gosc_Lotni
2006-09-28 10:37
No coż warto podkreślić, że wiekszość MD80 to naprawdę ok 10 letnie maszyny - jako pasażer można sprawdzić to samemu wsiadając do maszyny i czytając tabliczkę znamionową na ramie drzwi - każdy MD80 Sk taka posiada. Dodatkowo FYI maszyny te są stale bardzo dobrze serwisowane i odnawiane. DH4 czyli Dashe sa maszynami stosunkowo nowymi, niektóre weszły do operacji dopiero rok temu! Wszystkim laikom doradzam komentowanie spraw o których mogą coś powiedzieć a nie po prostu rzucanie mięsa.....Notabene niektóre maszyny LO i innych znanych lini europejskich typy B737 sa starsze i gorzej serwisowane...wystarczy jako pasażer mieć oczy otwarte i zwracać uwagę na szczegóły na zewnątzr i wewnątzr maszyny....
airliner
2006-09-28 07:05
najstarszy MD-ek na 21 lat a najmlodszy ma 9. Nie sa moze najmlodsze ale kultura technicza skandynawow jest bardzo wysoka, w przeciwienstwie do niektorych czarterowych linii z okolic basenu morza srodziemnego. Czesto ich znacznie nowsze maszyny sa w gorszym stanie niz starsze maszyny z europy
malkontent
2006-09-27 22:14
DH8 których używa SAS, Panie Kolego, to są kilkuletnie maszyny. Zaczęły latać w 2000 roku, pierwszą trasą na której się pojawiły była Kopenhaga-Poznań, gdzie zastąpiły wiekowe Fokkery.
gosc_eebsw
2006-09-27 18:43
Wszystkie inne linie lotnicze dawno juz wycofaly MD 80 ze swoich flot a te ktore jescze ich uzywaja sa na czarnej liscie uni europejskiej jak min. egipskie linie czarterowe. A SAS przerzuca ponad trzydziestoletnie naszyny nad Polske. ????
Zreszta DH8 tez sa wiekowe bo z lat 80-tych. Czyli tez prawie 30 latki.
Kiedys im to spadnie.
gosc_Pio
2006-09-27 18:27
ojej, oni te MD80 maja taki stare i zuzyte, ze to nigdy nie wzbudza mojego zaufania...