Gość Pasażera: Stefan Eiche (SAS)

Gość Pasażera: Stefan Eiche (SAS) Wyniki skandynawskiego SAS-u w Polsce są bardzo satysfakcjonujące. Przewoźnik osiąga swoje cele szczególnie w Gdańsku, ale także w pozostałych portach lotniczych w naszym kraju, dokąd lata - Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Stefan Eiche, generalny menedżer SAS-u na Europę Środkową, zapowiada, że linia poprawi dostępność przesiadek i nie wyklucza kolejnych tras do Polski.SAS...
04/04/2014 12:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_8e614 2014-04-07 16:16   
gosc_8e614 - Profil gosc_8e614
gosc_013de: SAS nie blokuje juz wolnych siedzen dla pasazerow lecacych w ich klasie biznes o nazwie Plus. W LO czy LH siedzenie obok w klasie biznes pozostaje puste, SAS zlikwidowal to udogodnienie przy zmianie swojej klasy biznes na klase "Plus".
gosc_013de 2014-04-07 13:00   
gosc_013de - Profil gosc_013de
gosc_df46f: LF był jeszcze mniejszy, jeśli policzyć ilość pasażerów w stosunku do wszystkich siedzeń. Mogę się mylić, ale przypuszczam, że siedzenia zablokowane dla klasy business są uwzględniane jako puste przy obliczaniu LF.
gosc_9b5cc 2014-04-07 12:28   
gosc_9b5cc - Profil gosc_9b5cc
Wczoraj na trasie WRO-CPH o godz. 15.05 bylo 100 % LF.
spotter10 2014-04-07 12:16   
spotter10 - Profil spotter10
AT7 na trasie CPH-GDN-CPH występuje jako podmiana CR2 linii Cimber Air, która to wykonuje ten jeden rejs dziennie dla SAS'u. AT7 jest większą maszyną niż CR2, bo zabiera ponad 60 pax. Także nie zawsze podmiana jet'a na prop'a oznacza, że jest gorzej. Dla linii w tym wypadku jest lepiej, bo może zabrać więcej pasażerów.
gosc_df46f 2014-04-07 08:44   
gosc_df46f - Profil gosc_df46f
A w ramach ciekawoski powiem cos o LF na wczorajszym SK763 (CPH-WRO). CRJ2, 6 rzedow PLUS, 8 rzedow GO. 6*2 8*4=44miejsca.
Lecialo 32 osoby (w tym 3 to nowa zaloga na podmianke we WRO).
LF=73%, badz 66% (jak nie wliczymy zalogi).

Nie dziwota, ze kiedys do WRO latal CRJ9, a teraz tylko CRJ2...
gosc_0a65e 2014-04-07 08:02   
gosc_0a65e - Profil gosc_0a65e
"ATR na GDN-CPH to był w od początku RAZ" nie wiem skąd to info, ale nie z praktyki. Leciałam ATR72 (wieczorny lot GDN-CPH w poniedzialek) co najmniej 4 razy w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.
gosc_3b14c 2014-04-06 10:11   
gosc_3b14c - Profil gosc_3b14c
Wreszcie usłyszałem mądre i prawdę oddające słowa. Linia narodowa jest niezbędna dla wzmocnienia funkcjonowania gospodarki danego kraju. Co więcej , gdy jest to linia państwowa, mamy wówczas pewność, że wybrane kierunki mniej lub nierentowne, a istotne dla gospodarki i dla narodu zostaną utrzymane. Prywaciarz , tak jak to jest często w tanich liniach, lata , jak powiedział Pan Eiche, tam , gdzie mu się kalkuluje i tyle. W SAS 50 % to państwowy udział, a reszta to kapitał mega rozproszony, dzięki czemu mają kontrolę nad spółką i pokazują, że państwa mogą być dobrym właścicielem, potrzeba tylko pracowitych i uczciwych ludzi znających się na rzeczy, pozdrawiam.
gosc_0a058 2014-04-05 16:33   
gosc_0a058 - Profil gosc_0a058
Stefan Eiche: Mogę dać przykład Węgier, gdzie, jak wiadomo, narodowy przewoźnik upadł. Węgry mają olbrzymie problemy bez narodowej linii. Teraz 60 proc. ruchu z Węgier to linie niskokosztowe, które wybierają tylko najlepsze trasy. Dla ruchu biznesowego z wylotem rano i powrotem wieczorem nie ma żadnej oferty. Liczba kongresów na Węgrzech zmalała o 70 proc. Właściciele hoteli i organizacja turystyczna w Budapeszcie niemal płaczą.
gosc_c9e97 2014-04-05 14:29   
gosc_c9e97 - Profil gosc_c9e97
Zapominacie o jednej waznej sprawie. Wiekszym samolotem mozna zabrac wiecej bagazy i przy okazji cargo. Nawet przy LF 50 % moze sie okazac, ze linia dobrze zarabia, bo ludzie z tej brazny raczej na bagarzach nie oszczedzaja. Nie patrzy tak slepo na ten LF. Dobrym przykładem jest polaczenie Kraków - Moskwa, gdzie dali wiekszy samolo nie ze wzgledu na LF, tylko dlatego, ze narty i bagaze sie Rosjanom nie miescily;).
gosc_13f5a 2014-04-05 14:08   
gosc_13f5a - Profil gosc_13f5a
Tak, linia dla beki wrzuca do GDN duże samoloty... Ludzie, skoro wykonali takiego, ruchy, to znaczy, że mieli ku temu powody. ATR na GDN-CPH to był w od początku RAZ - jako podmianka za popsutego CRJ200. Obecnie standardem jest 2x dziennie A319/320/321, 1x CRJ900 i 1xCRJ200, razem 4x. I owszem, obłożenia są bardzo różne, od 50% w A319 po 100% w A321 - zależy od dnia i od rejsu. Generalnie na nocnej rotacji jest dobrze, popołudniowy arbuz jest z reguły pełny w relacji DO CPH, ale to zależy od dnia. Przede wszystkim od zbiera dużą część Azji, w której GDN jest najmocniejszy w PL po WAW, co wynika z ruchu generowanego przez branżę morską. Swego czasu była mowa w mediach, że najsilniejszą destynacją azjatycką w GDN jest SIN, co jest absolutnym ewenementem w PL. No ale to jest bardzo ważny port kontenerowy, więc automatycznie jest mnóstwo powiązań biznesowych. W kontekście SAS-u mówi się raczej o dalszym rozwoju w GDN - powrocie ARN w nieco innej formie niż poprzednio i dodaniu BGO.
gosc_89827 2014-04-05 09:09   
gosc_89827 - Profil gosc_89827
Ja ostatnio leciałem na trasie OSL-GDN, podstawiony samolot to 736, i obłożenie to około 50%, ja siedziałem z tyłu i miałem cały rząd dla siebie. Oczkolwiek to była zima, więc może na lato rzeczywiście jest lepiej.
gosc_b7452 2014-04-05 04:09   
gosc_b7452 - Profil gosc_b7452
Tak Łódz nie walczy z Bydgoszczą lub Szczecinem tylko z miastami Europejskimi... zlituj się arahja i zejdź na ziemię Łódź to teraz walczy z Lublinem co najwyżej
gosc_ced5c 2014-04-05 00:06   
gosc_ced5c - Profil gosc_ced5c
Warto przeczytac kilka razy to co Pan z SASu powiedzial o BUD. Moze w koncu co poniektorzy zrozumieja, jak wazne jest by miec rozwijajacego sie i silnego przewoznika flagowego i jak wazne jest to dla gospodarki kraju. WZZ czy RYR dzis lata tu, jutro tam i tylko tam gdzie akurat jest \'trynd\' i zazwyczaj o kiepskich porach, bo dla obu przewoznikow (a szczegolnie dla RYR) Polska to rynek drugiej lub trzeciej kategorii, wiec lata sie tu \'w dziurach\'. W BUD po bankructwie MA ceny biletow zarowno u przewoznikow tradycyjnych jak i LCC poszly bardzo w gore, a oferta sie pogorszyla. A przeciez MA nie byl super przewoznikiem i siatka polaczen MA byla daleka od doskonalosci. @Arahja w BUD placza nie tylko hotele czy organizacje turystyczne, placza pasazerowie, ze jest im sie wiele trudniej wydostac w swiat i dodatkowo o wiele drozej!
gosc_d3261 2014-04-04 22:48   
gosc_d3261 - Profil gosc_d3261
gosc49a37: na towim rejscie moze 30% a na powrotny moze juz 80% ;)
gosc_dc9fd 2014-04-04 22:21   
gosc_dc9fd - Profil gosc_dc9fd
Warto przeczytac kilka razy to co Pan z SASu powiedzial o BUD. Moze w koncu co poniektorzy zrozumieja, jak wazne jest by miec rozwijajacego sie i silnego przewoznika flagowego i jak wazne jest to dla gospodarki kraju. WZZ czy RYR dzis lata tu, jutro tam i tylko tam gdzie akurat jest 'trynd' i zazwyczaj o kiepskich porach, bo dla obu przewoznikow (a szczegolnie dla RYR) Polska to rynek drugiej lub trzeciej kategorii, wiec lata sie tu 'w dziurach'. W BUD po bankructwie MA ceny biletow zarowno u przewoznikow tradycyjnych jak i LCC poszly bardzo w gore, a oferta sie pogorszyla. A przeciez MA nie byl super przewoznikiem i siatka polaczen MA byla daleka od doskonalosci. @Arahja w BUD placza nie tylko hotele czy organizacje turystyczne, placza pasazerowie, ze jest im sie wiele trudniej wydostac w swiat i dodatkowo o wiele drozej!
gosc_49a37 2014-04-04 17:23   
gosc_49a37 - Profil gosc_49a37
Latam często z GDN, informacje że podstawiają A321 bo jest zapotrzebowanie wywołuje mój uśmiech :) Leciałem A321 GDN-CPH dwa razy, w obu przypadkach load factor był ok. 30%. Przez ostatnie miesiące za to do Kopenhagi latał Cimber ATR72, no i tam LF był pod 80%, ale i czas podróży, i komfort znacząco inny od A321, czy nawet zwyczajowego CRJ.
arahja 2014-04-04 17:06   
arahja - Profil arahja
Kolejna dobra rozmowa. Brawo dla pasażer.com. Z wywiadu jest jedno ważne zdanie "nie mamy polskiego punktu widzenia" to pokazuje ze przykładowo łódź nie walczy z bydgoszczą i s szczecinem o połączenia tylko z miastami austriackimi czy rumunskimi. Myślę ze podobnie rozumuje easyjet i dlatego jest tylko w KRK. Szokiem jest dla mnie informacja o budapeszcie, kreśli ktoś ma jakiś artykuł na ten temat to chętnie przeczytaniem to rzeczywiście było po upadku maleva
gosc_5ab7e 2014-04-04 13:25   
gosc_5ab7e - Profil gosc_5ab7e
Hehe o KTW nic nie powidzieli? Szkoda gadac...
spotter10 2014-04-04 13:10   
spotter10 - Profil spotter10
Jest to naprawdę ewenement, że w Polsce najważniejszym lotniskiem dla SAS'u nie jest to największe, tylko właśnie GDN. Bardzo mnie cieszy informacja, że planują w tym roku już A320 i A321, bo póki co od początku sezonu zimowego latają 2xA319 (pozostałe dwa rejsy to CR2 i CR9). W tekście zapomniano wspomnieć o tym, że SK latał z GDN do Sztokholmu i to połączenie zostało zlikwidowane. Obecnie, poza CPH jest tylko Oslo, obsługiwane regularnie 736, ale dzisiaj (i coraz częściej się to zdarza) jest 738. Wydaje mi się, że pierwszym krokiem może być zwiększenie operowania do 7x tydzień (obecnie jest 5x) na tej trasie, oraz ew. zwiększenie operowania na trasie do CPH.
marcowy 2014-04-04 12:42   
marcowy - Profil marcowy
tak, wyniki SAS w GDN są imponujące - szczególnie przy ich cenach, które jak wiadomo, nie są najtańsze. Szczególnie dziwi to w konfrontacji z LH.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy