Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_300c6
2014-04-08 10:44
W marcu w Łodzi 15 135 pax, 102 operacje. Cargo 408 ton
zobacz link
gosc_eb465
2014-04-07 00:08
@714b5
Żadne z polskich lotnisk nie publikuje ilości operacji GA (z wyjątkiem może co większych bizjetów). Zarówno zarządzający lotniskami, PAŻP jak i ULC nie są zainteresowani takimi statystykami, bo samoloty o MTOW do 2 ton są zwolnione z opłat terminalowych i trasowych, oraz z opłat na rzecz lotnisk jeśli latają na zlecenie aeroklubu. Mało kto wie, że ruch "nie pasażerski" jest bardzo ważny, bo właśnie w taki sposób zaczynają swoje szkolenie przyszli piloci samolotów liniowych. Ale w instytucjach takich jak zarządzający lotniskami czy PAŻP nikt się tym nie interesuje. Widocznie myślą tam, że pilotów się klonuje albo coś w ten deseń.
gosc_cf75b
2014-04-06 22:21
Zamieszali cos w siatce polaczen, mialem rezerwacje na STN -> WMI na 10 maja. Dostalem mail'a, ze lot zostal przesuniety. Byly w siatce 4 polaczenia jak rezerwowalem, teraz sa 3. W tym ten, ktory zostal przesuniety jak ostatnio sprawdzalem to byl za 85GBP, a rezerwowalem z tydzien przed zmiana za 25GBP. Czyli "zepchneli do kupy".
gosc_714b5
2014-04-06 21:24
@ce4c8 Właśnie nikt nigdy przy żadnych statystykach nie pisze czy GA też jest wliczane do statystyk czy też nie. Może poprosimy redakcję o taką informację.
gosc_ce4c8
2014-04-06 19:42
Ad serengeti - a ile był tych operacji innych niż FR z WMI ?
gosc_4924a
2014-04-05 14:59
Pewnie we FR mądre głowy wiedzą co im się bardziej opłaca jakie są LF-y i ile jeszcze miejsc wolnych, więc nawet jeśli wprost z WMI nie da się sprzedać już więcej miejsc bo trzeba ,,przebukować" tych z LCJ to i tak wyjdą na plus. Wychodzi lekko licząc średnio koło 45 miejsc na samolot, zatem na2- 3 loty z WMI do portu XXX musi być miejsce(bo część osób jeszcze nie kupiła). Będą samoloty ,,nabite" po sufit a Ryanair działa zgodnie z prawem a transport zastępczny będzie.
serengeti
2014-04-05 14:39
sredni LF w WMI w marcu byl 141 pasazerow na lot, wliczajac wszystkie opearcje lotnicze, nie tylko FR, wiecej w samym Ryanair musialo byc wiecej, ok 70-80%. Skoro sa dziennie trzy samoloty na Stansted z takim LF, to wiadomo ze upchnie sie do nich tych paru pasazerow z Lodzi, po co wrzucac czwarty Stansted? Zwykla kalkulacja.
gosc_0113e
2014-04-05 14:34
@przemolot Z LCJ samolot moze byc pelny, ale pewnie wystarczy przebukowac pasazerow na dwa loty z WMI i sie wszyscy zmieszcza.
gosc_b919f
2014-04-05 14:34
Przemolocie widocznie nigdy nie leciałeś z Łodzi.
przemolot
2014-04-05 14:26
Niezły LF musi mieć WMI, skoro zmieszczą się jeszcze pasażerowie z LCJ. Z drugiej strony z LCJ też muszą być "tłumy".
gosc_cf277
2014-04-05 14:20
Jakie marne? 75% LF i w sumie słuszna decyzja- po co mają latać tu i tam samoloty, gdzie wiadomo, że zawsze są jakiejś puste wolne miejsca, więc lepiej ,,dobić" do 90-95% na lotach z/do Modlina zwłaszcza, że oferowanie(liczba lotów w tygodniu) jest znacznie większa niż z Łodzi. Z resztą Modlinbus z Łodzi coraz lepiej sobie radzi, więc kwestia roku dwóch jak połączeń z Lublinka będzie mniej a wzrośnie z Modlina.
gosc_5048a
2014-04-05 14:08
No i ta decyzja świetnie obrazuje jak marne jest obłożenie samolotów w WMI.