LOT: Wyniki finansowe za 2013 rok

LOT: Wyniki finansowe za 2013 rok Po raz pierwszy po pięciu latach strat Polskie Linie Lotnicze LOT odnotowały za 2013 rok zysk netto w wysokości 26 milionów złotych, strata operacyjna wyniosła 4 miliony złotych. Tym samym wynik ten jest o 138 mln zł lepszy niż zakładany w planie restrukturyzacji. To rezultat realizowanego procesu przekształceń w spółce. Pozytywny wpływ na wynik ma również...
02/04/2014 16:09   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_1d65e 2014-04-09 10:15   
gosc_1d65e - Profil gosc_1d65e
Te obliczenia są równie abstrakcyjne jak geometria Łobaczewskiego - poza tym dają świadectwo analitykom - jeżeli ktoś myli się w szacunkach na takim poziomie to... znowu jakaś kreatywna księgowość jak to już nieraz bywało.
pikol 2014-04-07 20:46   
pikol - Profil pikol
ale piszą kłamstwa - zawoalowane oszustwo . Wyprzedanie majątku za 3 mld złotych i jeszcze dwie niby pożyczki - kto to ma zwrócić - jak można spojrzeć w twarz innym miastom , skoro przez ok 20 lat dotowało się przede wszystkim jedno lotnisko - wychodzi średnio 130 mln rocznie dopłat z państwowych pieniędzy.
Zaraz prześwietlimy PPL i okaże się , że wszystko nie tak było i nie jest - duży kłopot
gosc_e6885 2014-04-07 11:14   
gosc_e6885 - Profil gosc_e6885
@gosc_8e257 akurat przerost w zatrudnieniu PPL jest ogromny o czym wie każdy kto współpracuje z tą organizacją,a mówi się o tym przeroście już od dawna.
gosc_7c779 2014-04-04 09:40   
gosc_7c779 - Profil gosc_7c779
Trochę nie na temat, ale. ULC opublikował statystyki za 4q 2013. także jak ktoś ma wolną dłuższą chwilę, wklejam link:
zobacz link
gosc_09217 2014-04-04 02:15   
gosc_09217 - Profil gosc_09217
Skąd te dane o stracie ELO na Gdn-LUZ -Mxp, z sufitu?
gosc_d4cdb 2014-04-04 00:08   
gosc_d4cdb - Profil gosc_d4cdb
na trasie gdn-luz-mxp elo traci 4 tys $ około 12 tys zł latanie na własnych trasach to jest w ELO tragedia jedynie pod Paryz z RZE jest po kosztach.
gosc_37cb9 2014-04-03 22:06   
gosc_37cb9 - Profil gosc_37cb9
A no i jeszcze trzeba zaplacić 14 mln Dolcow za renowacje wnętrz Dreamow po charterach. Tak , tak. Nowe samoloty dali na chartery i polaczki powyrywali poloty i pognietli ekrany. Trza myśleć i latać 767 w wieku 20 lat a nie nówkami za miliony.
gosc_6524d 2014-04-03 22:03   
gosc_6524d - Profil gosc_6524d
Ale kombinacja alpejska !!! Pamietacie Pieroga ? Tez mial miec zyski . Ogromne . A potem dupa na maxa i 300 baniek w plecy . Tu bedzie to samo . Te zyski to PR przed decyzja KE .....
gosc_4943f 2014-04-03 21:54   
gosc_4943f - Profil gosc_4943f
Typowo polskie - mieszać zbłotem każdego, kto odniesie minimalny sukces. Ale - ryba psuje się od głowy.
gosc_2e85d 2014-04-03 21:50   
gosc_2e85d - Profil gosc_2e85d
gosc_c2756 co to jest tyś? Bo jeśli chodziło o tysiąc (skrót tys.) to niemożliwe żeby Eurolot tracił 4 miliony (4000 tysięcy) na locie... W ostatnie weekendy marca obłożenie na LUZ-MXP- LUZ są po 85% co przy relatywnie wysokich cenach biletów jest świetnym wynikiem :)
zobacz link
gosc_c2756 2014-04-03 21:22   
gosc_c2756 - Profil gosc_c2756
tak eurolot to wzór chyba zarty ktos robi ELO wychodzi na plus latajac dla LO i do chorwacji reszta to jest mocno deficytowa np rotacja gdansk -lublin -mediolan to ok 4000tyś $ straty nie wspominajac o trasach z wro mocno pod kreska
pikol 2014-04-03 21:07   
pikol - Profil pikol
a więc czas oddawać stare długi - 3 miliardy złotych za wyprzedaż majątku i wydzielenie firm "zaprzyjaźnionych" - catering , services , eurolot .... itd
A do tego oczywiście kontrola NIK powiązań LOT i kolesi z PPL - ich straty na coś wskazują .
gosc_38140 2014-04-03 17:16   
gosc_38140 - Profil gosc_38140
Dzięki pomocy publicznej LOT uniknął bankructwa. Jest jeszcze wiele do zrobienia, aby przywrócić permanentną rentowność i skutecznie konkurować na rynkach przewozów lotniczych, ale poprawa wyników finansowych cieszy. LOT czekają inwestycje związane z wyborem następcy B737-400 chyba, że Embraery pozostaną jedynymi maszynami na krótkich/średnich trasach.
gosc_8e257 2014-04-03 16:04   
gosc_8e257 - Profil gosc_8e257
gosc_a68ec: Ta papka o przeroscie zatrudnienia to mydlenie oczu. Do tej pory bylo bylo ok, bo lot placac wysze stawki byl w stanie pokryc przerost zatrudnienia. Po zejsciu z tymi stawkami bardzo nisko, okazalo sie ze Lotnisko notuje straty. Zobacz jak pieknie polepszenie wynikow LOTu laczy sie z raportami z Okecia i z EuroLotu o stratach, gdzie zawsze te dwie spolki byly stawiane jak wzor dobrzego zarzadzania. Zmiany w zarzadach(WAW,EuroLot) tez na to wskazuja, za poprzedni Prezesi nie chcieli brac na siebie tych strat.
malin 2014-04-03 15:24   
malin - Profil malin
Faktycznie spece od księgowości...
Pożyczka 400 mln - czyli zamienił w bilansie zobowiązania wobec dostawców (paliwa, usług lotniskowych) na zobowiązania wobec skarbu państwa z tytułu pożyczki. Wpływ na wynik netto = zero (pomijając ewentualne zaoszczędzone odsetki, gdyby mieli 400 mln pożyczyć np. w banku i spłacić dostawców).
Natomiast zupełnie inną sprawą jest czy i kiedy tą pożyczkę odda.
gosc_a68ec 2014-04-03 14:30   
gosc_a68ec - Profil gosc_a68ec
gosc_0ebdc: Co ty wygadujesz ???!!! niedawno przecież był artykuł o stratach WAW, ale to przede wszystkim przez dużą liczbę zatrudnionych w administracji.
gosc_e2be6 2014-04-03 14:16   
gosc_e2be6 - Profil gosc_e2be6
Niech zarabiaja. Najgorsze jest to, ze sa troche ograniczeni przez nastepne 18 miesiecy. Moze powinni obslugiwac wiecej czarterow swoja nadwyzka przewozowa. Zawsze troche grosza wpadanie.
gosc_51601 2014-04-03 14:09   
gosc_51601 - Profil gosc_51601
bajki na pewno to dzięki kasie od Boeinga za odszkodowania wsparcie rządu,5% pasażerów mniej niż 2012 a zysk większy jakim cudem nieLOT
gosc_5accf 2014-04-03 13:50   
gosc_5accf - Profil gosc_5accf
gosc_4c53a: jeżeli jesteś takim specjalistą od księgowości to powiedz nam jaki wpływ na wynik roku 2013, miały odpisy aktualizacyjne (na prawie 480mln zł), które pogorszyły wynik roku 2012.
arahja 2014-04-03 11:28   
arahja - Profil arahja
@sauvi ja akurat twierdzę że przedsiębiorstwo państwowe może działać równie skutecznie co prywatne. bałbym się że LOT jako przedsiębiorstwo prywatne stwierdzi że bardziej opłaca mu się latać na czarterach z Wiednia albo otworzyć bazę w Doniecku niż powiększać ofertę z WAW. nie wiemy w jakim kierunku pójdzie rynek lotniczy za 15 lat. może się okazać że rynek będzie tak liberalny że LOT założy hub na przykład z Libii a w WAW Etihad Polska:) @spotter10 rozumiem co masz na myśli i oby tak się stało, byle bez nadmiernych ambicji, czytaj Swissair i Centralwings
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy