krzysiekl
2014-06-20 22:14
@ gosc_c6737
odniosłem się do ogólnego stwierdzenia o "RYANAIR"-yzacji lotnictwa.
zmiana na pewno jest na minus, ale w sumie i tak będzie sie liczyc cena końcowa..jeśli KLM zaoferuje niższą cenę niż FR, albo lepsze godziny lotu, lepsze lotniska itd...to będzie mieć lepszą ofertę, jeśli nie..to nie ;)
gosc_c6737
2014-06-20 17:50
@krzysiekl: Chyba nie zrozumiałeś tej wiadomości. Do tej pory pax Ivory leciał bez dopłaty za bagaż. Teraz za ten sam bilet pax Ivory będzie musiał dodatkowo płacić. Suma sumarum pax na tym traci. To przecież oczywista oczywistość.
krzysiekl
2014-06-20 16:44
dlaczego twierdzicie, że to zmiana na gorsze? byłoby tak gdyby przewiezienie bagaży nic linię nie kosztowało. Jeśli pax lecący bez bagażu jest mniejszym kosztem to dlaczego ma nie płacić mniej za bilet? Pozostaje pytanie czy faktycznie jest taniej..i o ile taniej...
Tak jest, zgadza sie. W sumie to przykre ze lepszy rowna sie do gorszego a nie odwrotnie.
usuniety
2014-06-20 16:30
@jsg: jak to kiedyś napisałem - następuje powolna "RYANAIR"-yzacja europejskiego rynku lotniczego-coś chcesz wiecej poza przelotem- ZAPŁAĆ!
krzysiekl
2014-06-20 15:47
według mnie to nie jest "zniżanie" się, jeśli cena biletu może być dzięki temu niższa (nie zawsze trzeba lecieć z bagażem) to nie jest to złe. Zwłaszcza na krótkich lotach np. na krajówkach.
Jedyne co to mogliby robić odwrotnie. Najpierw podawać cenę z bagażem a potem dać zniżkę jeśli się go nie bierze;)
Nieciekawie. Przykre jest ze linie takie jak BA, KL, AF ,znizaja' sie do poziomu FR.
krzysiekl
2014-06-20 12:34
jeszcze może podział według taryf, ale zupełnie inaczej niż obecnie: 1. linie z taryfą skokową (chyba większość) gdzie cena może rosnąć z czasem ale i maleć, 2. linie gdzie cena jedynie rośnie 3. linie ze stałą opłatą za bilet. 2 i 3 super rzadkie, 3 chyba tylko jakiś niewielkich przewoźników dowożących do pracy w Tokio mogłoby objąć...?
krzysiekl
2014-06-20 12:32
myślę, że należy niedługo zmienić określenie LCC. Zamiast tego stosować podział na linie hubowe (z połączeniami przesiadkowymi) i p2p.
KLM do najtańszych nie należą. A teraz jeszcze opłata za bagaż? No i czym linie tradycyjne różnią się od low-costów? Chyba tylko brakuje zdrapek i kalendarzy...
gosc_cd5c6
2014-06-20 07:36
wszyscy narzekają na FR a zniżają się coraz szybciej do ich poziomu :) a oni zmieniają wizerunek
gosc_b134e
2014-06-19 14:19
Taka znamienita linia i co ? Psioczycie na LOT a tu nikt nie bedzie narzekal na KLM. Wprowadzenie tej oplaty to latanie budzetu lini ktora tworzac z Air France spolke nie osiagnela zysku w tym roku.