Airbus rozpoczął montaż A320neo

Airbus rozpoczął montaż A320neo Airbus poinformował dziś (17.03), że rozpoczął w Tuluzie montaż pierwszego samolotu A320neo czyli new engine option (nowa opcja silnika), który to wejdzie do służby z początkiem 2016 roku. Pierwszy lot technicznych maszyny o oznaczeniu MSN 6101 zaplanowany jest na czwarty kwartał tego roku, natomiast pierwsza dostawa do linii IndiGo spodziewana jest w grudniu 2015 roku.Nowy...
17/03/2014 12:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-04-30 21:18   
greg0303 - Profil greg0303
Montaż pierwszego egzemplarza A320neo jest już mocno zaawansowany:
zobacz link
gosc_60102 2014-03-20 09:32   
gosc_60102 - Profil gosc_60102
Nie ma sensu rezygnować z A319 - koszt jego projektowania jest minimalny (skrócenie A320), ma przy tym 5% niższy cost per trip (przez co niestety wyższy cost per seat), ale większy zasięg i na nieobłożonych, dalekich kierunkach się sprawdza (A319neo spokojnie leci przez Atlantyk, do tego ma opcjonalne zbiorniki paliwa w miejsce cargo). Dodatkowo jest podstawą dla wielu biznesowych, czy rządowych samolotów. E195LR ma zasięg 1800 nmi, a A319LR 6400 nmi (normalny A319 ma 3600 nmi - i tak dwa razy tyle co E195LR). E2-195 ma projektowane 2000 nmi, A319neo ma mieć 4200 nmi - to jest inna klasa zasięgu, a nie ma mała różnica.
gosc_76415 2014-03-19 00:08   
gosc_76415 - Profil gosc_76415
@7967b: tyle, ze jest na tych trasach nie ekonomiczny, a kiedy na rynku pojawia sie E2-195 oraz CS300 to będą one doskonala alternatywa dla A319 na tych trasach. Jeszcze niedawno polaczenia te obslugiwano A318 z uwagi na niewielkie potoki pasażerskie, ale okazali sie to klapa jeśli chodzi o wyniki finansowe. Okazało sie, ze E190LR i E195AR moga obslugiwac dłuższe trasy i dajac dużo lepsze wyniki finansowe. Niebawem podobnie będzie z A319 oraz E2-195 czy CS300. Jeśli spojrzec na zamówienia na neo, to relatywnie najmniejszy udzial maja A319.
gosc_7967b 2014-03-18 23:39   
gosc_7967b - Profil gosc_7967b
A319 ma sporo wiekszy zasieg niz A320, wiec przydaje sie na dlugie trasy na ktorych nie ma bardzo duzego oblozenia, np. w Ameryce Poludniowej. Tak wiec moze niech Airbus dalej produkuje A319.
gosc_e4893 2014-03-18 23:31   
gosc_e4893 - Profil gosc_e4893
Na miejscu Airbusa w rodzinie neo byl zrezygnowal z 319 z uwagi na to co robi Embraer z E2 i Bombardier z CSeries (wprowadzający samoloty wielkości 80-140 miejsc), a skoncentrowalbym sie wlasnie na A320/321/322 czyli segmencie 150-250 miejsc. Zresztą takie wlasnie byly pomysly Boeinga na następcę rodziny 737 i 757: samoloty w segmencie 150-250 miejsc w ukladzie 2/2/2 w klasie biznes i 2/3/2 w klasie ekonomicznej. Taki uklad foteli pozwala na szybszy boarding/deboarding, jest wygodniejszy dla pasażera i obslugi pokladowej. Ponadto największego samolotu w rodzinie nie wydluza do 40-45 rzędów. Za szerokim kadlubem mialy tez wskazywać rozwiązania technologiczne i 'fizyka'. Jednak projekt ten nie wszedl w życie, bo Airbus wyszedl z oferta neo, wiec aby nie byc wiele później z czymś nowym na rynku, Boeing musial stworzyć kolejna generacje 737. Dodatkowo Boeing mial spory zgryz z silnikami, bo maja one większa przekatna, a pod skrzydlem 737 jest mniej miejsca niż pod 320. Stad MAX będzie dostępny tylko z silnikiem GE LEAP, a w neo do wyboru jest LEAP albo silniki GTF RR.
gosc_7ad9a 2014-03-18 22:42   
gosc_7ad9a - Profil gosc_7ad9a
Taki A322 moglby zastapic 757-200/300 i 767-200 na trasach transcon w Ameryce, USA/Kanada - Karaiby/Am. Lacinska, na trasach atlantyckich, czy na polaczeniach wewnatrz kontynentalnych. Np. takie THY chce adoptowac A330-200, bo 321 i 738/739 sa dla nich za male. Na niektorych trasach w Europie juz dzis wykorzystuja 772. BA lata po Europie 767. LH jeszcze niedawno latala 250 miejscowymi A300, ale z racji ich wieku odstawila je. Taki samolot przydalby sie tez przewoznikom LCC, bo bylby jeszcze tanszy na miejsce.
gosc_9182d 2014-03-18 22:37   
gosc_9182d - Profil gosc_9182d
@arahja: ilosc zamowien A320/B737 to efekt tego, ze nie ma na rynku nic innego w tym segmencie i dlatego przewoznicy zamawiaja te samoloty. Gdyby Airbus i Boeing przedstawili w tym segmencie nowe konstrukcje wowczas przewoznicy skladaliby na nie zamowienia. Producenci postanowili jednak odsunac w czasie (o kolejna dekade) wprowadzenie czegos nowego w tym segmencie i zamiast tego sprzedaja po raz kolejny unowoczesniane A320 (II generacja) i B737 (IV generacja). Szkoda, ze jednoczesnie Airbus nie zdecydowal sie na dolozenie kolejnego czlonka tej rodziny: wydluzonego A321. W przypadku Boeinga dalsze wydluzanie (ponad to czym jest 737-900) jest juz niemozliwe. Konstrukcja Airbusa jest zoptymalizowana dla samolotu wielkosci A320 (i istnieje techniczna mozliwosc skracania do A318 i A319 oraz wydluzania do A321 i dalej). Rodzina 737 powstala na bazie 737-100 (wielkosc jak B737-500/600) i nie da sie go dalej wydluzac ponad to co zrobiono z 737-900. Konieczne bylyby juz duze zmiany.
gosc_60c5a 2014-03-18 21:29   
gosc_60c5a - Profil gosc_60c5a
Po co taki A322? Linia A320neo jest dobrze skalowana: różnice na poziomie 20% pomiędzy modelami gwarantują dużą szerokość rynku. Najgorzej ma w tej chwili A319neo, bo w jego segmencie robi się bardzo duża konkurencja. Z drugiej strony szkoda, że w A350 nie zrobili takich różnic: przy 20% musieliby jeszcze wydłużyć -1000, a skrócić -800.
arahja 2014-03-18 16:16   
arahja - Profil arahja
uważam że konserwatywne podejście do a320/b737 to jedyne rozwiązanie patrząc na ilość zamówień tych modelów. niech najpierw wprowadzą a350/b787 z nowymi technologiami dopiero później wrzucają najnowsze technologie do najpopularniejszych modeli.
gosc_903ca 2014-03-18 15:13   
gosc_903ca - Profil gosc_903ca
@11910: A320 i B737 uwaza sie obecnie za konstrukcje ponadczasowe (bo nie maja nowoczesniejszych konkurentow), tak jak kiedys za ponadczasowe uwazalo sie 727 i nikomu by do glowy nie przyszlo, ze kiedys przestanie latac, bo jest taki swietny. Ale w koncu nastapil jego zmierzch (kiedy pojawily sie A320 i B737Classic). Tak mialo sie niebawem z A320 i B737, co zapowiadali obaj producenci jeszcze niecala dekade temu. Warto wspomniec, A320 to konstrukcja z poczatku lat 80. XX wieku, a B737 z pierwszej polowy lat 60. XX wieku. Oczywiscie w miedzyczasie oba byly modyfikowane, ale z np. A350XWB/380, B777X/787, CSeries czy nawet z E-Jetami dzieli ich sporo jesli chodzi o technologie.
gosc_11910 2014-03-18 11:47   
gosc_11910 - Profil gosc_11910
A ja sadze, ze zarowno A320 jak i B737 to genialne i ponadczasowe konstrukcje. MAX i neo na razie wystarcza. Potem dopiero nadejdzie nowa era samolotow narrowbody.
gosc_5be34 2014-03-18 10:25   
gosc_5be34 - Profil gosc_5be34
@arahja: prawda jest taka, ze Airbus i Boeing wprowadzajac neo i MAX poszly po najmniejszej linii oporu. Zamiast stworzyc zupelnie nowe konstrukcje, o ktorych mowily jeszcze kilka lat wczesniej (jako nastepcow rodzin 320 i 737NG) zdecydowaly sie jedynia na wprowadzenie 'starych' modeli z nowymi silnikami i relatywnie niewielkimi zmianami konstrukcyjnymi wynikajacymi glownie z wprowadzenia nowych silnikow. Przewoznicy oczekiwali od producentow, ze wprowadza oni na rynek zuplenie nowe rodziny samolotow waskokadlubowych, ale tak sie nie stalo, bo zarowno Boeing jak i Airbus mialy w momencie wprowadzania neo i MAX dosc duze klopoty ze swoimi najnowszymi modelami: A350/380, B787. Stad obaj producenci nie chcieli sie podejmowac tworzenia zupelnie nowych rodzin samolotow waskokadlubowych tylko poniekad poszli na skroty z neo i MAX'em.
arahja 2014-03-17 22:12   
arahja - Profil arahja
@ gosc_04f05, kurde! Ale airbus zawalil ze o tym nie pomyslal!
gosc_04f05 2014-03-17 17:32   
gosc_04f05 - Profil gosc_04f05
Szkoda tylko, ze nie pomyśleli o wydluzeniu modelu A321 (tworzac A322 poprzez dolozenie dwóch 2-okiennych elementow przed srodkowymi drzwiami i dwóch za skrzydlem) A322 moglby w konfiguracji dwuklasowej (C28Y180) stać sie następcą A310-300, B757-200/200ER/300ER oraz B767-200ER/300ER, bo z nowymi silnikami i wydluzonym o ok 1000nm zasiegiem w stosunku do A321 bylby bardzo interesująca opcja zarowno na mniej oblegane trasy atlantyckie, trasy miedzy Europa a Indiami i Bliskim Wschodem i Afryka a także w jednoklasowej wersji z 240 miejscami zastapic na trasach kontynentalnych B767-200 i A310-200.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy