mlodyy1985, jest tak jak napisał piotrek737, ograniczenia nie dotyczą TU-154B(W)/M. TU-154M z 36 spec. pułku ma silniki spełniające normy hałasu w EU i USA.
piotrek737
2011-05-09 18:42
Tak to ciekawe co ta cywilna Tutka (link w załączniku) robiła w Portugalii? Całkowity zakaz mają Tu-134 natomiast Tu-154 mogą latać a nasza po remoncie to już w ogóle. Nie tak dawno jak Aeroflot latał jeszcze na Tu-154 to przecież południowy rejs był właśnie na tym samolocie.
zobacz link
mlodyy1985
2011-05-09 17:40
Ale tutka jakby była cywilnym smaolotem nie miałaby prawa lądować na większości europejskich lotnisk np. ze względów na hałas.
Już nie przesadzajcie tak z tym ze TU-154 to złom bo wcale tak nie jest.
piotrek737
2011-05-09 16:33
mlodyy1985: Na jakiej podstawie ULC mógłby nie dopuścić samolotu, który jest po gruntownym remoncie i spełnia wszystkie normy...? To, że spadło tych samolotów akurat tyle to wina przede wszystkim człowieka... Benków 737 też troszkę spadło i wszyscy nimi latają, swego czasu DC-10 też spadał i również przez czynnik ludzki a nie tylko i wyłącznie usterkę techniczną powstałą w trakcie lotu. Co do Jaków to owszem one powinny być wycofane. Poza tym czy ULC jest aż takim strażnikiem? Tego bym nie powiedział bo niektórzy dostają AOC w 24h....
mlodyy1985
2011-05-09 16:23
Strach się bać!!! Dziw bierze, że ten lotniczy złom jeszcze lata- pomimo modernizacji itd. Gdybym jutro kupił od rządu ten samolot to przestałby być wojskowym a cywilnym i od razu Urząd Lotnictwa Cywilnego ze względów bezpieczeństwa zatrzymałby tę maszynę i mało jaki port w Europie zgodziłby się przyjąć ten wrak. Tutka to jedno-ma ponad 20 lat a Yaki grubo ponad 30 lat!!