COMAC: Wkrótce montaż samolotu C919

COMAC: Wkrótce montaż samolotu C919 Firma Commercial Aircraft Corporation of China Ltd (COMAC) poinformowała, że 15 maja na linii montażowej w Jiangxi Hongdu Aviation Industry Group Co, Ltd. (AVIC Hongdu) została zakończona produkcja przedniej części kadłuba samolotu COMAC C919. Tego dnia świętowano także zakończenie produkcji wszystkich części potrzebnych do montażu końcowego pierwszego C919, który...
17/05/2014 14:57   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_d3b45 2014-05-18 17:57   
gosc_d3b45 - Profil gosc_d3b45
Urozmaicenie na niebie i lotniskach na pewno nikomu na zle nie wyjdzie. Czekam na CSeries!!
arahja 2014-05-18 13:18   
arahja - Profil arahja
Chinom zależy na projekcie komercyjnym który mogą rozwijać z zachodnimi partnerami. Dzięki temu następuje transfer technologii do sektora lotniczego który w chinach jest daleko za resztą świata, przez co mają problem z rozwijaniem swoich technologii militarnych.
p1k2 2014-05-18 10:05   
p1k2 - Profil p1k2
Z drugiej strony pojawienie się kogoś trzeciego na rynku moim zdaniem będzie bardzo korzystne. Wystarczy zobaczyć ile obecnie czasu czeka się na dostawę samolotu. Dzieląc liczbę zamówionych sztuk przez zdolności produkcyjne okazuje się, że taki Boeing ma zapełniony portfel 787 na najbliższych 7 lat, a Airbus na A320neo na 5-6 (pomimo, że samolot jeszcze nawet nie wyjechał z fabryki). Obaj producenci nie mają szczególnej motywacji, żeby zwiększyć zdolności produkcyjne, bo doskonale wiedzą, że nie mają konkurencji i przewoźnicy i tak poczekają - jak będzie trzeba to 3 lata, 5,10... Do tego, biorąc pod uwagę swoją sytuację oraz ogromny popyt, mogą sobie windować jak chcą ceny :)
p1k2 2014-05-18 09:52   
p1k2 - Profil p1k2
W Chinach nie ma tak do końca wolnego rynku, więc nikogo nie powinno szczególnie dziwić, że zamówienia na ten samolot są wprawdzie liczne, ale pochodzą od przewoźników z jednego kraju. Trzeba jednak zauważyć, że mówimy o kraju, który na rynku samolotów staje się kluczowy, więc sukces tej firmy istotnie może uszczuplić portfele zamówień A i B. Tylko że tak się prędzej czy później musiało stać. Nie ma powodu by sądzić, że Chińczycy nie mogą sami produkować samolotów. Z drugiej strony można się zastanawiać, czy na przykład w Europie nigdy nie była na nikogo wywierana presja, żeby kupować samoloty od A, a nie od B? Przypomnimy sobie chociażby historię wyboru między A350 a B787 dla LOTu, albo ATR72 lub Q400 dla Eurolotu... Otóż naciski ze strony chociażby Francji były duże. Skoro tak, to nie ma moim zdaniem powodu by sądzić, że sprawa nie ma się podobnie na przykład z wyborami Air France, Lufthansy. Protekcjonizm gospodarczy niestety ciągle żyje - w Chinach nikt z tym nie ma problemu, w Europie natomiast odbywa się z "gębą" pełną pięknych słów o wolnym rynku i takich tam ;)
usuniety 2014-05-18 08:42   
usuniety - Profil usuniety
@gosc_6999b: jakiejś namacalne dowody zmuszania?
gosc_12f88 2014-05-17 21:02   
gosc_12f88 - Profil gosc_12f88
Oczywiscie, ze zmuszane ale to nie zmienia faktu, ze doprowadzi to stopniowo do zmniejszenia domiacji Boeinga i Airbusa.
gosc_6999b 2014-05-17 20:29   
gosc_6999b - Profil gosc_6999b
Chyba żartujesz??!! Chińskie Linie są do tego zmuszane
gosc_3b9d0 2014-05-17 20:00   
gosc_3b9d0 - Profil gosc_3b9d0
No i pewnego dnia skonczy sie dominacja Boeinga i Airbusa :-)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy