gosc_04b10
2014-05-14 14:52
@kris1992 nie trzeba być idiotą żeby wiedzieć jak jest. wystarczy z ciekawości udać się na egzaminy, itp. "testy" ;] i jak to mój syn/ córka/ siostrzeniec się nie nadaje, to zrobimy tak żeby się nadawał. porozmawiaj z kontrolerami ze starych kadr, jaki mają teraz narybek to zmienisz swoje idealistyczne spojrzenie ;)
gosc_0b54c
2014-05-13 23:33
@kris1992: Masz racje to trudna praca, dlatego powinni ja wykonywać ludzie którzy się do tego nadają ... statystyki w tym artykule mówią same za siebie ... "40 proc. pracowników (678 z 1715) ma wśród innych zatrudnionych bliższych lub dalszych krewnych. 12 proc. pracowników (198 osób) jest ze sobą wprost powiązanych rodzinnie, mają te same adresy zamieszkania"
usuniety
2014-05-13 22:18
@kris1992: pozwól, że zapytam: ty tam pracujesz skoro takie rzeczy piszesz?
kris1992
2014-05-13 20:25
jeśli ktoś myśli, że dostaje się pracę w PAŻP po znajomości jest niesamowitym idiotą.
to ciężka praca i większość ludzi po prostu się nie nadaje.
oczywiście Polak zazdrości ludziom z PAŻP i musi im jakoś dokuczyć. tekst typu : praca po znajomości .
gosc_1e3f8
2014-05-13 16:27
Ten artykuł to trochę kpina. Nie od dziś wiadomo, że w kontroli ruchu lotniczego najsłabszym ogniwem jest człowiek i jego możliwości. Dlatego zamiast zwiększać zatrudnienie, powinno się pracować nad programami które umożliwia w przyszłości w ogóle wyeliminować człowieka, albo sprowadzić go jedynie do roli obserwatora nad systemami i w razie poważnej usterki dopiero wkroczyć do akcji. Po za tym w Europie jest mowa nad scentralizowanym systemem kontroli ruchu lotniczego, a nie nad rozbijaniem go na jeszcze drobniejsze struktury. To przez kontrolerów i ich ograniczenia tracą najwięcej linie lotnicze. Najwięcej przez holdingi i wypalanie na darmo paliwa, a kolejnym kryterium są trasy vor to vor który samolot musi wykonać oraz oczywiście opłaty nawigacyjne. Gdzie wystarczy wprowadzić loty direct po przez GPS. Wprowadzić program zarządzania ruchem lotniczym, gdzie od startu do lądowania będzie prowadził samolot, wskazując mu np. z jaką prędkością ma lecieć, aby od razu podejść do lądowania bez hlodingu. tzn. już od startu wirtualna kontrola będzie ustawiać samolot w kolejce do lądowania- co znacznie ograniczy koszty linii. Myślę, że wprowadzenie takich technologii w XXI wieku już nie jest problemem, jednak wiadomo lobby robi swoje.Trzeba również przyznać, że lotnictwo coraz bardziej traci na tle konkurencji Kiedy technologia HD już dawno zdominowała każde urządzenia w naszym codziennym życiu, linie lotnicze dopiero teraz ekscytują się, że na ich pokładzie zamontowane są wyświetlacze HD. Kiedy internet WI-fi jest dostępny w każdym miejscu na Ziemi linie lotnicze dopiero pracują nad wprowadzeniem go na pokłady samolotów. Na większości lotnisk też próżno szukać internetu, lub trzeba za niego płacić nie małe kwoty. I przykładów można by mnożyć. Oczywiście można powiedzieć, że chodzi o bezpieczeństwo, a i wprowadzenie czegoś co działa 10 km nad Ziemią jest bardziej skomplikowane, no ale lotnictwo od zawsze było za najbardziej rozwiniętą gałąź przemysłu pod względem technologii. Więc jak dla mnie ten artykuł to jedna wielka farsa.
gosc_bf5b5
2014-05-13 15:15
Rodzina na swoim... tak sie w PAZP dostaje prace...
zobacz link
gosc_9aafb
2014-05-13 11:13
@ arahja za certyfikację ILS odpowiada ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego).
gosc_e112b
2014-05-13 10:48
do gosc_9373d
Tak, wiem jak dostać pracę w PAZP
Przejdź cały proces rekrutacji- jeśli jesteś dobry to robota czeka
gosc_83c1f
2014-05-13 10:36
"Koleśostwo" w PAŻPie jest każdy to wie
gosc_8a42e
2014-05-13 09:41
Robote w PAZP bez znajomosci? Nic prostszego - zloz podanie o przyjecie na kurs kontrolerski (rekrutuja co najmniej 2 razy w roku), przejdz przez sito testow i rozmowe kwalifikacyjna i juz :))) Ja tak zrobilem. Powodzenia! :)
gosc_4c8aa
2014-05-13 09:40
Bez znajomości :) Nie da rady :)
gosc_9373d
2014-05-13 09:17
Czy ktoś wie jak dostać robotę w PAŻPie bez znajomości?
PAŻP odpowiada za certyfikowanie ILSow?