Kontrolerzy apelują o więcej inwestycji

Kontrolerzy apelują o więcej inwestycji W Polsce niezbędne są inwestycje w kontrolę ruchu lotniczego. Główne potrzeby dotyczą zwiększenia zatrudnienia i poprawy infrastruktury – apeluje Związek Zawodowy Kontrolerów Ruchu Lotniczego. Pozwoli to na lepszą obsługę nie tylko ruchu lotniczego z i do Polski, lecz także tranzytu, który stanowi ponad połowę wszystkich lotów.- Jesteśmy w takim momencie, kiedy musimy...
13/05/2014 08:44   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_04b10 2014-05-14 14:52   
gosc_04b10 - Profil gosc_04b10
@kris1992 nie trzeba być idiotą żeby wiedzieć jak jest. wystarczy z ciekawości udać się na egzaminy, itp. "testy" ;] i jak to mój syn/ córka/ siostrzeniec się nie nadaje, to zrobimy tak żeby się nadawał. porozmawiaj z kontrolerami ze starych kadr, jaki mają teraz narybek to zmienisz swoje idealistyczne spojrzenie ;)
gosc_0b54c 2014-05-13 23:33   
gosc_0b54c - Profil gosc_0b54c
@kris1992: Masz racje to trudna praca, dlatego powinni ja wykonywać ludzie którzy się do tego nadają ... statystyki w tym artykule mówią same za siebie ... "40 proc. pracowników (678 z 1715) ma wśród innych zatrudnionych bliższych lub dalszych krewnych. 12 proc. pracowników (198 osób) jest ze sobą wprost powiązanych rodzinnie, mają te same adresy zamieszkania"
usuniety 2014-05-13 22:18   
usuniety - Profil usuniety
@kris1992: pozwól, że zapytam: ty tam pracujesz skoro takie rzeczy piszesz?
kris1992 2014-05-13 20:25   
kris1992 - Profil kris1992
jeśli ktoś myśli, że dostaje się pracę w PAŻP po znajomości jest niesamowitym idiotą.
to ciężka praca i większość ludzi po prostu się nie nadaje.

oczywiście Polak zazdrości ludziom z PAŻP i musi im jakoś dokuczyć. tekst typu : praca po znajomości .
gosc_1e3f8 2014-05-13 16:27   
gosc_1e3f8 - Profil gosc_1e3f8
Ten artykuł to trochę kpina. Nie od dziś wiadomo, że w kontroli ruchu lotniczego najsłabszym ogniwem jest człowiek i jego możliwości. Dlatego zamiast zwiększać zatrudnienie, powinno się pracować nad programami które umożliwia w przyszłości w ogóle wyeliminować człowieka, albo sprowadzić go jedynie do roli obserwatora nad systemami i w razie poważnej usterki dopiero wkroczyć do akcji. Po za tym w Europie jest mowa nad scentralizowanym systemem kontroli ruchu lotniczego, a nie nad rozbijaniem go na jeszcze drobniejsze struktury. To przez kontrolerów i ich ograniczenia tracą najwięcej linie lotnicze. Najwięcej przez holdingi i wypalanie na darmo paliwa, a kolejnym kryterium są trasy vor to vor który samolot musi wykonać oraz oczywiście opłaty nawigacyjne. Gdzie wystarczy wprowadzić loty direct po przez GPS. Wprowadzić program zarządzania ruchem lotniczym, gdzie od startu do lądowania będzie prowadził samolot, wskazując mu np. z jaką prędkością ma lecieć, aby od razu podejść do lądowania bez hlodingu. tzn. już od startu wirtualna kontrola będzie ustawiać samolot w kolejce do lądowania- co znacznie ograniczy koszty linii. Myślę, że wprowadzenie takich technologii w XXI wieku już nie jest problemem, jednak wiadomo lobby robi swoje.Trzeba również przyznać, że lotnictwo coraz bardziej traci na tle konkurencji Kiedy technologia HD już dawno zdominowała każde urządzenia w naszym codziennym życiu, linie lotnicze dopiero teraz ekscytują się, że na ich pokładzie zamontowane są wyświetlacze HD. Kiedy internet WI-fi jest dostępny w każdym miejscu na Ziemi linie lotnicze dopiero pracują nad wprowadzeniem go na pokłady samolotów. Na większości lotnisk też próżno szukać internetu, lub trzeba za niego płacić nie małe kwoty. I przykładów można by mnożyć. Oczywiście można powiedzieć, że chodzi o bezpieczeństwo, a i wprowadzenie czegoś co działa 10 km nad Ziemią jest bardziej skomplikowane, no ale lotnictwo od zawsze było za najbardziej rozwiniętą gałąź przemysłu pod względem technologii. Więc jak dla mnie ten artykuł to jedna wielka farsa.
gosc_bf5b5 2014-05-13 15:15   
gosc_bf5b5 - Profil gosc_bf5b5
Rodzina na swoim... tak sie w PAZP dostaje prace...
zobacz link
gosc_9aafb 2014-05-13 11:13   
gosc_9aafb - Profil gosc_9aafb
@ arahja za certyfikację ILS odpowiada ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego).
gosc_e112b 2014-05-13 10:48   
gosc_e112b - Profil gosc_e112b
do gosc_9373d
Tak, wiem jak dostać pracę w PAZP
Przejdź cały proces rekrutacji- jeśli jesteś dobry to robota czeka
gosc_83c1f 2014-05-13 10:36   
gosc_83c1f - Profil gosc_83c1f
"Koleśostwo" w PAŻPie jest każdy to wie
gosc_8a42e 2014-05-13 09:41   
gosc_8a42e - Profil gosc_8a42e
Robote w PAZP bez znajomosci? Nic prostszego - zloz podanie o przyjecie na kurs kontrolerski (rekrutuja co najmniej 2 razy w roku), przejdz przez sito testow i rozmowe kwalifikacyjna i juz :))) Ja tak zrobilem. Powodzenia! :)
gosc_4c8aa 2014-05-13 09:40   
gosc_4c8aa - Profil gosc_4c8aa
Bez znajomości :) Nie da rady :)
gosc_9373d 2014-05-13 09:17   
gosc_9373d - Profil gosc_9373d
Czy ktoś wie jak dostać robotę w PAŻPie bez znajomości?
arahja 2014-05-13 08:59   
arahja - Profil arahja
PAŻP odpowiada za certyfikowanie ILSow?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy