Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_1e08b
2014-03-21 22:57
kiwas32: Tak właśnie sobie myślałem, że to remont terminala powstrzymuje SQ przed wejściem do WAW. Ciekawe, czy inne linie z daleka też czekają na koniec remontu?... ;)
gosc_4048d: Qatar lata cienkim do warszawy więc nie potrzebuje więcej niz 4 stanowiska, EK ma zwykle 5-6. Patrząc po innych lotniskach SQ ma zwykle minimum 8 stanowisk do odprawy, czasem więcej, zajmuje całe scianki check-inów na lotniskach. Oczywiście dotyczy to rejsów long-haul SQ a niewątpliwie taki byłby rejs do WAW.
gosc_4048d
2014-03-21 16:02
kiwas32: kiedyś wieściłeś, że Emirates i Qatar też się nie zmieszczą, a zmieściły się, do tego w szczycie sezonu i z Ryanairem przeniesionym z Modlina. Nikt tu nie uwierzy, że problemem powstrzymującym SQ od wejścia jest ilość check-inów. Lotnisko od razu wywaliłoby Wizzair czy chartery do Modlina gdyby tylko SQ chciał wejść.
pcharasz: w przypadku SQ bardziej chodzi o infrastrukturę terminalową. Przed zakończeniem przebudowy T1, trudno byłoby dla nich wyskrobać check - iny. Teraz kiedy działa jeden terminal i wszystkie linie lotnicze są tam zgrupowane, ta liczba check - inów która teraz jest dostępna ledwo wystarcza na obsługę linii które obecnie operują do WAW. Muszą się nieźle namenewrować teraz check - inami żeby jakoś to sprawnie szło. Po przebudowie T1 za rok dojdzie 60 dodatkowych check - inów i będzie zupełnie inna sytuacja. Singapore do odprawy potrzebuje minimum 9 stanowisk. Za chiny ludowe nie ma da się wyskrobać teraz tyle stanowisk. Singapore bada porty do których zamierza latać i przede wszystkim przedstawiciele tej linii zwracają uwagę na wymogi techniczne danego lotniska, jak chociażby wymóg posiadania odpowiedniej dostępnej liczby check - inów. To nie jest Wizzair że można wszystkich upchać do 1-2 check inów. Taka linia jak SQ dba o zadowolenie klientów na każdym etapie lotu i przygotowania do lotu. Jednym z priorytetów jest na tyle duża liczba check - inów, żeby do odprawy nie tworzyły się kolejki i wszyscy nie stali na kupie.
pcharasz
2014-03-21 02:59
Kiedyś ceny paliwa były dużo niższe, a ceny biletów wyższe, więc pewnie i opcja latania na około wchodziła w grę ;) a co do meritum, to Thai-a bym się w Polsce nie spodziewał z jednego względu - ruch z Polski do Tajlandii to klasyczny nisko-marżowy VFR bez żadnego biznesu, a też nie ma takich potoków pasażerskich by puszczać jakieś największe maszyny. Prędzej zobaczymy SQ i to się stanie w niedługiej perspektywie, kiedy SQ stwierdzi, że nasz rynek jest już wysatrczająco dojrzały. Perspektywa 3-4 lat max, szczególnie zakładając poprawę sytuacji gospodarczej w Europie.
@optymista: Wyglądało to tak, że na przykład do Tokio nad Rosją odbywało się kilkanaście rejsów tygodniowo. Połowę obsługiwał Aerofłot (z Londynu, Paryża, Rzymu i paru chyba jeszcze miast), a połowę JAL, Air France, Iberia, Alitalia i chyba British Airways (nie pamiętam, czy Lufa też). Wszystkie one musiały mieć międzylądowanie w Moskwie. Dlatego absolutna większość przelotów z Europy do Japonii odbywała się z międzylądowaniem w Anchorage na Alasce, a garstka z lądowaniem gdzieś na Dalekim Wschodzie.
@optymista nie wiem jak było za czasu CCCP ale teraz pieniądze za przeloty nad syberią idą do aerofłotu (nie wiem czy calość czy tylko część). za 2013 rok aerofłot miał 220 mln euro zysku więc teraz pytanie ile z tego dzięki koncesjom. dla porównania poprzedni okres rozliczeniowy ryanair zakończył z zyskiem 569 mln euro a lufthansa 313 mln euro. Wnioski wyciągnij sam.
gosc_b712d
2014-03-20 21:46
@gosc_b3b93: Czekam na to z niecierpliwością :-)
gosc_f1d06
2014-03-20 20:40
@optymista: Bardzo ciekawe spostrzeżenie. Może być tak, że nie wpłynie to na loty. W ekstremalnej sytuacji może nawet jednak dojść do tego, że Rosja nie pozwoli na jakiekolwiek przeloty a w ramach sankcji UE i USA zamkną swoją przestrzeń powietrzną dla samolotów z Rosji. Sam jestem ciekaw jak to się potoczy. Pozdrawiam.
optymista
2014-03-20 13:18
Ciekawe jak (chyba) rozpoczynająca się na naszych oczach nowa zimna wojna z Rosją wpłynie na kwestię przelotów nad Syberią? Czy ktoś zechce się podzielić wiedzą jak to było w czasie minionej zimnej wojny? Pytam o linie z krajów "imperialistycznych".
gosc_c3f4c
2014-03-20 13:06
b737800max: Jak SQ da dobre ceny (a pewnie tak by było, skoro teraz jak najniższe dają Polakom na loty m.in. przez FRA), to pewnie wiele osób się skusi. W końcu ceny byłyby konkurencyjne, a lot bezpośredni.
gosc_1c3aa
2014-03-20 09:21
kiwas: a Ty kim jesteś? Szefem SQ na Polskę? Czy może prezesem tej linii? Bo sądząc po kategoryczności wypowiedzi to chyba co najmniej prezesem....
gosc_3d108
2014-03-20 09:19
Jasne, a co by było, gdyby Singapore weszło do WAW jeszcze w lipcu? b737800: może zamiast ślęczeć przed komputerem w środku nocy weź się za naukę, bo maturę kiedyś trzeba byłoby zdać....
usuniety
2014-03-20 03:09
@kiwas32: jak myślisz-czy gdyby Singapore Airlines weszło do WAW w tym roku, to czy pasażerowie którzy dotychczas latali Lufthanzą czy British Airways do krajów azjatyckich, przesiądą się na "singapurskie pokłady"?
gosc_b3b93
2014-03-19 21:52
Wcześniej niż Singapore w WAW pojawi się bezpośrednie połączenie z Tokio. Formalności związane z uruchomianiem tego kierunku zaczęły się po otwarciu muzeum Chopina w Warszawie i prawie wszystko było już sfinalizowane jednak trudna sytuacja LOTu uniemożliwiła otwarcie tej trasy. Ale jeszcze troszkę cierpliwości i wszystko zakończy się pomyślnie :)
gosc_5a586: Sami przedstawiciele SQ wypowiadali się, że najbliższym terminem w którym takie połączenie mogłoby ruszyć jest rok 2015. A kto Ty jestes ? Przedstawiciel SQ? Czy anonim który w temacie nie ma nic do napisania.
gosc_3bf83: Thai się nie skusi bo lata tylko do dużych hubów. SQ ma w swojej siatce więcej lotnisk nieco mniejszych.
gosc_3bf83
2014-03-19 18:50
A moze Thai sie skusi na warszawe? najpopularniejszy kierunek azjatycki wsrod polakow to cos, ten pomysl Eurolot/LOT do bankoku tez nie jest w takim razie zly.. LOT juz dawno powinien w czasie zimowych miesiecy kiedy ruch atlantycki wyraznie jest mniejszy otworzyc polaczenie do tajlandii
gosc_5a586
2014-03-19 17:55
Singapore do WAW? Nie tak szybko. Widze, ze ten temat (myslenie zyczeniowe) powraca tu jak bumerang, ale na pewno i to na 101 % nie nastapi to ani teraz w 2014, ani w 2015. Byloby to na pewno swietne polaczenia do Azji i Australii, ale jak na razie bedzie realne tylko z przesiadka. Te plotki tu sa powielane widze z takim samym uporem jak niegdysiejsze "slynne" wejscie Lufy do LUZ.
Singapore Airlines wejdzie do WAW to tylko kwestia czasu. To będzie najwygodniejsza opcja lotów do australii.
krzysiekl
2014-03-19 16:49
co do Australii. waw-dxb-syd jest ok 150mil więcej niż waw-pek-syd.
Tymczasem waw-pek loty są. pek-syd oczywiście też i to w ramch tego samego sojuszu co LOT. pozostaje kwestia przesiadki (i tu gorzej bo pek-syd loty mają o innej porze). przez sin byłoby zdecydowanie najbliżej.