Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303
2014-06-16 15:45
Lufthansa rozważa również skierowanie większej ilości maszyn A320 do floty Eurowings, która by operowała jako LCC w Europie i wykonywała połączenia nie tylko z/do Niemiec. Model LCC mógłby być zastosowany na trasach do/z Azji, ale ostateczna decyzja jest ciągle analizowana.
gosc_7cdd9
2014-06-13 19:06
LOT spi spokojnie a LUFA robi co chce i dyktuje warunki
gosc_b193f
2014-06-12 17:50
Bardzo ciekawy temat poruszacie chłopaki. Z moich 15 lat bardzo intensywnego podróżowania po świecie wynika, że rzeczywiście *A ma chyba najbardziej atrakcyjną siatkę połączeń. Atrakcyjność *A w Europie wynika z tego, że właściwie cały środek Europy zajmują linie należące do tego sojuszu. W związku z tym czy lecimy z północy na południe, czy ze wschodu na zachód to w zdecydowanej większości przypadków przez środek Europy przelatujemy a to daje możliwości przesiadkowe. Niestety zgodzę się jednak, że *A nie jest atrakcyjne cenowo w bardzo wielu sytuacjach. Zdarzało mi się nie jeden raz takie abstrakcyjne połączenie z Polski do Niemiec realizowane przez AF-KLM, które było tańsze niż te realizowane przez *S. Odnośnie cen, to z moich doświadczeń wynika, że atrakcyjnie cenowo bardzo często wychodzi Sky Team, a w szczególności KLM. Pozdrawiam.
gosc_d080d
2014-06-12 17:21
Ciekawe czy w obecnej sytuacji moze to oznaczac podwyzszenie taryf na trasach w Europie (mniej miejsc do wypelnienia w samolotach z powodu kasowania tras/wysylania mniejszych samolotow), czy raczej obnizke aby moc skuteczniej konkurowac z innymi liniami. W ciagu ostatnich dwoch lat trasy europejskiej LH z Polski dosyc podrozaly, najnizsze taryfy na niektorych trasach z przesiadka w Niemczech o jakies 200 zl. Paliwo lotnicze jest ostatnio dosyc tanie, LH podnosi ceny biletow i wprowadza nowe platne uslugi (np. platny wybor miejsca, takze na rejsach miedzykontynentalnych), a zyski coraz nizsze.
greg0303
2014-06-12 17:08
Prezes Lufthansy, Carsten Spohr, powiedział, że nastąpi teraz głębsza analiza zamówień nowych samolotów Lufthansy i nie wyklucza zmniejszenia ilości tych maszyn. Przewoźnik odnotował spadek zysków na swoich połączeniach w Europie i Ameryce Północnej.
gosc_9a115 : tu nie chodzi o skumunikowanie ponieważ przy siedmiu ( bodajże ) lotach GDN-WAW nie ma problemu tak ustawić połączenia żeby było z sensownym czasem przesiadki w WAW. problemem jest układ taryfy który takie połączenia winduje do nieopłacalnych cen.
gosc_f05db
2014-06-12 11:56
b737800: inne sojusze niż *A są może i w miarę dobrą altrnatywą przy dalekich podróżach, ale jeśli chodzi o loty wewnątrz Europy, poza nielicznymi wyjątkami połączenia LH nie dają się w pełni zastąpić przez inne sojusze. Pogrzeb sobie trochę w rozkładach i zobacz jak sensownie polecieć z Polski np. do Hiszpanii, Portugalii, Włoch czy na Maltę lub do Grecji nie korzystając z *A. I nie mówie o wylocie na 2-tygodniowe wakacje, gdzie masz dużo czasu, ale o przelotach biznesowych, gdy lecisz na 1-2-3 dni i musisz na miejscu być w południe, a wracać wieczorem. Okazuje się, że prawie zawsze wyjdzie Lufa. Pomijam juz porty regionalne, z których inne sojusze w Polsce nie latają.
gosc_9a115
2014-06-12 11:51
marcowy: to, że LH lat na większość polskich lotnisk to skutek, a nie przyczyna. Na pewno skomunikowanie połączeń w Warszawie pozostawia czasem dużo do życzenia, ale z drugiej strony na niekorzyść Lotu działa fakt, że lotnisko w Warszawie w stosunku do większości lotnisk jest mniej lub bardziej na wschód, zaś większość ruchu w Europie to jednak ruch w kierunku zachodnim. Logika geografii sprawia, że lecąc z Wrocławia czy Poznania do Hiszpanii, bez sensu jest najpierw lecieć na wschód, bypóźniej wracać w drugą stronę. W takiej sytuacji na ogół połączenia z przesiadką gdziekolwiek na zachodzie będą korzystniejsze. O połączeniach dalekich nie ma co mówić, bo takich Lot prawie nie ma, więc i problem marginalny.
najbardziej wkurza mnie w Locie to że jak już mają podobną cenę - może być nawet trochę droższa, powiedzmy do 20% - to i tak przy tej taryfie wywalą taki okres oczekiwania na lotnisku że korzystanie z nich jest bez sensu.
b737: to własnie małe ale - czyli "LH lata do prawie każdego portu lotniczego w PL" sprawia że LOT za bardzo nie ma czego szukać w regionach. Niestety z GDN wybiaram zawszę LH - niestety, też bym wolał LOT - ale zawsze jest tańsza i ma lepszy rozkład.
gosc_a24f7
2014-06-12 11:07
b737800max: jak słusznie zauważyłeś - potencjalna... Obawiam się, że zanim LOT obudzi się po potknięciu LH, szansę wykorzysta inna linia.
usuniety
2014-06-12 11:02
Ja powiem tylko tyle-jeżeli będzie coś nie tak z Lufą, nie będzie mi jej szkoda. Powiem tylko tyle-każde potknięcie LH=potencjalna szansa dla LOT dla przejęcia paxów.
gosc_72d57
2014-06-12 03:07
gosc_3029e: 1 mld zysku to 1/3 mniej od tego, co LH zakladala na ten rok. Tutaj lezy pies pogrzebany - to tak jakby twoje zarobki nagle i niespodziewanie zmniejszyly sie o 30%. W jaki sposob LH ma przeprowadzic planowana wymiane leciwej floty? Jak zapobiec strajkom zalogi?
usuniety
2014-06-11 23:53
@gosc_106ff: i co z tego? Dla Polaków pomimo wejścia paru dobrych linii sieciowych do Polski (jak np.Qatar czy Emirates (podejrzewam, że zaraz ktoś się doczepi do mnie ale cóż-takie uroki forum) i coraz młodszej floty LOT, co niektórzy dalej mają klapki na oczach i dalej twierdzą, że Lufthanza to w dalszym ciągu jedyne "okno na świat jakby nie istniały w Europie inne linie lotnicze jak np. Air France, Air Berlin, SAS czy TAP, które również umożliwiają przesiadki na dalsze rejsy. No tak, zapomniałem, że LH lata do prawie każdego portu lotniczego w PL z wyjątkiem biednej (-62 procent spadku ostatnio) Łodzi i Zielonej Góry czy Radomia, a reszta już nie do każdego.
gosc_106ff
2014-06-11 21:15
sami sa sobie winni. coraz wyzsze ceny - coraz mniej mil M&M - w jaki sposób chca przyciagac klientów? w moim kalendarzu lotów coraz mniej by LH
gosc_3c4a4
2014-06-11 21:10
Inna kwestia, ktora nie zostala poruszona w artykule: dzisiaj akcje LH starcily na swojej wartosci najwiecej od czasow ataku na World Trade Center (czyli czasow, gdy wiekszosc linii musiala zostac dofinansowana przez rzady aby uchronic je przed upadkiem).
gosc_b3864
2014-06-11 20:39
gosc_3029e: nie chodzi o to, ze to tylko 1 mld EUR zysku. Problemem jest to, ze podczas gdy wiele innych linii (np. amerykanskie, ale nawet i LOT sie odbija) generuja coraz wieksze zyski, LH sie kurczy. Nie daje rady w konkurencji z przewoznikami z Bliskiego Wschodu czy Turkishem, ma zbyt staroswiecka klase biznes by przyciagac wysokoplatnych klientow, z duzym opoznieniem w porownaniu do innych linii wprowadza klase Economy Premium (SAS oferuje ja juz od jakichs 10 lat, w LOTcie tez jest na dreamlinerach) i wyglada na to, ze program Score, ktory mial naprawic sytuacje, zbyt wiele nie pomoze. Czy nie zastanawiajaca jest niedawna rezygnacja szefa LH po bardzo krotkiej kadencji? Nie pomagaja w tym tez czeste i kosztowne strajki, przez ktore LH traci zaufanie wsrod klientow.
Rynek wenezuelski jest dla nich tak ważny czy mieli jakiś kontakt na paliwo od PDVSA. Bo nie rozumiem.
gosc_3029e
2014-06-11 13:22
"Tylko" 1 mld ojro zysku? O mein Gott! Toz to disaster i tragedia. Biedna Lufa.