Rzeszów uderza w Zegrze

Rzeszów uderza w Zegrze
12/01/2012 23:33   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
arafat 2012-01-16 01:35   
arafat - Profil arafat
4 tech; piszesz,z e Zegrze bedzie lotniskiem dla Koszalina i okolic czyli dla miliona ludzi..w takim razie Goleniw powinien byc lotniskiem dla jeszcze wiekszej liczby osob ale jak widzisz tak to nie dziala...zreszat skad Ty wzioles milion ludzi dla Zegrza skoro w Koszalinie i powiecie nie mieszka nawet 180 tysiecy ludzi? zeby byl milion to musialbys zaliczyc pol wojewodztwa i jeszcze by zabraklo...
co do odleglosci od morza: to naprawde nie ma wiekszego znaczenia, zwlaszcza,z e zegrze tez nad morzem nie lezy..co to z aroznica czy podjedziesz busem 30 czy 50 kilometrow? zwlaszcza,z e zaczoles wymienic miescowosci nadmosrkie odlegle sporo od Zegrza...to samo mozna zrobic w Goleniowie ale jak widac to nie dziala...
co do lat 70..krotko: to se ne vrati...
tak samo mozan napisac, z eLodz miala kiedys 2 lotnisko w kraju...a teraz jest pod koniec pierwszej dziesiatki...
co do kosztow: jak pisalem one beda spore( Gdynia to ponad 100 baniek i bez pomocy unijnej ) wiec skad je wziazc?
ponadto na to naklada sie umiarkowane powodzenie lotow krajowych... wiec ciezko byloby na tym oprzec to lotnisko skoro polaczenia te dopiero raczkuja i tak naprawde tylko jedno zakonczylo sie sukcesem...
gosc_7707c 2012-01-15 11:44   
gosc_7707c - Profil gosc_7707c
W każdym województwie powinno być lotnisko, tak po prostu. Czyli 16 w Polsce. Koszalin województwem nie jest i to jest temat na inną dyskusję. Jak Opole może być i ZG, to Koszalin tym bardziej. Im więcej lotnisk, tym więcej opcji, byle małych i skromnych. GDN to kiedyś była buda, w której jest teraz cargo, krajówka przez jakiś czas była tam, gdzie teraz komisariat. I jakoś działało, na małe samoloty to starczy. Taka buda jak w Szymanach starczy spokojnie dla ATRa, 2km pasa to też nawet za dużo. Latać kurka latać.
4tech 2012-01-15 10:58   
4tech - Profil 4tech
a tak wyglądała siatka połączeń z OSZ w latach 70' :)))
zobacz link
4tech 2012-01-15 10:48   
4tech - Profil 4tech
arafat, problem SZZ ( jak i BZG )to problem jego położenia daleko od miasta daleko od morza a BZG między POZ a GDN. OSZ jest o wiele lepszej sytuacji niż SZZ chociażby z tego właśnie powodu:) dobra przemawia przeze mnie sentyment lokalny :P ale i tak uważam że inwestycja w OSZ w perspektywie kilku letniej byłaby opłacalna:)
4tech 2012-01-15 10:29   
4tech - Profil 4tech
arafat, czy okolice Zegrza są słabo zaludnione? Jak weźmiesz pod uwagę najbliższe okolice to są to wioski i miasteczka (Rosnowo, Mostowo,Manowo, Bobolice,:)), ale lotnisko w Zegrzu (OSZ) jest lotniskiem dla Koszalina. I teraz gdy popatrzysz na mapę na tym lotnisku może być generowany ruch krajowy z Koszalina, Kołobrzegu, Słupska, Szczecinka etc. a to już daje łącznie blisko 1mln ludzi. To byłby ruch "z" okolic lotniska, teraz dodaj do tego ruch "do" lotniska ( cały pas wybrzeża od Kołobrzegu do Rowów) w sezonie, dodaj Koszalin, Słupsk, to również wychodzi dość sporo. Nie twietdzę i nigdy tego nie napisałem że OSZ przyciągnąłby 1mln paxów i zarobił na siebie, ale zgadzam sie z " pcharasz" inna infrastruktura inne koszty. Zauważ że OSZ w latach "swojej świetności" odprawiał średnio 50 tyś pax rocznie i to w większości w sezonie ( WAW, RZE, KTW, KRK, WRO-bo takie były trasy, a po sezonie 2-3 dziennie WAW i to na nie wiele mniejszych An24) W latach 70' kierunek WAW-OSZ był jednym z nie wielu krajowych kierunków ( jak nie jedynym)na których latały samoloty IŁ-18. Zdaję sobie sprawę że były to inne czasy ( zakłady pracy miały swoje ośrodki wypoczynkowe, istniał FWP etc) że była komuna... ale dziś można stworzyć taki model biznesowy aby się to opłacało i przewoźnikowi i regionowi. Ofertę lotów powiązać z transportem drogowym do Kołobrzegu, Koszalina, Mielna, Ustronia, Darłowa, Rowów i Słupska i myślę że po intensywnej kampanii medialnej takie połączenia z południa Polski byłyby opłacalne.
arafat 2012-01-15 10:25   
arafat - Profil arafat
wiem, ze taki port potrzebuje mniej infrastruktury, ale Gdynia juz bedzie kosztowac ponad 100 baniek...wiec skad taka kase wezma w Zegrzu? zwlaszcza, ze unijna pomoc odpada...
co do iliczby pac zeby wyjsc na zero: sa rozne klasyfikacje, ale generalnie to miedzy 500 tysiecy a milionem pax...jakim cudem Zegrze tyle osiagnie skoro taki Goleniow przez 7 lat osiagnal polowe tego? a obsluguje 400 tysieczny Szczecin?
zgadza sie, z ekilka milionow spedza lato nad Baltykiem, ale to nie znaczy ze poleca tam samolotem...a zwlaszcza za cene ktora bedzie sie oplacala przewoznikowi latajacemu malym samolotem...
pcharasz 2012-01-15 02:45   
pcharasz - Profil pcharasz
arafat: po pierwsze, port obsługujący krajówki wymaga innej infrastruktury niż taki obsługujący połączenia międzynarodowe. to ile paxów musi obsłużyć port lotniczy by wyjść na zero zależy od wielu czynników. zauważ, że to w Polsce lotniska które obsługują ponad milion paxów zarabiają. ale te same lotniska, jak i te mniejsze, obecnie inwestują grube miliony. jeżeli odliczysz te inwestycje, to zauważysz, że z działalności operacyjnej już teraz wychodzą na plus. co do czarterów latających do Goleniowa, to cóż, latają, ale w drugą stronę ;) jestem przekonany, że gdyby w Zegrzu zbudowano coś takiego, jak się teraz planuje w Gdyni, to ta inwestycja by się zwróciła w rozsądnym czasie. co do porównywalnych kosztów wypadu do Barcelony zamiast nad Bałtyk to cóż, podałeś wspaniały argument za takim lotniskiem bo jednak te kilka milionów Polaków i nie tylko co roku spędza wczasy nad Bałtykiem, mimo że taniej im by było wsiąść w samolot do Barcelony. Czemu by nie wsiąść w samolot do Koszalina/Kołobrzegu w takim razie?
arafat 2012-01-15 01:35   
arafat - Profil arafat
4tech: skoro zeby lotnisko wyszlo na zero potrzeba okolo miliona pax to znaczy, ze z lotow krajowych nigdy tego nie osiagniesz, taki Gdansk ktore ma kilka razy dziennie polaczenie do Warszawy i jeszcze inne ma okolo 300 tysiecy krajpwych pac...to gdzie w Zegrzu zbiora polowe tego?
no i druga sprawa: skoro tyle regionalnych portow, przez 7 lat nie moze nawet 500 tysiecy uzbierac pax( a sa to duze miasta np Lodz czy Bydgoszcz) to jakim cudem slabo zaludnione okolice Zegrza, w dodatku w poblizu sa inne lotniska tyle uzbiera?
skonczy to lotnisko podobnie jak Babimost o ile wystartuje...

pcharasz:a po co niby czartery z Niemiec? jakos do Goleniowa nie lataja...wola do Heringsdorfu...
potencjal turystyczny wiekszy jest, ale ile on da pax? zwlaszcza,z eza porownywalne pieniadze mozan leciec do np Barcelony zamiast nad Baltyk...
pcharasz 2012-01-14 12:29   
pcharasz - Profil pcharasz
Myślę, że oprócz lotów krajowych, bardzo prawdopodobne byłyby czartery np. z Niemiec. Sytuacja lotniska w Zegrzu jest dużo lepsza niż tego w Zielonej Górze, bo i potencjał turystyczny znacznie większy. Sam potencjał demograficzny regionu jest pewnie porównywalny do IEG. Zauważcie, że lotnisko w Zegrzu już teraz operuje i obsługuje ruch General Aviation, sportowy, jak i LPR. Wiki twierdzi, chociaż nie wiem na ile to wiarygodne, że w 2009 roku było 19 tyś. paxów w ruchu GA. Powiedziałbym, że to dużo.
4tech 2012-01-14 11:42   
4tech - Profil 4tech
kasjanek, tak jest rownież w przypadku innych lotnisk w PL. Porównaj oferty innych lotnisk ( w tym Szczecina)to wyjdzie "Zegrze". Aby lotnisko wyszło na zero musi obsłużyć ok. 1mln podróżnych, ilu lotniskom w PL dakeko jeszcze do tej liczby?
usuniety 2012-01-14 09:21   
usuniety - Profil usuniety
Na takie Zegrze poleci co najwyżej jedna linia i to jeszcze z przetargu po milionowych dotacjach z samorządu, a i tak bilety będą po 400-700 zł więc jest to wyrzucanie pieniędzy z błoto.
arafat 2012-01-14 01:20   
arafat - Profil arafat
niby tak, ale wiesz jak wygladaja w Polsce polaczenia krajowe...
ciezko byloby ich tyle zebrac zeby tylko w sezonie utrzymaly lotnisko, zwlaszcza, ze za podobne pieniadze zamaist leciec nad Baltyk mozna np z Wroclawia poleciec do Barcelony...
zycze im powodzenia, ale szczerze watpie by tylko z krajowego ruchu wyszli na zero...a wrecz uwazam, z eto niemozliwe, patrzac na inne lotniska...
gosc_24f79 2012-01-14 00:58   
gosc_24f79 - Profil gosc_24f79
4tech: ekspertem nie jestem, ale jeżeli Polak będzie mógł za 10 euro polecieć nad morze do Włoch, bądź za 200zł do Koszalina, to... wątpię, że wybierze Bałtyk ;)
4tech 2012-01-14 00:22   
4tech - Profil 4tech
gdyby zagłębić się bardziej w sens artykułu i przeczytać go "między wierszami" to okaże się że nie chodzi o "wyrzucanie pieniędzy w błoto" tylko o to że lotnisko w Zegrzu byłoby bezpośrednim zagrożeniem dla Goleniowa, tak jak było to kiedyś. Koszalin odprawiał w ruchu krajowym więcej ( lub tyle samo) pasażerów co Szczecin. Odbudowa lotniska w Koszalinie ( Zegrzu ) ma sens i na to wskazują liczni eksperci ( w zasadzie wszyscy) mówiąc o potrzebie zwiększania ilości lotnisk w PL o 3-4 ( ściana wschodnia, mazury/podlaskie, środkowe wybrzeże Bałtyku). Samo lotnisko w Zegrzu jest lepiej położone niż Goleniów a to dzięki bezpośredniej odległości do morza ( 30 km mniej niż Goleniów) i w tym należy upatrywać powodzenie tej inwestycji nawet jeżeliby loty krajowe miałyby być w sezonie letnim. W powiązaniu z zapewnionym transportem nad morze byłby to dobry ruch.
arafat 2012-01-14 00:08   
arafat - Profil arafat
czyli podobnie jak zielona gora czy chociazby szczecin...tam tez ciezko dojechac do warszawy...a jak lotniska stoja kazdy widzi...
pszn 2012-01-13 17:11   
pszn - Profil pszn
Kiedyś widziałem mapke z lat 70. Zegrze było trzecim lotniskiem w Polsce pod względem ilości krajowych połączeń lotniczych:)
pcharasz 2012-01-13 16:11   
pcharasz - Profil pcharasz
Akurat lotnisko w Koszalinie może mieć sens, o ile powstanie przy minimalnych kosztach. Ta część Polski należy chyba do najgorzej skomunikowanych z resztą kraju. Żadnej drogi ekspresowej, połączenie kolejowe do Wawy jest beznadziejne - bezpośredni pociąg jedzie 10 godzin, do Krakowa - 12,5 godzin, do Wrocławia - 7 godzin. Zresztą, przecież chyba w latach 80tych był tam regularne loty i obsługiwano te 50 tyś. paxów, a może i więcej, więc nie rozumiem czemu redaktor Rabenda aż tak bardzo wątpi w sens tej inwestycji.
gosc_8baaa 2012-01-13 00:05   
gosc_8baaa - Profil gosc_8baaa
balcer - wielki specjalista od reklamy i uruchamiania polaczen
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy