Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_db1de
2014-04-10 10:13
Tyle linii lata (czyli jak twierdzą niektórzy, tyle haraczu płaci Okęcie - w końcu wszyscy płacą) i spadek? ;)
Słuszna uwaga z tym wypełnieniem samolotów Maciek:)
gosc_4b984
2014-04-07 09:30
Za to WRO 5% na plusie.
maciek_waw
2014-04-06 18:42
Mi się podoba pomysł @krzysiekl. Jak porównać później BUD czy PRG z Warszawą? Trzeba zliczyć WAW WMI.
gosc_5e301
2014-04-06 17:40
Dobry wynik, spadek znacznie mniejszy niż udział FR w roku 2013, a pęknięcie 10 baniek będzie zależało tylko od W6, czy wróci do WMI czy zostanie w WAW czas pokaże. Przełomowym rokiem w WAW będzie 2015 i oddanie nowego terminala, jeśli pojawi się nowy znaczący przewoźnik to będzie to znak, że nasza część Europy zaczyna być poważnym i perspektywicznym rynkiem. Drugim elementem będzie strategia LOTu, czas przesiąść się na samoloty klasy C, wprowadzić nowe taryfy OW oraz samym podręcznym i podbierać pasażerów coraz droższym lowcostom.
Procentami można się zajmować na małych lotniskach które mają mierna siatkę i muszą być dofinansowywane przez właścicieli. Dalszy rozwój już właściwie nie zależy od lotniska tylko od pasażerów i linii lotniczych
Takie spuszczanie się nad procentami w przypadku warszawy nie ma większego sensu. Ważniejsze jest czy z miesiąca na miesiąc poprawiają wskaźniki zadowolenia klientów, czas obsługi, bezpieczeństwo operacji i czy mają dobre wyniki finans owe
krzysiekl
2014-04-06 12:34
@lionel
pewnie, że mogę ale nie jestem redaktorem tego portalu ;)
krzysiekl, możesz sobie dodać wyniki miesięczne/roczne wszystkich polskich lotnisk i będziesz miał podsumowanie ruchu lotniczego, jaki generują polskie lotniska :)
krzysiekl
2014-04-06 11:50
ja bym chetnie zobaczył takie podsumowania dodatkowo dla WAW i WMI liczonych razem, a potem także dla wszystkich portów lotniczych w Polsce.
Oczywiście, że wszędzie na świecie liczy się to razem. Przykład pierwszy z brzegu: lotniska w Berlinie. Podaje się wyniki każdego z osobna, a potem zsumowane, dla całego Berlina.
gosc_86e65
2014-04-06 11:14
@donbas: bingo; pokolenie zlasowane medialną papką
Jak się liczy tak się liczy, ale formalizmy nie powinny przesłaniać faktów.
Swoja drogą komentarze przypominają trochę zachwyty nad wyrabianiem socjalistycznych planów w spustach surówki.
Gdy dalej pójść tym tropem to można liczyć wyrobienie planów mandatów, operacji na otwartym sercu, a na końcu z żalem przyznać , że jeśli idzie o ilość osób skaczących na co dzień z wieżowców w celach samobójczych pozostajemy nadal w tyle wobec czołówki europejskiej.
A jeśli komu potrzeba do "sukcesów" statystyki to uruchomić tanie loty widokowe. Ileż to będzie nowych "pasażerów".
gosc_2e217
2014-04-06 09:32
WAW i WMI liczy sie osobno. Okecie to WAW a Modlin to WMI. Nigdzie na swiecie nie liczy sie tego razem. Oczywiscie tu by poprawic sobie nastroje wielu tak chce.
gosc_69f63
2014-04-06 00:53
Efekt WMI sie klania. Ale kazdy to wie...
A jeśli dodać do tego co najmniej 1,5 mln z WMI to warszawskie lotniska w 2014 roku będą miały bardzo piękne wyniki. Brawo WAW :)
maciek_waw
2014-04-05 22:39
Liczba operacji spadła o 10%, a pax o 5%, czyli wypełnienie samolotów dużo większe :) Jeżeli utrzyma się tendencja -5,5% w rozrachunku rocznym, to ponownie będzie ponad 10 mln pax :)
Q4 2013 na Okęciu był już bez Ryanaira więc spadek na koniec roku nie powinien przekroczyć 3,5%. 10 mln nie powinno być zagrożone.
gosc_1026a
2014-04-05 17:14
Pomimo braku Ryanaira rok temu, całkiem przyzwoicie, owszem w porównaniu do 2013 spadek, ale do 2012(gdy nie było praktycznie jeszcze OLT) ponad 5% na plusie za 3 pierwsze miesiące, więc jak od wiosny będzie więcej połączeń to spadki nie powinny być tak duże -koło 4-5% i trwa walka o 10 mln w tym roku.