Raport - katastrofa pod Irkuckiem

Raport - katastrofa pod Irkuckiem Błędy pilotażu były przyczyną katastrofy airbusa A310 latem br. w Irkucku - orzekli eksperci, badający przyczyny wypadku. Samolot leciał z Moskwy i należał do linii lotniczych S7, które wcześniej nosiły nazwę Sibir Airlines. Podchodząc do lądowania nie zmieścił się na pasie, uderzył w mur i budynek, a następnie się zapalił. W wypadku zginęło 125 osób, 78 zostało...
24/11/2006 11:36   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
malkontent 2006-11-27 21:35   
malkontent - Profil malkontent
A skąd ja mogę wiedzieć, co ją spowodowało? O tego jest komisja, żeby to ustalić. Póki co ustaliła tyle:
zobacz link
Cezary 2006-11-27 20:24   
Cezary - Profil Cezary
Panowie kłócicie się o drobiazgi. Nadal nie wiemy natomiast skąd niejaka Pani Kalinowska miała informacje, które możemy przeczytać oraz na czym były oparte wyniki kontroli (rosyjskiej czy miedzynarodowej) ?
Autorka napisała co napisała i jakoś nabrała wody w usta ...
fanatyk 2006-11-27 17:51   
fanatyk - Profil fanatyk
malkontent: nie mam informacji o niedokładnym METAR na ruskich lotniskach, tylko tak przypuszczam że czasami może być niedokładny. Co twoim zdaniem mogło spowodować katastrofę ?
malkontent 2006-11-27 16:35   
malkontent - Profil malkontent
A skąd informacja że METARY na ruskich, jak piszesz, lotniskach, są niedokładne?
fanatyk 2006-11-27 08:16   
fanatyk - Profil fanatyk
Może był deszcz, pas startowy był śliski.
malkontent 2006-11-26 10:54   
malkontent - Profil malkontent
Śmiem wątpić, czy w Irkucku w lipcu pas jest oblodzony.
fanatyk 2006-11-26 10:46   
fanatyk - Profil fanatyk
Cezary: 1 eksperci byli chyba rosyjscy.
2. Może kontrolerzy nie mieli informacji o np. oblodzeniu pasa. Informacja o stanie pasa jest zawarta w METAR zobacz link
METAR czasami nie jest dokładny na lotniskach ruskich.
3. W Warszawie rozbił się inny samolot:
Airbus A320
zobacz link
Cezary 2006-11-25 17:10   
Cezary - Profil Cezary
Mam takie pytania:
1.) Skąd pochodzili eksperci badający przyczynę wypadku. Bo jeśli byli to wyłącznie krajowi (rosyjscy eksperci) to ja im nie wierzę. Najprościej obciążyć człowieka.
Wtedy linia lotnicza "umywa ręcę" i rodziny ofiar moga liczyc na symboliczne odszkodowania.
2.) Po drugie jeśli brakowało informacji od obsługi naziemnej (rozumiem że od kontrolerów lotów) to czemu winni są piloci ?
3.)Po trzecie skąd te wszystkie informacje? Pani Kalinowska nie podała źródła.
a na koniec airbus A310 jest dość nowoczesnym samolotem, chociaż chyba dokładnie taki sam typ samoltu w barwach Lufthansy nie wychamował na Okęciu kilka lat temu. Wtedy Lufthansa najpierw próbowała obarczyć wina słabą jakkość pasa startowego na warszawskim Okęciu. Dopiero po pewnym czasie okazało się że informatyka w samolocie zawiodła i komputer pokładowy działał wbrew załodze - pilotom.
malkontent 2006-11-25 14:18   
malkontent - Profil malkontent
czymożna podać źródło tych informacji? Zastanawia mnie, dlaczego kontrolerom (zapewne o nich chodzi) zarzuca się niepodanie informacji, ciekaw jest o jakie informacje chodzi.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy