Prawa pasażerów: 200 tys. skarg w UE

Prawa pasażerów: 200 tys. skarg w UE Pasażerowie linii lotniczych w UE złożyli w latach 2010-2012 ponad 200 tys. skarg związanych z naruszeniami ich praw wynikającymi z unijnego rozporządzenia 261/2004. Tylko 1 proc. z tych skarg zakończyło się ukaraniem przewoźnika. Komisja Europejska opublikowała dziś raport dotyczący realizacji praw pasażerów w lotnictwie. W latach 2010-2012 do tzw. Krajowych Organów...
15/05/2014 13:49   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
multiculti 2014-07-09 10:00   
multiculti - Profil multiculti
Bardziej pomocny jest ULC zamiast ECK.
Mnie zawsze zadziwia brak wiedzy pasażerów w zakresie przysługujących im praw. Z drugiej strony skąd maja wiedzieć skoro przewoźnicy mało informują (chociaż powinni).
O moich doświadczeniach:

zobacz link
gosc_a089c 2014-07-09 09:52   
gosc_a089c - Profil gosc_a089c
a ja myślę, że warto dochodzić swoich praw. Faktycznie bardzo mało osób je zna, a przewoźnicy rzadko o nich informują (chociaż są do tego zobowiązani prawem UE).
Jeśli ktoś ma ochotę poczytać na ten temat:
zobacz link
banan86 2014-05-15 20:02   
banan86 - Profil banan86
Fakt czasami trzeba być bardzo zdeterminowanym, żeby dochodzić swoich praw. I na to właśnie liczą linie lotnicze, zwłaszcza te tanie. Kalkulują, że tylko niewielki procent pasażerów zna swoje prawa i wie jak się o nie upomnieć. Standardowo pierwszą reklamację można odrzucić, licząc na to, że tylko znikomy promil (bo nawet nie procent) pasażerów złoży skargę do urzędu lotnictwa, a nawet jeśli to sprawę można przeciągać w nieskończoność... w końcu tylko 1 na 1000 przypadku skierowałby sprawę do sądu. I dopiero wtedy można ewentualnie wypłacać odszkodowanie. I taniej jest zapłacić te koszty postępowania sądowego raz na 1000 przypadków niż wypłacać każdemu odszkodowanie standardowo.
gosc_afed0 2014-05-15 19:15   
gosc_afed0 - Profil gosc_afed0
Jestem jedną z osób która złożyła skargę związaną z opóźnionym lotem czarterowym. Po 2 latach kara na przewoźnika się uprawomocniła. Po kolejnym roku dostałem odszkodowanie ... jako jedyny spośród pasażerów bo pozostali się z czasem wykruszyli. Brak pomocy ECK.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy