greg0303
2014-05-27 17:00
A350 XWB (MSN2) testowany w temperaturze -40*C w bazie Sił Powietrznych USA na Florydzie:
zobacz link
gosc_dc481
2014-05-10 16:26
Producenci przeprowadzając te próby koncentrują się na zassaniu wody z powierzchni drogi startowej/drogi kołowania do silników i innych istotnych kanałów wlotu powietrza. Wózki podwozia nie są podstawowymi elementami tych testów.
szczurek_krk
2014-05-10 10:59
W testach z dużą ilością wody na pasie sprawdza się także działanie (wytrzymałość) wózków podwozia i wytrzymałość połączeń hydraulicznych. Wystarczy z bliska przyglądnąć się wózkom by stwierdzić, ze jest tam wiele elementów które może woda uszkodzić.
greg0303
2014-05-10 08:20
Standardowo sprawdza się zachowanie samolotu na drodze startowej z dużą ilością wody, aby upewnić się, że silniki i akumulatory działają poprawnie w tak ekstremalnych warunkach. Dostanie się wody do elementów elekktrycznych może spowodować zakłócenie ich pracy lub ich całkowite wyłączenie. Testuje się również wsteczny ciąg.
usuniety
2014-05-10 03:02
Po co takie badanie z dużą ilością wody na pasie startowym jest robione? Czyżby sprawdzano odporność kadłuba na chlup wody czy odporność systemów, które mają swoje czujniki na zewnątrz? Dziękuje z góry osobie i Bóg Zapłać osobie, która mi to w prosty i przystępny sposób wyjaśni.
greg0303
2014-05-10 00:52
A tymczasem A350 XWB MSN4 przechodzi testy na drodze startowej z dużą ilością wody na niej (co najmniej 22 mm) w Istres we Francji. Maszyna porusza się po pasie z prędkością 60-140 węzlów i sprawdzane jest działanie wszystkich systemów i urządzeń elektrycznych.
zobacz link