Lufthansa redukuje prognozę zysku

Lufthansa redukuje prognozę zysku Lufthansa zredukowała prognozę zysku operacyjnego za 2014 r. z 1,3-1,5 mld euro do 1 mld euro. Akcje przewoźnika na frankfurckiej giełdzie tracą kilkanaście procent.Jak wyjaśnia w komunikacie giełdowym przewoźnik, powodem obniżenia prognozy są słabsze przychody w obszarach pasażerskim i cargo. Na prognozę wpływ miały też strajki oraz dewaluacja wenezuelskiej...
11/06/2014 12:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-06-16 15:45   
greg0303 - Profil greg0303
Lufthansa rozważa również skierowanie większej ilości maszyn A320 do floty Eurowings, która by operowała jako LCC w Europie i wykonywała połączenia nie tylko z/do Niemiec. Model LCC mógłby być zastosowany na trasach do/z Azji, ale ostateczna decyzja jest ciągle analizowana.
gosc_7cdd9 2014-06-13 19:06   
gosc_7cdd9 - Profil gosc_7cdd9
LOT spi spokojnie a LUFA robi co chce i dyktuje warunki
gosc_b193f 2014-06-12 17:50   
gosc_b193f - Profil gosc_b193f
Bardzo ciekawy temat poruszacie chłopaki. Z moich 15 lat bardzo intensywnego podróżowania po świecie wynika, że rzeczywiście *A ma chyba najbardziej atrakcyjną siatkę połączeń. Atrakcyjność *A w Europie wynika z tego, że właściwie cały środek Europy zajmują linie należące do tego sojuszu. W związku z tym czy lecimy z północy na południe, czy ze wschodu na zachód to w zdecydowanej większości przypadków przez środek Europy przelatujemy a to daje możliwości przesiadkowe. Niestety zgodzę się jednak, że *A nie jest atrakcyjne cenowo w bardzo wielu sytuacjach. Zdarzało mi się nie jeden raz takie abstrakcyjne połączenie z Polski do Niemiec realizowane przez AF-KLM, które było tańsze niż te realizowane przez *S. Odnośnie cen, to z moich doświadczeń wynika, że atrakcyjnie cenowo bardzo często wychodzi Sky Team, a w szczególności KLM. Pozdrawiam.
gosc_d080d 2014-06-12 17:21   
gosc_d080d - Profil gosc_d080d
Ciekawe czy w obecnej sytuacji moze to oznaczac podwyzszenie taryf na trasach w Europie (mniej miejsc do wypelnienia w samolotach z powodu kasowania tras/wysylania mniejszych samolotow), czy raczej obnizke aby moc skuteczniej konkurowac z innymi liniami. W ciagu ostatnich dwoch lat trasy europejskiej LH z Polski dosyc podrozaly, najnizsze taryfy na niektorych trasach z przesiadka w Niemczech o jakies 200 zl. Paliwo lotnicze jest ostatnio dosyc tanie, LH podnosi ceny biletow i wprowadza nowe platne uslugi (np. platny wybor miejsca, takze na rejsach miedzykontynentalnych), a zyski coraz nizsze.
greg0303 2014-06-12 17:08   
greg0303 - Profil greg0303
Prezes Lufthansy, Carsten Spohr, powiedział, że nastąpi teraz głębsza analiza zamówień nowych samolotów Lufthansy i nie wyklucza zmniejszenia ilości tych maszyn. Przewoźnik odnotował spadek zysków na swoich połączeniach w Europie i Ameryce Północnej.
marcowy 2014-06-12 12:10   
marcowy - Profil marcowy
gosc_9a115 : tu nie chodzi o skumunikowanie ponieważ przy siedmiu ( bodajże ) lotach GDN-WAW nie ma problemu tak ustawić połączenia żeby było z sensownym czasem przesiadki w WAW. problemem jest układ taryfy który takie połączenia winduje do nieopłacalnych cen.
gosc_f05db 2014-06-12 11:56   
gosc_f05db - Profil gosc_f05db
b737800: inne sojusze niż *A są może i w miarę dobrą altrnatywą przy dalekich podróżach, ale jeśli chodzi o loty wewnątrz Europy, poza nielicznymi wyjątkami połączenia LH nie dają się w pełni zastąpić przez inne sojusze. Pogrzeb sobie trochę w rozkładach i zobacz jak sensownie polecieć z Polski np. do Hiszpanii, Portugalii, Włoch czy na Maltę lub do Grecji nie korzystając z *A. I nie mówie o wylocie na 2-tygodniowe wakacje, gdzie masz dużo czasu, ale o przelotach biznesowych, gdy lecisz na 1-2-3 dni i musisz na miejscu być w południe, a wracać wieczorem. Okazuje się, że prawie zawsze wyjdzie Lufa. Pomijam juz porty regionalne, z których inne sojusze w Polsce nie latają.
gosc_9a115 2014-06-12 11:51   
gosc_9a115 - Profil gosc_9a115
marcowy: to, że LH lat na większość polskich lotnisk to skutek, a nie przyczyna. Na pewno skomunikowanie połączeń w Warszawie pozostawia czasem dużo do życzenia, ale z drugiej strony na niekorzyść Lotu działa fakt, że lotnisko w Warszawie w stosunku do większości lotnisk jest mniej lub bardziej na wschód, zaś większość ruchu w Europie to jednak ruch w kierunku zachodnim. Logika geografii sprawia, że lecąc z Wrocławia czy Poznania do Hiszpanii, bez sensu jest najpierw lecieć na wschód, bypóźniej wracać w drugą stronę. W takiej sytuacji na ogół połączenia z przesiadką gdziekolwiek na zachodzie będą korzystniejsze. O połączeniach dalekich nie ma co mówić, bo takich Lot prawie nie ma, więc i problem marginalny.
marcowy 2014-06-12 11:44   
marcowy - Profil marcowy
najbardziej wkurza mnie w Locie to że jak już mają podobną cenę - może być nawet trochę droższa, powiedzmy do 20% - to i tak przy tej taryfie wywalą taki okres oczekiwania na lotnisku że korzystanie z nich jest bez sensu.
marcowy 2014-06-12 11:35   
marcowy - Profil marcowy
b737: to własnie małe ale - czyli "LH lata do prawie każdego portu lotniczego w PL" sprawia że LOT za bardzo nie ma czego szukać w regionach. Niestety z GDN wybiaram zawszę LH - niestety, też bym wolał LOT - ale zawsze jest tańsza i ma lepszy rozkład.
gosc_a24f7 2014-06-12 11:07   
gosc_a24f7 - Profil gosc_a24f7
b737800max: jak słusznie zauważyłeś - potencjalna... Obawiam się, że zanim LOT obudzi się po potknięciu LH, szansę wykorzysta inna linia.
usuniety 2014-06-12 11:02   
usuniety - Profil usuniety
Ja powiem tylko tyle-jeżeli będzie coś nie tak z Lufą, nie będzie mi jej szkoda. Powiem tylko tyle-każde potknięcie LH=potencjalna szansa dla LOT dla przejęcia paxów.
gosc_72d57 2014-06-12 03:07   
gosc_72d57 - Profil gosc_72d57
gosc_3029e: 1 mld zysku to 1/3 mniej od tego, co LH zakladala na ten rok. Tutaj lezy pies pogrzebany - to tak jakby twoje zarobki nagle i niespodziewanie zmniejszyly sie o 30%. W jaki sposob LH ma przeprowadzic planowana wymiane leciwej floty? Jak zapobiec strajkom zalogi?
usuniety 2014-06-11 23:53   
usuniety - Profil usuniety
@gosc_106ff: i co z tego? Dla Polaków pomimo wejścia paru dobrych linii sieciowych do Polski (jak np.Qatar czy Emirates (podejrzewam, że zaraz ktoś się doczepi do mnie ale cóż-takie uroki forum) i coraz młodszej floty LOT, co niektórzy dalej mają klapki na oczach i dalej twierdzą, że Lufthanza to w dalszym ciągu jedyne "okno na świat jakby nie istniały w Europie inne linie lotnicze jak np. Air France, Air Berlin, SAS czy TAP, które również umożliwiają przesiadki na dalsze rejsy. No tak, zapomniałem, że LH lata do prawie każdego portu lotniczego w PL z wyjątkiem biednej (-62 procent spadku ostatnio) Łodzi i Zielonej Góry czy Radomia, a reszta już nie do każdego.
gosc_106ff 2014-06-11 21:15   
gosc_106ff - Profil gosc_106ff
sami sa sobie winni. coraz wyzsze ceny - coraz mniej mil M&M - w jaki sposób chca przyciagac klientów? w moim kalendarzu lotów coraz mniej by LH
gosc_3c4a4 2014-06-11 21:10   
gosc_3c4a4 - Profil gosc_3c4a4
Inna kwestia, ktora nie zostala poruszona w artykule: dzisiaj akcje LH starcily na swojej wartosci najwiecej od czasow ataku na World Trade Center (czyli czasow, gdy wiekszosc linii musiala zostac dofinansowana przez rzady aby uchronic je przed upadkiem).
gosc_b3864 2014-06-11 20:39   
gosc_b3864 - Profil gosc_b3864
gosc_3029e: nie chodzi o to, ze to tylko 1 mld EUR zysku. Problemem jest to, ze podczas gdy wiele innych linii (np. amerykanskie, ale nawet i LOT sie odbija) generuja coraz wieksze zyski, LH sie kurczy. Nie daje rady w konkurencji z przewoznikami z Bliskiego Wschodu czy Turkishem, ma zbyt staroswiecka klase biznes by przyciagac wysokoplatnych klientow, z duzym opoznieniem w porownaniu do innych linii wprowadza klase Economy Premium (SAS oferuje ja juz od jakichs 10 lat, w LOTcie tez jest na dreamlinerach) i wyglada na to, ze program Score, ktory mial naprawic sytuacje, zbyt wiele nie pomoze. Czy nie zastanawiajaca jest niedawna rezygnacja szefa LH po bardzo krotkiej kadencji? Nie pomagaja w tym tez czeste i kosztowne strajki, przez ktore LH traci zaufanie wsrod klientow.
arahja 2014-06-11 17:21   
arahja - Profil arahja
Rynek wenezuelski jest dla nich tak ważny czy mieli jakiś kontakt na paliwo od PDVSA. Bo nie rozumiem.
gosc_3029e 2014-06-11 13:22   
gosc_3029e - Profil gosc_3029e
"Tylko" 1 mld ojro zysku? O mein Gott! Toz to disaster i tragedia. Biedna Lufa.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy