@mietek: ponadto od strony kosztow na 1 pasazera, na pewno tanszy jest A380 niz 2 rotacje czyms mniejszym.
pcharasz
2014-04-08 23:19
Abidżan to wielkie miasto, chyba ponad 5 mln ludzi, do tego wielki port, przemysł, itd., a oprócz tego 3. największe francuskojęzyczne miasto na świecie. Decyzja AF raczej nie dziwi.
gosc_d4b44
2014-04-08 22:34
Leciałem na tej trasie 8 razy. Zawsze praktycznie na full, więc nie dziwie sie ze beda latac na A380.
No jak dla mnie szok, że A380 będzie latał do WKS. Oni mają tam jakieś limity? Skoro jest taki ruch to mogli dodać dodatkową rotację?
gosc_849b9
2014-04-08 17:41
Byłem w Abidjanie dwa miesiące temu. Aby wystartować B772 musieliśmy kołować po pasie i zawrócić na końcu.
@zgadza sie, do Europy maja tylko loty do Paryza (poza AF rowniez zaczyna latac Corsair) i Brukseli (Brussels Airlines), ponadto Emirates i libanskie Middle East Airlines. WKS to jeden z bogatszych krajow Afryki. Silne zwiazki gospodarcze z Francja - bo to i dawna kolonia, i masa emigrantow. Stad duzy ruch. Natomiast nie chce sobie wyobrazac, jak wyglada odprawa takiego A380 - i na odlotach i na przylotach.
@sauvi, rozumiem tylko będzie to najmniejsze lotnisko na jakie będzie latał a380. oni chyba nawet nie mają 2 mln pax
@arahja: duzy ruch, rowniez businessowy - no i spore marze, bo polaczenia do Afryki na ogol sa drogie.
taki kolos na takie małe lotnisko? nieźle.