Uziemiono wszystkie Boeingi 787

Uziemiono wszystkie Boeingi 787 Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT utknął na lotnisku w Chicago. Wczoraj (16.01) nowy samolot polskiego przewoźnika udał się w inauguracyjny lot do Chicago. Dziś na lotnisku w Chicago odwołano powrót Dreamlinera do Warszawy. Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) oraz Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) z powodu usterki konstrukcyjnej...
17/01/2013 08:44   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
derduch 2013-01-20 15:39   
derduch - Profil derduch
Tombik: Kolega raczy żartowac ;-) IMHO tu potrzeba cudotwórcy z potężnym zapleczem politycznym i ukłądami(w pozytywnym tego słowa znaczeniu) w Liniach. Tylko czy osoba owa, o takich "mocach" miałaby ochotę na kruchy lód wchodzić i ryzykować spaprania CV? Nie wiem. O ile rzecz prosta "wielcy" już nie pokroili w myslach tego torciku LOTem zwanego.
tombik 2013-01-20 15:16   
tombik - Profil tombik
Mam nadzieje że wystartowaliście w konkursie chłopaki bo faktycznie widać że wystarczy kilka prostych ruchów i LOT staje na nogi ;)
gosc_e142c 2013-01-20 14:10   
gosc_e142c - Profil gosc_e142c
derduch: masz całkowita rację- LOT powinien stawiać na nowe fabrycznie lecz juz "dojrzałe" modele jak B777, a jeszcze lepiej gdyby to był Airbus np. A330. W końcu jesteśmy w Europie.
derduch 2013-01-20 12:51   
derduch - Profil derduch
Piotrek737: Dokładnie popieram Twoje zdanie. Przy logicznej polityce cenowej 3 siekiery sprawdziłyby się lepiej niż Nightmareliner. Podstawowa sprawa to że linia której przyszłośc wisi na włosku nie powinna brac maszyny mało oblatanej, podatnej na choroby wieku dziecięcego.
piotrek737 2013-01-20 10:29   
piotrek737 - Profil piotrek737
gosc_5bcf1: Nasz narodowy przewoźnik się sam wykończył przez ostatnich 10 lat. Stracili tyle kasy, że wystarczyłoby to na kilka kos (777) na własność. Dodam dla czepialskich, że z mądrą polityką dowożenia do huba można 777-200 spokojnie zapełnic nawet z WAW ;) Co do 787 to samoloty i tak nie są nasze, a płacimy za nie w ratach bo całość i tak zapłacił amerykański bank EX-IM.
gosc_5bcf1 2013-01-20 09:11   
gosc_5bcf1 - Profil gosc_5bcf1
"przyjaciel" zza oceanu wykończył naszego narodowego przewoźnika.
tombik 2013-01-18 14:34   
tombik - Profil tombik
@derduch napisałeś: "Porównywanie do A380 który miał problemy wyłącznie związane z silnikami, do Nightmarelinera jest całkowicie nie na miejscu" zrozumiałem zatem, że Twoim zdaniem awarie A380 są "drobiazgiem" w porównaniu z awariami B787.

Jeśli chodzi o pośpiech to jest on nieodłączny każdemu komercyjnemu zadaniu (czy Ty masz jakieś zadania które można sobie robić bez ograniczeń czasowych?), ja nie widzę żadnych argumentów za tym że w tym przypadku był on większy niż np. przy A380. Moim zdaniem niedoskonałości produktu w początkowej fazie są czymś nieuniknionym (zobacz ostatnie problemy Appla znanego z fantastycznej jakości z mapami)

