Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_79034
2014-06-05 16:12
Ponieważ Polska to kraj o kształcie zbliżonym do kwadratu w którym większość głównych tras nie przekracza 400 km.
Jakby nasze pociągu jeździły z prędkością 140-160 km to już czas przejazdu byłby bardzo konkurencyjny dla linii lotniczych (bo na lotnisku jeszcze musisz przejść odprawę, czekać na samolot, potem czekać na odbiór bagażu, dojechać do lotniska, z lotniska - a w pociągu wsiadasz w centrum, wysiadasz w centrum)
No i jednak ponad 1000 km torów dla KDP to jest większy koszt niż tory wokół Warszawy.
gosc_9d902
2014-06-05 13:53
A dlaczego nie KDP? Byłoby bardzo potrzebne pomiędzy największymi miastami, zwłaszcza że linie kolejowe przy aglomeracjach się korkują. Jeśli chcemy budować dodatkową parę torów w okół Warszawy, Wrocławia czy Poznania to za niewiele większe pieniądze warto wybudować KDP. Ale.... wtedy faktycznie zabije to lotnictwo po kraju, a dla większości lotnisk regionalnych przyjdzie bardzo trudny czas
gosc_a67cf
2014-06-05 11:29
Napisałem szybsza kolej, nie KDP. Nie wiem czy w ogóle KDP w Polsce ma sens. Owszem, obecnie pociągi jadą wolno bo trwają remonty i modernizacje. Ale jak za jakiś czas (nie wiem, rok-dwa) pociągi będą jeździć z prędkością 140 km/h to już znacząco zmniejszy się czas przejazdu.
gosc_2b4b2
2014-06-04 21:45
Kiedy w Polsce będzie szybsza kolej, za 50-100 lat? Chyba dawno nie podróżowaliście PKP gdzie 300 kilometrów między dwoma wojewódzkimi miastami pokonuje się w 5-7 godzin...
gosc_47642
2014-06-04 10:15
Niestety koledzy, ale prawdą jest to że zyskiwać będą większe lotniska kosztem mniejszych. Ostanie się Warszawa, Kraków, Gdańsk, Katowice, Wrocław, Poznań i Modlin. Pomyślcie perspektywicznie - gdy już będzie szybsza kolej, gdy będzie ciągła siatka autostrad to kto i po co do mniejszych portów by miał latać?
gosc_0080d
2014-06-03 22:57
Lublin: -24%, 34%
gosc_208b5
2014-06-03 21:52
Bydgoszcz, Szczecin, Lublin i Łódź. Są 4 niepotrzebne lotniska. W Łodzi zróbmy tor f1, w Szczecinie paintball, w Lublinie tor dla Brodki to będą medale a w Bydgoszczy bazę USA z f16. Po kiego lotniska gdzie wiatr hula i zajace kicaja. A w Radomiu muzeum głupoty z ekspozycją stała makiet samolotów wszystkich linii czarterowych z Europy i przechadzającego się pośród nich koziołka matolka. A w Szymanach kontrolowana chodowle kleszczy tak by znaleźć sposób by je wybić.
gosc_29e20
2014-06-03 20:52
Odpowiedź dla gościa poniżej dotycząca Szczecina.Ostatnio Szczecin opublikował na swojej stronie internetowej statystyki ale tylko za I kwartał br.I za te 3 miesiące wyniki są bardzo słabe-tylko 54 tysiące pasażerów,czyli nawet gorzej niż w Bydgoszczy gdzie w I kwartale było o 5 tysięcy więcej.Jak więc widać Szczecin jeszcze cieniej przędzie niż Bydgoszcz.
gosc_7f72e
2014-06-03 20:29
realistą jestem :-) wiara tu nie ma nic do rzeczy :-)
gosc_92f71
2014-06-03 17:53
gosc_a7c5d , jesteś prorokiem, kaznodzieją czy bajarzem? A może złośliwym maruderem? Zyczę Ci dużo dobrego samopoczucia i wiary w Bydgoszcz.
gosc_00766
2014-06-03 17:19
W waiting list dla lotniska w Monachium pojawila sie nie tylko Adria 14/7 do Lodzi, ale i 7/7 do Bydgoszczy. Zobaczymy, czy tak sie rzeczywiscie stanie!
gosc_a7c5d
2014-06-03 17:08
Po prostu nie ma miejsca dla znaczącego portu lotniczego w Bydgoszczy. Składa się na to cały szereg czynników od wielkości rynku, poprzez jego zamożność a kończąc na położeniu geograficznym. I zaprawdę powiadam Wam, nie ma takiej możliwości, by Bydgoszcz stała się znaczącym portem lotniczym. Amen
gosc_38c17
2014-06-03 15:57
Lublin podobno spadek 24%..
gosc_8bbe2
2014-06-03 15:19
WMI jak widać skutecznie zjada część pasażerów BZG.
gosc_a46ed
2014-06-03 13:49
Nie wiecie może dlaczego SZZ (EPSC) nie podaje swoich statystyk?
gosc_27261
2014-06-03 12:20
brawo, tak trzymać ;-)
gosc_b5d31
2014-06-03 12:18
Widzę, że połączenie z WAW niezbyt pomogło Bydgoszczy. Nadal spadki. Lepiej władze lotniska niech szukają innych linii regularnych zamiast pompować kasę w FR