gosc_8ac62
2014-06-28 08:54
@b737800max : AF nie kupił KLM. Obie linie działają na zasadzie równorzędności. To, że holenderskie linie przynoszą zyski, a francuskie straty nikogo specjalnie nie dziwi- Holandia też jest bogatszym, mniej zadłużonym i lepiej zarządzanym krajem od Francji, która najlepsze ma za sobą...
usuniety
2014-06-28 02:30
@marqoos_pl:nie wiem czy to prawda, ale AF ponoć (zaznaczam, że to niepewna plotka) trzyma się jeszcze na powierzchni tylko dlatego, że kupili KLM który jest rentowny i zysk KLM-u zasypuje straty AF. Na ile to jest prawdą-nie wiem.
gosc_c0980
2014-06-27 22:22
Jesli program A-380 zbliza sie do rentownosci to jest to swietna wiadomosc. Wrobelki cwierkaja, ze szykuja sie kolejne zamowienia w tym jedno sensacyjne - chodzi o przewoznika :) A AF to obok LH jedna z moich ulubionych linii.
gosc_118a3
2014-06-27 22:01
@marqoos_pl : Zauważ tylko, że Włosi doszli do wniosku, że dopłacania do Alitalii wystarczy i sprzedają udziały Etihadowi. A AF przynosi co roku straty liczone w setkach milionów euro. Na dłuższą metę Francja, która szuka rozpaczliwie oszczędności i wprowadza cięcia budżetowe, tego nie wytrzyma. KLM też wiecznie do interesu dokładał nie będzie...
marqoos_pl
2014-06-27 21:47
O AF nie ma się co martwić. Francja będzie płacić za swoją "narodową dumę" więcej niż Włosi za Alitalię. A tak poza tym, to AF ma się całkiem dobrze na dalekich trasach z Europy do obu Ameryk, na Karaiby, płd.-wschodniej Azji i oczywiście wielu destynacji w Afryce. Na trasach europejskich może nie zarabia za dużo, ale zbiera pasażerów i oferuje w sumie bezproblemowe (szczególnie ze względu na wizy) przesiadki. Tutaj ma olbrzymią przewagę nad przewoźnikami na przykład brytyjskimi czy amerykańskimi (gdzie nawet na przesiadce wiza często jest wymagana).
gosc_a82aa
2014-06-27 20:31
AF i tak już nic nie uratuje przed upadkiem. Przygniata ich pogrążająca się francuska gospodarka. No chyba, że Francuzi pójdą drogą piłkarskiego PSG i sprzedadzą swoje linie Katarczykom...
greg0303
2014-06-25 19:46
Po otrzymaniu zamówienia, podczas Dubai Air Show (w listopadzie 2013 roku), na dodatkowe 50 sztuk SuperJumbo od Emirates Airlines, według kalkulacji Airbusa moment zwrotu kosztów wprowadzenia do produkcji tego modelu nastąpi w przyszłym roku. Artykuł Yahoo Finance:
zobacz link
greg0303 - możesz napisać coś więcej o rentowności programu A380? Ewentualnie podaj jakieś żródła pls :)
@greg0303 skąd informacja że program a380 zbliża się do zbilansowania? bo to bardzo dobra informacja
greg0303
2014-06-24 15:55
Airbus cały czas przekonuje, że największy samolot pasażerski jest idealną odpowiedzią na rosnący ruch pomiędzy głównymi lotniskami na świecie (tzw. mega hubs), jednym z nich jest zdecydowanie port lotniczy Paryż/Charles deGaulle. W przyszłym roku ma nastąpić "wyjście na czysto" programu A380, czyli koszty wprowadzenia do produkcji SuperJumbo mają się całkowicie zwrócić. Firma leasingowa Amedeo jest przekonana, że do użytkowników A380 dołączą linie Delta Air Lines.
usuniety
2014-06-24 12:28
Redakcja pewnie zrobila kopiuj wklej tak jak to zwykle ma w zwyczaju ale zapomnieli zmienic jedno slowo w artykule.
usuniety
2014-06-24 12:23
To w końcu dziewiąty czy dziesiąty ten A380?