Ale może to ma mniejsze znaczenie niż to że udało nam się trochę zagłuszyć bełkot internetowych histeryków.
derduch 2013-01-18 14:11   
derduch - Profil derduch
@tombik Mógłbyś, prosze uprzejmie, pokazać gdzie użyłem słowa "drobiazg" lub równoznacznego? Bądź tak miły...
W żadnym razie nie umniejszam win Arbuza ani nie piętnuję Benka, po prostu, jak napisałem wcześniej winny jest pospiech.
tombik 2013-01-18 13:42   
tombik - Profil tombik
dedruch: konieczność wymiany użebrowania w skrzydłach kilkudziesięciu maszyn to jest drobiazg? Rozpadnięcie się osłony silnika i perforacja pokrycia skrzydła to były drobiazgi? Myślę że jednak przedstawiasz sprawę w nieproporcjonalny sposób (rysunek z linka jest książkowym przykładem medialnej produkcji. Pęknięcie szyby, problemy z układem elektrycznym to się zdarza co dziennie).
derduch 2013-01-18 13:22   
derduch - Profil derduch
@piterius "Co to znaczy masa różnych rzeczy?" Prosze uprzejmię:
zobacz link
piotrek737 2013-01-18 13:14   
piotrek737 - Profil piotrek737
derduch: Problemy A380 to: wycieki oleju z silnika, problemy z samym silnikiem ( wiem częściowo to wina RR), ponadto pękające użebrowanie skrzydeł, problemy z oprogramowaniem pokładu i paroma innymi kwestiami. Wiadomo, że z dymiącymi bateriami się nie polata, ale bez skrzydeł również nie ;) Poza tym problem całej branży polega na: "The problems with A380 and B787 highlights the engineering dilemma caused by the industry drive for fuel efficiency." Dopóki możnowładcy tego świata będą dyktować takie ceny ropy jak teraz to się to nie zmieni.
piterius 2013-01-18 13:11   
piterius - Profil piterius
Co to znaczy masa różnych rzeczy? Czy 380 miał "tylko" i tylko problemy z silnikami? Może najpierw jakieś konkrety - a potem "jedyne słuszne i zresztą genialne" wyjaśnienie?
derduch 2013-01-18 13:06   
derduch - Profil derduch
Porwnywanie do A380 który miałproblemy wyłącznie związane z silnikami, do Nightmarelinera jest całkowicie nie na miejscu. W tym psuje się cała masa całkowicie różnych rzeczy. Wyjasnienie jest proste: Ze względu na ogromne opóźnienie w produkcji 787 usiłowano nadrobic stracony czas i wypuścili na rynek wersję nawet nie beta, a raczej pre-alfa.
sauvi 2013-01-18 13:05   
sauvi - Profil sauvi
@tombik: taki juz chyba jest polski internet, pelny tego rodzaju okreslen, patrz np. dyskusje fanow i wrogow roznych polskich lotnisk. Tego rodzaju dyskutanci musza miec w sobie wysoki poziom frustracji.
tombik 2013-01-18 13:05   
tombik - Profil tombik
@Sauvi @piterius: ja też nie widzę w tym spisku, ale po prostu chęć generowania medialnego "contentu" małym kosztem. Myślę jedynie w wymiarze tego forum (bo zmiana społeczeństwa to raczej nie sprawa do rozwiązania w jednym poście ;), że warto by było żeby pasjonaci lotnictwa potrafili uwolnić się od histerycznych nastrojów medialnych, a dyskutowali na poziomie faktów i hipotez potwierdzonych racjonalnymi argumentami.
tombik 2013-01-18 12:53   
tombik - Profil tombik
@Sauvi: zgadzam się z tobą w 100% to jest poważna sprawa (choć też zdarzyła się np. Quantas'owi z A380 i to też w trudnym dla nich momencie), ale czym innym jest nazywanie sprawy "poważną" i zastanawianie się nad jej implikacjami, a czym innym nazywanie dreamlinera bublem, fuszerką i innymi tabloidowymi terminami.
sauvi 2013-01-18 12:07   
sauvi - Profil sauvi
@piterius: "idiotyczny belkot" mediow, taki jak opisujesz, jest niestety podobny czy to w Polsce czy gdzie indziej. To sie niestety sprzedaje i tego chce publicznosc. Nie wierze w teorie spiskowe, ze media to robia dlatego zeby ludzie nie interesowali sie polityka.
piterius 2013-01-18 11:49   
piterius - Profil piterius
tombik@ - dokładnie - ale takie mamy społeczeństwo - doskonałe do rządzenia, o ubezwłasnowolnionych umysłach, steruje się nim jak stadem owiec.
@sauvi: sprawa o tyle poważna, że zachowano się bardzo odpowiedzialnie tą decyzją. 787 JEST udaną maszyną, a to, czy LO doczeka czy nie to w większej części odrębny temat. Tu nie chodzi o zainteresowanie mediów, tylko o idiotyczny bełkot, byle głośniej, byle bardziej szumnie i skandalizująco. Każdy temat zastępczy, który odciągnie ciżbę od nieudolnego rządzenia krajem jest dobry...
sauvi 2013-01-18 11:21   
sauvi - Profil sauvi
@tombik: grounding wszystkich 787 przez USA to juz sprawa dosc powazna. I choc istnieje duza szansa, ze to sa wylacznie "choroby wieku dzieciecego" i w ostatecznym rozrachunku 787 okaze sie udana maszyna, to LOT moze tego nie doczekac. Jak slusznie pisze spotter, przy E70 byly mniej rozbudzone oczekiwania i skromna kampania PR, stad tez mniejsze zainteresowanie mediow.
tombik 2013-01-18 11:08   
tombik - Profil tombik
Argument że "media coś rozdmuchały więc nie ma się co dziwić, że opluwamy Dreamlinera" może jest i zgodny z "psychologią tłumu", ale jak się chwilę zastanowić to jest jedynie dowodem na całkowite oddanie swojego rozumu w posiadanie mediów. Proponuję autorom określeń typu bubel, chłam, itp, użycie własnego rozsądku do oceny rzeczywistości, a nie machinalne reakcje na zachowania mediów.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama