgledem stref czasowych. Przy porannej fali daje nam to mozliwość wylotu z ukraińskich regionów o "ludzkich" godzinach i wlotu w pierwszą falę na Chopinie pomiędzy 06:30 a 07:30. optymalizacja HUBu WAW w drugą stronę polegałaby głównie na tym aby wieczorną falę tranzytową zmodernizować tak, aby do ukraińskich regionów dolatywać max na 23:55... a DH4 na trasy do wschodniej ukrainy wydaje się być wręcz idealny. Moim zdaniem LOT mógłby równeiż zamienić KBP na IEV, który w perspektywie 10-15 lat stanie się po prostu lotniskiem Kiev City, jest zdecydowanie lepiej dostępny niż KBP i ciągle zmodernizowany. Mogłoby to być ustępstwo dla VV w zamian za możliwośc operacji do regionów. BTW W6/WU już szykuje się do IEV-WMI :-)
usuniety 2012-02-03 10:02   
usuniety - Profil usuniety
Duskusja doniosła, ciekawa, merytoryczna, a tym czasem LH otwiera 3 połączenie KRK-FRA... a jest jeszcze 4xMUC, bedzie 1xDUS.
Jak właściciele LO i ELO ugrzęzną na dłużej w dywagacjach co by było gdyby.... (kupił na TK, AF albo CA) i jak sie do tego dopasować ze sprzętem/siatką/strukturą to tortu do podziału i miejsca na rynku znów ubędzie...
b747400er 2012-02-03 06:27   
b747400er - Profil b747400er
Ten 30-50 miejscowe samoloty (np. 37 miejscowy DH2 oraz 5o miejscowy DH3) Grupie LOT/ELO moglby zaoferowac ... OLT, znajdujac dla siebie tym samym miejsce zamiast poszukiwac go na sile wyprobywujac co sezon roznych polaczen, ktore rzadko kiedy sie niestety okazuja strzalem w 10tke. Miejsce tez znalazloby sie dla SprintAir. Wspolnie LO/ELO/O2/SRN moglby stworzyc silna grupe lotnicza, ktora zaoferowalaby na rynku polskim interesujaca oferte polaczen. Zamiast kazdy robic 'cos tam, cos tam' z miernymi efektami byloby duzo lepiej zewrzec szeregi i w ten sposob stworzyc tez dla kazdego z czterech przewoznikow taki model wspolpracy, ktory zapewni kazdemu z nich rozwoj oraz stale zrodlo przychodu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy