KE ocenia: Polska w ogonie Europy

KE ocenia: Polska w ogonie Europy Polska pod względem infrastruktury lotniczej należy do najgorszych krajów Unii Europejskiej. Komisja Europejskiej w raporcie "EU Transport Scorecard" nie pozostawiła na naszym kraju suchej nitki również w innych obszarach transportu. Opublikowany dziś (10.4) po raz pierwszy raport "EU Transport Scorecard" podsumowuje transport w 28 krajach członkowskich UE. Komisja...
10/04/2014 18:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_9e773 2014-04-12 17:12   
gosc_9e773 - Profil gosc_9e773
Co z tego, ze lotniska ładne, jak na większość nie ma jak dojechać? Chyba, ze płacisz fortunę, albo tluczesz sie godzinami. I nie rozśmieszajcie mnie z KRK, jedziesz teraz starymi gratami
gosc_0089c 2014-04-11 22:18   
gosc_0089c - Profil gosc_0089c
Polska nie bez przyczyny i nie bez swojej i Polaków winy znajduje się się w sytuacji w jakiej się znajduje...
gosc_a2a3a 2014-04-11 22:05   
gosc_a2a3a - Profil gosc_a2a3a
Pracuję w wielkiej międzynarodowej firmie, jednej z największych na świecie. Dwa lata temu jeden z moich znajomych przyleciał z Wielkiej Brytanii na audyt do dostawcy z Polski. Przyleciał do Warszawy i pojechał koleją z Warszawy do Łodzi. Byłem zaskoczony, że w jego opinii był pod wrażeniem bardzo dobrego poziomu jakościowego tej podróży kolejowej. Zupełnie nie byłem świadomy takiej sytuacji polskiej kolei, gdyż przestałem jeździć pociągiem w momencie gdy skończyłem studia. Jak widać .... chyba nie jest tak źle jak się to niektórym wydaje :-)
gosc_957aa 2014-04-11 19:26   
gosc_957aa - Profil gosc_957aa
Przecież to nie może być żadna niespodzianka. Gdyby Wielka Brytania była pod rozbiorami 120 lat, gdyby nie mogła okradać swoich kolonii, gdyby rozjeździły ją czołgi Trzeciej Rzeszy a zaraz po tym czołgi Armii Czerwonej, gdyby potem przez 50 lat była zmuszona do absurdów kapitalizmu to z pewnością i Wielka Brytania byłaby w ogonie Europy pod każdym względem. Trzeba wziąć pod uwagę kontekst oraz uwarunkowania, w których się Polska znalazła w ciągu ostatnich 250 lat. Oczekiwania muszą być w jakiś sposób do tego dopasowane.
gosc_18fa8 2014-04-11 19:12   
gosc_18fa8 - Profil gosc_18fa8
Nie ma sie czemu dziwic. Polska to biedny i do niedawna jeszcze zacofany kraj. Cudow nie ma i raczej nie bedzie. Ludzie sa za biedni na latanie, a jak juz to chcieliby za darmo. Drogi sa paskudne, koleje stare i prymitywne. W Polsce panuje przekonanie, ze kraj niewiadomo w jakiej dobrej konfycji jest, ale prawda jest taka, ze jest zle.
gosc_18d61 2014-04-11 15:15   
gosc_18d61 - Profil gosc_18d61
@ gosc_4f6c3- wiesz, raport był robiony na podstawie danych z 2012 czy jeszcze 2011 roku a tutaj sporo się zmieniło. Jak pisano są nowe terminale, rozbudowuje się KRK i WAW, nowy pas w KTW. Rękawy stawiają w GDN i będą w KRK ale na szczęście stawia się tam gdzie jest popyt a nie by lepiej wypaść w raporcie. Jedynie jak zauważono z ILS-ami słabo, ale będzie lepiej- parę dni temu CAT II w WMI, ma być w KRK, WRO,KTW na nowym pasie w GDN się projektuje, również w RZE będzie. WAW ma dostać jeszcze w tym roku albo na poczatku przyszłego CAT III. Dodatkowo ILS w IEG czy DVOR/DME w RDO. To na prawdę wystarczy na lata -przynajmniej na obecny ruch, bo pewnie jakby w RDO instalowali CAT III to wszyscy by narzekali, że strata kasy i po co... Za rok-półtora będziemy pod tym względem w znacznie lepszym miejscu no i skonczą inwestycje w KTW,KRK,WAW,GDN i parę dłuższych lat bez sporych inwestycji na lotniskach-bo przy umiarkowanym wzroście wystarczy.
gosc_1d00c 2014-04-11 15:10   
gosc_1d00c - Profil gosc_1d00c
Ludzie o czym wy mówicie! Nasza infrastruktura lotniskowa leży i kwiczy. Największy port w kraju ma tylko ILS CATII. Brakuje porządnych dróg zjazdowych na 3 z czterech kierunków. Procedury GPS maja kiepskie minima (równe minima VOR). Drogi do kolowania sa przystosowane w większości dla SP kategorii "C" lub "D" Jak ktoś chce przyleciec do nas porządnym samolotem szerokokadłubowym to sie zaczyna kombinacja. Procedury LVP to prowizorka. O ASMGCS czy CDM dopiero sie zaczyna rozmawiać. O CPDLC cisza. W portach regionalnych jest tylko gorzej.
gosc_6bc51 2014-04-11 13:27   
gosc_6bc51 - Profil gosc_6bc51
@gosc_4f6c3: Bo prawda jest taka, ze niestety dla wiekszosci tutejszych Forumowiczow innowacja jest wprowadzenie polaczen przez Ryana, Wizza czy Emirates oraz dyskusje (czyt. wzajemne dop... sobie), ktore lotnisko wsrod 'liderow' (LUZ, RDO, LCJ, IEG czy BZG) jest wazniejsze. To wiekszosci osob tu w zupelnosci wystarcza. Takie polskie piekielko w mikroskali. Niestety prawie nikt tu nie prowadzi powaznych i merytorycznych dyskusji o tym co dzieje sie i mogloby sie/powinno sie dziac w polskim lotnictwie cywilnym.
gosc_4f6c3 2014-04-11 12:06   
gosc_4f6c3 - Profil gosc_4f6c3
@gosc_3706d idealnie to ująłeś. pomoce nawigacyjne (w tym ILS), kategorie p.poż., ilość dróg startowych, miejsc postojowych, dostępność lotnisk, skomunikowanie z miastami to wszystko leży, ale wszyscy zachwycają się nowym terminalem czy przeciętną drogą startową.
banan86 2014-04-11 10:44   
banan86 - Profil banan86
krzysiekl: niestety (mówię to z bulem bo kolej lubię) polska kolej jest pełna patologii i absurdów. A wszystko się skłania ku temu, żeby ludzie jeździli swoimi śmierdzącymi golfami sprowadzonymi z Niemiec za 500 ojro. Bo tylko wtedy płacą VAT i akcyzę za paliwo. I jeszcze przy okazji zarobi i Viatoll i poszczególne miasta na płatnych miejscach parkingowych. A że ludzie stoją w korku? To tym lepiej, bo więcej paliwa spalą i więcej akcyzy wejdzie do budżetu państwa. Kto by się przejmował ekologią czy bezpieczeństwem
krzysiekl 2014-04-11 10:13   
krzysiekl - Profil krzysiekl
żeby bzdura byłą większa wszystko sprowadza się często do pieniędzy w kółko. Np. PKP IC dostaje kasę od państwa (dotacja) a jednocześnie płaci PLK(czyli..państwu) za dostęp do torów. To biurokratyczna bzdura która dodatkowo znacząco utrudnia wejście na rynek innym przewoźnikom (bo oni kasy z dotacji nie dostaną a za dostęp do torów też muszą zapłacić.) Do tego dotowane pociągi (nazywa się to misją publiczną) mają w Polsce pierwszeństwo przed uruchamianymi komercyjnymi.
krzysiekl 2014-04-11 10:09   
krzysiekl - Profil krzysiekl
co więcej na wszystkich słabo wykorzystanych liniach kolejowych w ogóle nie powinno być opłat za dostęp do infrastruktury (i innych są setki, za zatrzymanie przy peronie itd). To zwiększyłoby szansę na rozwój transportu kolejowego, poprawiłoby wykorzystanie posiadanego taboru i pracowników tym samym obniżając koszty jednostkowe. Skandalem jest, że nawet na liniach gdzie jeździ się 30km/h!!!! pobierane są opłaty za przejazd, mimo braku jakichkolwiek prac utrzymaniowych od czasem nawet dziesiątek lat. Infrastruktura kolejowa jest droga w utrzymaniu (natomiast mniejsze znaczenie niż gdzie indziej mają koszty energii, choć też są istotne) dlatego bzdurą jest to co dzieje się u nas czy likwidowanie połączeń i odstawianie pociągów na bocznicę bo za utrzymanie torów i pracowników nadal się płaci. Jest też problem polityki rządu i PLK, ostatnio nieco obniżono koszty dostępu do infrastruktury ale w praktyce jedynie na najlepszych liniach (forma premiowania pociągów Intercity?) słabe linie, te nawet wspomniane o szlakowej typu 30km/h nawet nieco zdrożały(!).
gosc_ebc25 2014-04-11 08:47   
gosc_ebc25 - Profil gosc_ebc25
Ostatnie 6 lat to jest najgorszy okres dla polskiego lotnictwa w całej jego historii. Czas się zatrzymał w Polsce, a dla niektórych firm, np. Lotu, gwałtownie się cofnął. Lotnictwo czeka na zmiany. Prawdziwe a nie udawane. I na prawdziwych profesjonalistów na miejsce wszystkich partyjnych dyletantów na stanowiskach prezesów i ministrów.
usuniety 2014-04-11 00:05   
usuniety - Profil usuniety
Więcej dróg kołowych=więcej samochodów=więcej spalonego paliwa=większe wpływy z akcyzy większe wpływy z opłat Viatoll. Na kolei nie ma opłat Viatoll co ileś tam kilometrów tylko opłaty za dostęp do infrastruktury. Teraz nie dziwcie się, że ogranicza się rolę kolei w PL.
gosc_6a4c1 2014-04-10 23:36   
gosc_6a4c1 - Profil gosc_6a4c1
Pani Wice Premier, dalej ładujmy kase w drogi ignorując kolej
gosc_3706d 2014-04-10 22:07   
gosc_3706d - Profil gosc_3706d
Taa mamy świetną infrastrukturę lotniskowa....Ludzie przecież tu nie chodzi o ładne terminale i wygodne fotele na nich tylko o ILSy najwyższej kategorii na obu kierunkach, rękawy, jakość pomocy nawigacyjnych, skomunikowanie lotnisk z centrami miast intermodalnosc transportu i połączenie różnych jego gałęzi z transportem lotniczym - tu mamy jeszcze bardzo dużo do nadrobienia.
gosc_75c9b 2014-04-10 21:20   
gosc_75c9b - Profil gosc_75c9b
@c3deb Zgodzę się z Twoją wypowiedzią ale tylko w jednej kwestii, stan większości linii kolejowych w Polsce jest opłakany bo Twojego wpisu nijak się ma naszych realiów. Nie ma sensu inwestowanie setek milionów złotych na budowanie kilku lub kilkunastu km linii kolejowych do portów lotniczych obsługujących 1-2 mln pasażerów. W WAW, KRK, GDN, WRO, POZ, LCJ dojedziesz autobusem miejskim w 20-40 min do centrum miasta i zapłacisz za to zazwyczaj poniżej 1 euro. W tej cenie w Europie udało mi się dojechać z lotniska do centrum miast tylko w BCN, PFO, LCA SKG.
pablakiss 2014-04-10 20:56   
pablakiss - Profil pablakiss
To jest jakis zart ! Przelecialem te wszystkie panstewka wszez i wspak,., spadlem z krzesla jak zobaczylem Holandie i Belgie w czołówce,., Ze niby co.,., Eindhoven cz Rotterdam jest lepszy od Wrocka czy Krk? a moze Charleroi? bo chyba ne maja na mysli Głownych lotnisk w owych krajach !! buhahahaah ,., Wk....wia,,, mnie cos takiego... My Polacy mamy naprawde lotniska na przyzwoitym poziomie , Nie mamy sie czego wstydzic naprawde,!!! Mam pytanie do redakcji... jakie głowne czynnik były brane pod uwage ,, i co decydowało o punktacji.
gosc_c3deb 2014-04-10 20:32   
gosc_c3deb - Profil gosc_c3deb
Skomunikowane? Chyba skomuszone. Czy podciagniecie jednotorowej lini kolejowej pod terminal mozna nazwac skomunikowaniem? W innych krajach UE buduje sie pod terminalem kolejowa stacje przelotowa, z pociagami tak regionalnymi jak i ekspresowymi/dalekobieznymi. A u nas buduje sie tak: budujemy, byle jak, byle gdzie i byle szybko. Stan przedzawalowy na calej linii. Wystarczy spojerzec na Lodz i tamtejsze lotnisko. Zamiast zbudowac stacje kolejowa przy samym lotnisku, to puszczaja jakies autobusy. Wystarczy to zmienic i lotnisko cudem odzyje. Ot i cala prawda. Infrastrukture mamy zla lub tam gdzie jej nie powinno.
shorty 2014-04-10 19:46   
shorty - Profil shorty
chyab najgorzej nie jest , 7nie dostal nikt, my mamy prawie 4, UK ma5,6 wiec nie jest źle zawsze mozna powiedziec ze osatni ale porónując calosc to nie jest najgorzej i bez przesady nowe lotniska a nawet troche za duzo np Gdynia
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy