MH370 celowo unikał radarów?

MH370 celowo unikał radarów? Coraz więcej poszlak wskazuje na celowe działanie, które doprowadziło do zniknięcia Boeinga 777-200ER Malaysia Airlines wykonującego lot MH370 z Kuala Lumpur do Pekinu. Władze Malezji poinformowały wczoraj (16.3), że komunikator ACARS został wyłączony prawdopodobnie przed ostatnią transmisją głosową z kokpitu do kontroli ruchu lotniczego.  Czytaj też: Minął...
17/03/2014 13:44   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_6c5d2 2014-03-19 19:19   
gosc_6c5d2 - Profil gosc_6c5d2
Nie ma takiego terminu "ground ATC" .ATC to air traffic control, więc zajmuje się wyłącznie kontrolą powietrzną. Ground control (lub ground movement control) zajmuje się kontrolą naziemną. W nowoczesnych portach lotniczych kontrola naziemna odbywa się przez ground scanning radars (radary skanowania naziemnego). Bez tego systemu możemy sobie wyobrazić natężenie ruchu na ekranach kontroli powietrznej przy równoczesnej pracy 50. lub więcej transponderów maszyn na ziemi i w powietrzu.
gosc_f0092 2014-03-19 13:01   
gosc_f0092 - Profil gosc_f0092
to zależy od lotniska i procedur na nim panujących. bo jak inaczej miałyby działać rady ground ATC?
greg0303 2014-03-19 02:14   
greg0303 - Profil greg0303
gosc_9a6d6, Mitchell Cassado jest kapitanem i instruktorem samolotów Boeing 777, oto Jego odpowiedź: "Normally you would keep transponder on. In flight, you would always have it on. The reason the off switch exists is just because when we land, as you taxi off the runway, you are no longer a factor for air traffic, so air traffic controllers no longer need to know where you are and they do not need to monitor any of your information, you are just going to clutter up their screen. So, you turn them off to de-clutter their screens and it is no longer a factor. Furthermore, in case of malfunction or short circuit it may cause electrical hazard so you need to turn it off preventing fire."
gosc_ecf8c 2014-03-19 02:03   
gosc_ecf8c - Profil gosc_ecf8c
@gosc_96cc9- dzieki za link, chyba jedna z najbardziej prawdopodobnych teorii jakie czytalem! Ma sens, ze w kokpicie mogl wybuchnac pozar, piloci instyktownie zwiekszyli wysokosc , przeciagneli co by wyjasnialo gwaltowny schodzenie. Pilot skierowal maszyna na najblizsze lotnisko i ta kontynuowala lot na autopilocie az do wyczerpania paliwa, nawet gdyby piloci byli nieprzytomni.
gosc_caf67 2014-03-18 20:03   
gosc_caf67 - Profil gosc_caf67
@ekspert/gosc_9a6d6 The designs for some private aircraft, but not yet the large commercial planes, deal with this by using automated transponders that turn on when the planes become airborne, then turn off when they slow to taxi speed.
gosc_95464 2014-03-18 20:01   
gosc_95464 - Profil gosc_95464
Do eksperta gosc_9a6d6: Why is there a transponder switch in the first place? Transponders had to be off when a plane was on the ground, to avoid sending signals that disrupted airport radar. The designs for some private aircraft
gosc_96cc9 2014-03-18 19:45   
gosc_96cc9 - Profil gosc_96cc9
O tym co mogło się stać w powietrzu pisze kanadyjski pilot z 20-letnim stażem.
zobacz link
gosc_9a6d6 2014-03-18 16:52   
gosc_9a6d6 - Profil gosc_9a6d6
@gosc_372f7 tak jak wspomniał banan powodując dekompresję.
@greg0303 nie odpowiadaj bzdur, nikt nie wyłącza transpondera po lądowaniu tylko przestawia na inny tryb.
@pablakiss to byłby niesamowity precedens...
pablakiss 2014-03-18 08:06   
pablakiss - Profil pablakiss
Turecki interpol bada sprawe znikniecia samolotu pod wzgledem mafi dla organów. W Azji mafie zajmujace sie organami ludzkimi maja kolosalne przychody i jest to plaga. Wiem ze to szalone i nie wiarygodne ,., ale w tym wypadku mozna by sie nad tym zastanowic.,. chociaz sam w to nie wierze
banan86 2014-03-18 06:04   
banan86 - Profil banan86
gosc_372f7: zadna komorka nie.bedzie dzialac nad oceanem, pasazerow mozna uspic albo otruc zanieczyszczajac powietrze albo powodujac celowa dekompresje. Ktos to dobrze przemyslal
greg0303 2014-03-18 03:35   
greg0303 - Profil greg0303
Kompletne wyłączenie systemu ACARS wymaga dostania się do paneli elektronicznych na dolnym pokładzie. Można wyłączyć podzespoły ACARS w kokpicie: UHF/VHF radio, SatCom oraz DataLink. Wyłączenie transpondera jest bardzo proste przy pomocy pokrętła. Po wylądowaniu na ruchliwych lotniskach piloci często wyłączają transponder, aby dodatkowo nie obciążać radarów kontroli lotu. Każdy samolot ma swój unikalny kod do komunikacji z satelitami, dlatego też można było rozpoznać ostatnią transmisję rejsu MH 370.
krzysiekl 2014-03-17 22:43   
krzysiekl - Profil krzysiekl
nie mniej ten gość w Rosji i to wysoko postawiony który wrzucił żart o mgle w Smoleńsku i że zaprasza tam rządzących z Ukrainy, był co najmniej niesmaczny.
(a podejrzliwi by pewnie uznali to za dowód, że jednak oni maczali w tym palce:P )
gosc_372f7 2014-03-17 22:21   
gosc_372f7 - Profil gosc_372f7
Proste pytanie ktorego nikt nie zadal... Mamy 239 pasazerow i kazdy ma komorke. Dlaczego nikt nie wlaczyl komorki i nie wyslal sms ze cos sie dzieje? W jaki sposob mozna zabic szybko wszystkich pasazerow?
lmajchrowski 2014-03-17 21:57   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Nikt nie zapytal jeszcze Macierewicza na temat tego znikniecia mysle ze teorie juz ma na to :) a poza tym 777 ktory sobie lata jak chce I nikt z tym nic nie robi
kmaciazek 2014-03-17 21:02   
kmaciazek - Profil kmaciazek
może ktoś go teraz nafaszeruje fajerwerkami i obierze cel
shorty 2014-03-17 20:54   
shorty - Profil shorty
ciekawa historia, jestem ciekaw jak to się zakończy i jaki był cel tego ćwiczenia, ciekaw czy wyladował czy po prostu coś poszło nie tak.
greg0303 2014-03-17 19:38   
greg0303 - Profil greg0303
Jednym z pasażerów był 29-letni inżynier lotnictwa cywilnego. Prowadzący śledztwo mają dokładniej zbadać jego wiedzę lotniczą. Podano nowe fakty z zapisu rejsu MH 370: 12:41 start z Kuala Lumpur, 1:07 ostatnia transmisja systemu ACARS, 1:19 ostatni kontakt radiowy z malezyjską kontrolą lotów (pierwszy oficer mówi: "All right, good night"), 1:21 transponder samolotu przerywa transmisję, 1:30 ostatni kontakt z radarem cywilnym, 1:37 powinna nastapić następna transmisja systemu ACARS - ale nie nastąpiła, 2:15 ostatni kontakt z radarem wojskowym, 8:11 ostatni kontakt satelitarny. Mimo wyłączenia dwóch systemów transmisji (transponder, ACARS) kontakt satelitarny ciągle odbywał się. Jeśli samolot znajduje się dokładnie pod satelitą, wtedy kąt transmisji jest 90 stopni, na obrzeżach powierzchni pokrycia satelity kąt transmisji wynosi 0 stopni. W czasie ostatniego kontaktu satelitarnego, o 8:11, kąt transmisji wynosił 40 stopni, w ten sposób ustalono możliwą lokalizację maszyny. Australia przejmuje dowodzenie akcją poszukiwania Boeinga 777 w południowej części Oceanu Indyjskiego.
gosc_4f2c6 2014-03-17 15:52   
gosc_4f2c6 - Profil gosc_4f2c6
Dziwne to wszystko jest. Ktos bardzo dobrze ta akcje zorganizowal. I zdaje sie ze dobrze wyczekal. Swiat zajety jest Krymem i ktos to wykorzystal.
gosc_56e8f 2014-03-17 14:21   
gosc_56e8f - Profil gosc_56e8f
B 777 Stealth już widzę jak ustawiają się kolejki do fabryki.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy