Najwięcej Polaków lata do i z Londynu

Najwięcej Polaków lata do i z Londynu Londyn w ubiegłym roku ponownie był najczęściej wybieranym kierunkiem lotniczym wśród pasażerów latających do i z Polski. Do i z wszystkich lotnisk w stolicy Wielkiej Brytanii poleciało w 2013 r. aż 3,1 mln osób. Loty do i z Londynu wybrało 16 proc. wszystkich pasażerów odprawionych na polskich lotniskach - wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Było ich o ponad...
10/04/2014 10:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_b3d9a 2014-04-13 19:42   
gosc_b3d9a - Profil gosc_b3d9a
dla wszystkich ktorzy lataja tylko lotem albo lh i noga ich nigdzy nie stanie w samolocie fr : Komentarz moderatora: Linki dodajemy przez wyznaczone pole.
zobacz link
maciek_waw 2014-04-12 00:41   
maciek_waw - Profil maciek_waw
@tomeks: miałem to samo napisać z B787 do LHR. Do @gosc_69f09: Mikosz ostatnio wypowiadał się na temat lotów Dreamlinerami, żeby miało sens wykorzystywać je na trasach europejskich potrzebna byłaby trasa np. na Kanrary ( taka na min 5-6h lotu).
maciek_waw 2014-04-11 22:48   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Frankfurt straci w tym roku pozycję wicelidera :) Londyn nie jest żadnym zaskoczeniem, nawet strona lotniska LHR jest przetłumaczona na PL. :) Zaskoczyło mnie natomiast Oslo z trzecią pozycją. Aż tylu Polaków tam pracuje?
tomeks 2014-04-11 16:14   
tomeks - Profil tomeks
Chcieliście, macie. B788 (LRE) właśnie leci do LHR jako LO279
gosc_69f09 2014-04-11 15:45   
gosc_69f09 - Profil gosc_69f09
@gosc_d3526 jesli uwazasz, ze nie ma obowiazku oferowania zmniejsz to sobie poczytaj co KE nakazalo LOTowi, CSA, AirMalta czy innym przewoznikom, ktorzy otrzymali pomoc publiczna. Wszyscy musieli uciac ok 10-20% ASKm'ow. Mozna oczywiscie robic podmiany ad-hoc'owe, ale planujac siatke wszystko musi byc dokladnie zliczone tak, aby liczba ASKm'ow spadala. I nie ma znaczenia czy leca dygnitarze czy nie. MOzna np. z powodow technicznych (jak sie zepsuje inny samolot zepsuje) podstawic wiekszy, ale do sprzedazy mozna oferowac liczbe miejsc jaka byla zaplanowana. Wczoraj na LO233/234 lecial 734, bo na tym rejsie planowo lata 734 lub E195 w zaleznosci od dnia. Po za tym jest jeszcze drugie ale: latanie 787 na krotkich trasach jest malo oplacalne. Czesto jest taniej wyslac dwa samoloty waskokadlubowe niz jeden szerokokadlubowy na polaczenie krotkiego zasiegu. Do tego dochodza kwestie operacyjne, jak np. kwestia bagazu, ktory w 787 wozi sie w kontenerach, wiec jesli ad-hocowo wysylamy gdzies 787 to trzeba wydluzyc nawrot, aby zdarzyc z obsluga bagazu, bo LOT nie ma swoich kontenerow 'na wymiane' np. w BRU czy w LON.
gosc_d3526 2014-04-11 13:48   
gosc_d3526 - Profil gosc_d3526
@42a2a
Gucio prawda w tym obowiązkiem zmniejszenia oferowania miejsc, to czytasa polityka czyli ściema. Jeśli lecą decydenci z Brukseli to często wymieniany jest E190 na B&787. Przykład ? Wczorajszy wieczorny WAW-BRU-WAW zapełniony praktycznie cały, a w większości byli to właśnie urzędnicy, którzy potrzebowali większego samolotu :)
gosc_42a2a 2014-04-11 11:52   
gosc_42a2a - Profil gosc_42a2a
Zamiana 734 na 788 na WAWLHRWAW wiazala by sie z koniecznoscia likwidacji takiej samej liczby rejsow samolotami 100 miejscowymi. Wynika to stad, ze kiedy przewoznik dostaje pomoc publiczna Komisja Europejska naklada obowiazek zmniejszenia oferowania. Co zreszta sie obecnie dzieje (LOT byl zmuszony zamknac wiele polaczen). Zamiana samolotu 147 miejscowego na 252 miejscowy oznacza zatem, ze owe dodatkowe 105 miejsc na kazdym rejsie trasie WAWLHRWAW trzebaby zabrac z trasy o podobnej dlugosci, poniewaz w KE liczy oferowanie nie w oparciu o miejsca a o tzw. prace przewozowa liczona w ASKm (Available Seat Kilometer) czyli wskaznik wyliczany z mnozenia liczby foteli w samolocie i odleglosci odcinka. Wiec o wykorzystaniu 787 na trasie WAWLHRWAW mozna zapomniec, bo wiazaloby sie to z koniecznoscia zamkniecia innych tras.
gosc_bed22 2014-04-11 09:57   
gosc_bed22 - Profil gosc_bed22
Wydaje mi sie ze Frankfurt i Monachium jest troche zanizone gdyz nie uwzgledniono paxow latajacyh z Berlina. Jak wiadomo prawie cale zachodniopomorskie, cale lubuskie, i czesc wielkopolskiego lata glownie z Berlina ( pewnie jakies 1 do 2 milonow paxow rocznie). Podejrzewam ze spora ich czesc korzysta z hubow lufy.
gosc_02317 2014-04-11 08:51   
gosc_02317 - Profil gosc_02317
Moim zdaniem już dawno LOT powinien latać do LHR i CDG na B787.Mogła by to być super promocja Polski.Przy okażji na krótkich trasach można szkolić nowe załogi.
gosc_4cdc8 2014-04-11 07:01   
gosc_4cdc8 - Profil gosc_4cdc8
zgadza sie michal5: LO powinien juz dawno zadbyc o odpowiedni sprzet na takie trasy, A-320 to idealny sprzet na taki kierunek.
michal5 2014-04-11 06:32   
michal5 - Profil michal5
LOT to w ogóle powinien mieć już dawno Airbusy, a nie latać na tych knypkach
gosc_35f41 2014-04-11 05:41   
gosc_35f41 - Profil gosc_35f41
gosc_2c0b5 chyba tak sobie nie moze latac ile chce na lhr bo ma tylko 3 sloty
gosc_2089b 2014-04-11 00:31   
gosc_2089b - Profil gosc_2089b
pytanie, czy LOT może latać na LHR czymś większym niż B734? inna sprawa, że już dawno powinni na wieczorny lot do LHR wrzucić B763/B788
gosc_0a767 2014-04-10 20:58   
gosc_0a767 - Profil gosc_0a767
Aż się prosi użycie większych samolotów przez LOT do obsługi LHR ...
gosc_a7ad5 2014-04-10 19:54   
gosc_a7ad5 - Profil gosc_a7ad5
LHR obok YYZ to najlepiej obłozone trasy LO ponad 94%
gosc_ae1b1 2014-04-10 19:50   
gosc_ae1b1 - Profil gosc_ae1b1
Mieszkam na Bielanach, szybciej dojezdzam na WMI niż WAW. Mam nadzieję, ze W6 wkrótce przejdzie do Modlina, bo tam jest miejsce tanich linii.
gosc_2f34b 2014-04-10 19:50   
gosc_2f34b - Profil gosc_2f34b
gość_a057c: sugerujesz, że akurat slot na rejs 285/286 jest więcej wart od innych, czy dałeś go jako przykład? gość_89fe6: musisz mieć wyjątkowego pecha skoro trafiasz miałeś często LO279 opóźniony. Albo latasz zwykle w ten sam dzień tygodnia i ten dzień jest felerny. Ja leciałem powiązanym rejsem LO281 już ponad 150 razy i spóźnienia dłuższe niż pół godziny zdarzyły się tylko ze 20 razy.
gosc_82a0b 2014-04-10 19:29   
gosc_82a0b - Profil gosc_82a0b
Chyba jednak FR jest konkurencyjny, bo loty na Stansted z/do WMI mają lepszy LF niż W6 na Luton z/do WAW.
gosc_2c0b5 2014-04-10 19:18   
gosc_2c0b5 - Profil gosc_2c0b5
Londyn rządzi. Z samej Warszawy codziennie jest 11 lotów OW (3xFR, 3xW6, 3xLO, 2xBA) w których oferowane jest w sumie około 3500 miejsc jesli liczymy pasażerów w formule RT. Też jestem zdania, że LO powinien bardziej postawić na tą trasę, zwiększyć ilość połączeń na początek do 4 (później do 5-6) i operować A320 lub B737.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy