Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_42b2a
2014-03-16 17:09
Niestety, ale krytycy LO mają świętą rację. Wzrost oferowania przez Lufthansę na trasach z Pl do Monachium i Frankfurt pokazuje dobitnie, że trasy z regionów do dwóch dużych niemieckich hubów są zyskowne. Zatem: albo LO nie umiał dogadać się z LH w sprawie umów code-share, albo też ma zbyt rozdęte koszty własne (wskutek np. związkokracji). Patzrąc od tej strony - im mniej LO tym lepiej dla narodu - przynajmniej podatki pójdą na coś sensoweniejszego!
solokhumbu
2014-03-16 16:48
savi: ależ są rzewoźnicy zzainteresowani rozwojem CAŁEGO polskiego rynku: SAS, od paru lat bardzo mocno obecny na wszystkich znaczących lotniskach (i latający z niezłym yieldem) czy (jak w tytule tegoż artjłu lub wcześniejszego o POZ-FRA): Lufa. To nie jest tak, że ja (czy inni) nie chcę latać LO. To LO nie chce wozić paxów. Niestety: oferta rejsów naokoło przez WAW (przy lotach na zachód) z każdym rokiem gorzy poziom serwisu, siatka będąca jedną... piątą? szóstą? siatki LH - wytarczy chyba za argumenty. O utrzymywaniu tej związkokracji napisałeś sam - zgadzam się w 200% :)
@gosc_616f3: jest dla mnie jasne, ze brak przewoznika skoncentrowanego na obsludze polskiego rynku bedzie mial negatywne reperkusje i dla gospodarki, i dla pasazerow. Niemniej jednak jeszcze wieksze szkody przynosi utrzymywanie na koszt podatnikow firmy zle, amatorsko zarzadzanej i niezdolnej podolac obsludze tego rynku.
@solokhumbu: Twoje rozumowanie jest tragiczne...
gosc_f17c5
2014-03-11 16:14
Bosnamlechu - kto ci powiedział, że w Niemczech nie kupują polskich towarów? Otóż kupują, np. owoce są głównie za Polski, ziemniaki podobnie.
gosc_616f3
2014-03-11 15:21
a tak przy okazji, zgłaszałem już taką prośbę do redakcji, ale pozostała bez odzewu. Otóż miałbym pomysł na artykuł dla redakcji o tym, jaki wpływ na gospodarkę (a w szczególności na budżet państwa) ma istnienie LOTu. Wiem, że to nie proste i ktoś mógłby się przyczepić o brak precyzji - ale taki przynajmniej luźny artykuł by się przydał by tutejsi zwolennicy zagranicznych firm i upadku LOTu przejrzeli na oczy. Artykuł mógłby przedstawić dane ogólnodostępne (np. obroty) jak i zaczerpnięte przez redakcję z LOTu (tu nie wiem ile dałoby się wyciągnąć, ale może np. jaką część obrotów stanowią płace, ilość pracowników, obroty z firmami kooperującymi - w tym choćby nawet PPL i szereg innych świadczących rozmaite usługi). Można by na tej podstawie wyciągnąć wnioski, ile różnych podatków (bezpośrednio i pośrednio przez inne podmioty/pracowników: VAT, PIT, CIT, akcyza, cło czy cokolwiek jest tam jeszcze) ląduje w budżecie dzięki LOTowi, a ile by ich wpływało, gdyby ruch został przejęty przez zagranicznych przewoźników.
gosc_ba9d0
2014-03-11 15:16
Ryrek: mowisz o sezonie letnim 2015? Na ten sezon nie ma jeszcze rozkladu. W sezonie letnim 2014 LH1372/3 jest obslugiwany przez CRJ7
gosc_ea6f8
2014-03-11 15:08
sauvi: rozbawiłeś mnie nazywając osobą robiącą PR dla LOT w ramach swoich obowiązków. Choć.. niewiele się mylisz muszę Ci jednak przyznać. Robię to faktycznie w ramach obowiązków, ale własnych egoistycznych jak i obywatelskich. Obowiązków egoistycznych, z troski o własną kieszeń, bo upadek LOT będzie oznaczał dla mnie wzrost cen biletów - nawet jeśli nie podróżuję LOTem. Obowiązków obywatelskich, bo uważam, że LOT, nawet częściowo finansowany przez budżet państwa, jest suma summarum lepszy dla naszej gospodarki niż brak LOTu. Zresztą sam trochę to zauważasz pisząc o tym, że brak LOTu miałby niekorzystne konsekwencje dla polskiego rynku lotniczego, a więc i dla pasażerów, i pośrednio dla gospodarki. Dodam jeszcze, że sumarycznie miałby niekorzystny wpływ również na budżet państwa, bo LOT, firma o kilkumiliardowym budżecie, przestałaby płacić podatki, bezpośrednie i pośrednie. Jestem pewien, że LOT pośrednio i bezpośrednio wpłaca więcej do budżetu niż pobrał z dotacji. Inni przewoźnicy, którzy zastąpiliby LOT po jego upadku płaciliby nieporównywalnie mniej podatków niż LOT.
@gosc_66ae5: akurat trwanie nierentownej i zle zarzadzanej firmy, jaka jest LO, nie przynosi zyskow gospodarce a wrecz zubaza spoleczenstwo ktorego podatki ida na dofinansowywanie. Inna sprawa jest to, ze ewentualny brak przewoznika skoncentrowanego na polskim rynku mialby niekorzystne konsekwencje dla rynku lotniczego, a wiec i dla pasazerow, i posrednio dla gospodarki.
@solokhumbu: w pelni popieram Twoj punkt widzenia. Szkoda tracic czasu na dyskusje z anonimami, ktorzy prowadza PR dla LO w ramach swoich obowiazkow (tzw. dyzurne, powtarzające się, posty anonimów o ktorych na innym watku wspomnial yach). Ich mocodawcom radzilbym zastanowic sie nad celowoscia finansowania takich dzialan, ktore dodatkowo zniechecaja ludzi do przez nich promowanej firmy. No, ale jak w wielu innych dziedzinach, rowniez i PR zarzadzaja dyletanci.
gosc_66ae5
2014-03-11 09:45
Bosmanlechu; doskonala kwintesencja. Nic dodac nic ujac. Sam mam w rodzinie biednych ludzi i jestem w szoku, ze nie rozumieja ni w zab, ze kupujac zagraniczne produkty, utrudniaja funkcjonowanie polskiej gospodarki. Inna sprawa, ze wybor polskich produktow jest wlasnie coraz mniejszy...tak a propos LH zamiast LO.
LH do Wrocławia na A319 ma być w sezonie letnim
gosc_295aa
2014-03-11 00:38
Nie ma jeszcze co sie ekscytowac zimowym rozkladem lotow. Jak juz ktos tutaj pisal, pare miesiecy temu LH planowala rejsy z WRO do FRA na A319 oraz (na nowym, porannym rejsie) B735. Obecnie A319 zostal podmieniony na CRJ7, tak samo sie stalo w wiekszosci przypadkow z B735. Troche to dziwne, ze tak doswiadczona linia jak LH nie potrafi nawet w duzym przyblizeniu przewidziec oblozenia na lotach i planuje samoloty dwukrotnie wieksze od tych, ktore w rzeczywistosci poleca. W koncu LH zastepuje na trasach z WRO Lot, z ktorym miala code-share, wiec miala dostep do danych dotyczacych oblozenia samolotow. Co do wycofania sie LO z rejsow regionalnych, trudno zeby bylo inaczej jesli LH zmienia rozklad i obecnie LH leci po poludniu z WRO do MUC zaledwie 25 minut przed rejsem LOTu (LO385), ktory od zawsze wylatywal o tej porze.
gosc_ce130
2014-03-11 00:06
solokhumbu: na czym polega Twoja rzekoma nie-anonimowość? Na tym, że używasz równie anonimowego nicka? Podaj swoje imię, nazwisko, zamieść zdjęcie (swoje), adres zamieszkania, zatrudnienia, numer PESEL, wtedy będziemy rozmawiać o anonimowości. Jak na razie jesteś tak samo anonimowy jak każdy inny. Profili z nickami możesz tu sobie założyć i 20, jak udowodnisz, że za każdym z nich stoi ktoś inny?
gosc_e575a
2014-03-11 00:04
bosmanlechu: dokładnie! A najbardziej mnie zatyka jak czytam głupawe wypowiedzi o postkomunistycznej firmie w odniesieniu do linii, która powstawała w latach 20-ych! Ale jak się samemu czasów socjalizmu w Polsce dobrze nie pamięta, to łatwo jest szermować takimi demagogicznymi hasełkami. Tym bardziej, że w czasach socjalizmu Lot był jedną z niewielu firm, które przynosiły spore zyski i to w tzw. twardej walucie. Ale niestety, jak ktoś się wychował na popruskiej prowincji to zawsze będzie myślał, że wszystko co na zachód od Odry jest lepsze, a na wschodzie to tylko cyrylica. Kompleksy, kompleksy, kompleksy
gosc_806e3
2014-03-11 00:00
@hary -
[quote]
solokhumbu dali Ci w LOcie "kubek wody na locie miedzykontynentalnym"cos fantazjujesz chyba
[unquote] -
Technicznie WAW-CAI czy WAW-TLV to rejs miedzykontynentalny i na tych rejsach daja tylko szklanke wody...
bosmanlechu
2014-03-10 22:51
solokhumbu: Szokuje mnie ta mściwa staysfakcja w stosunku do LOTu. Za co to?? Zastanów się, co będzie jesli zagraniczni przewoźnicy przejmą strumień pieniądza wydawanego na bilety, a płynacego od Polaków? Czy zapłacą podatki od tych kwot w Polsce? Zastanow się, czy Lufa zapłacą zasiłki dla bezrobotnych?
Ludzie w Polsce niestety kupują niemieckie towary a potem mają pretensje, że tracą pracę. Ludzie w Niemczech nie kupuja polskich towarów. I jakość nie ma żadnego znaczenia.
gosc_3fdf6
2014-03-10 21:27
@hary
W dodatku wnioskuję, że było to na jednym z wielu kierunków azjatyckich na jakim lata LO, gdyż są to ulubione trasy solokhumbu ;)
solokhumbu dali Ci w LOcie "kubek wody na locie miedzykontynentalnym"cos fantazjujesz chyba
pablakiss
2014-03-10 19:43
A ja jestem pewien ze Ci Panstwo co tak skomla o kanapki to lataja ,., owszem bo iim firma funduje przeloty,., ale prywatnie jak by mieli wydac 500zł wiecej z Londynu to lataja RYANEREM do Modlina i juz nie sa głodni, siedza cicho najpierw w autobusie a pozniej w pociagu i juz im nic nie przeszkadza nawet ten skret kiszek ktory nie pozwala ustac w przepelnionym cuchnaym potem autobusie.