Boeing 777 Malaysia zniknął z radarów

Boeing 777 Malaysia zniknął z radarów Boeing 777-200ER (9M-MRO) malezyjskich linii lotniczych Malaysia Airlines zniknął dziś (8.03) z radarów na Morzu Południowochińskim. Maszyna wykonywała rejs MH 370 z Kuala Lumpur do Pekinu. Na pokładzie samolotu znajdowało się 227 pasażerów i 12 członków załogi.  Przebieg lotu MH370 na Flightradar24 Aktualizacja 11.03 godz. 11:00  Nadal nie udało...
08/03/2014 01:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-03-16 05:11   
greg0303 - Profil greg0303
Obecnie dochodzenie oprócz poszukiwań Boeinga 777 koncentruje się również na załodze w kokpicie maszyny. Policja malezyjska przeszukała dom kapitana rejsu MH370 oraz skonfiskowała jego symulator lotów (wielu ekspertów uważa, że powinno to być zrobione wcześniej, przecież mógł tam się znajdować list pożegnalny/samobójczy). Przebieg wydarzeń jeszcze raz: 0:41 start samolotu z Kuala Lumpur, 1:07 zostaje wyłączony pierwszy system transmisji danych (ACARS), ostatni kontakt z kontrolą lotów w Malezji (jeden z pilotów mówi "All right, good night") i maszyna wlatuje w wietnamską strefę powietrzną, 1:21 zostaje wyłączony drugi system transmisji danych (transponder) i samolot zbacza z kursu wykonując skręt w lewo - kierunek zachodni, malezyjski radar wojskowy identyfikuje maszynę w Cieśninie Malakka, B777 kontaktuje się z systemem satelitarnym (krótkie wiadomości około raz na godzinę), 8:11 ostatni kontakt z satelitą. Bardzo ważnym szczegółem jest to, że po wyłączeniu systemu ACARS pilot nie zgłasza żadnych nieprawidłowości w czasie ostatniej rozmowy radiowej z malezyjską kontrolą lotów. Również zejście z kursu pomiędzy strefą malezyjską i wietnamską nie wydaje się być przypadkowe, lecz zaplanowane.
gosc_a8198 2014-03-15 23:57   
gosc_a8198 - Profil gosc_a8198
Chyba jeszcze za wcześnie na ten komunikat: "Boening 777-200ER (9M-MRO) malezyjskich linii lotniczych Malaysia Airlines rozbił się dziś (8.03) na Morzu Południowochińskim. Maszyna wykonywała rejs MH 370 z Kuala Lumpur do Pekinu"- przecież jeszcze nie ustalono czy się faktycznie rozbił i nie wiadomo czy na morzu Południowochińskim! Komentarz moderatora: To prawda, umknęła nam aktualizacja tego fragmentu. Przepraszamy.
shorty 2014-03-15 12:56   
shorty - Profil shorty
teraz jest info ze podobno był duzy ladunek złota , tylko co dziwne jeśli wyladowal to co z pasażerami ? takim dużym samolotem ciężko jest wyladowac żeby nikt nie zauwazyL. Kiedys był przypadek ze facet ukradł pieniądze i kazal znizyc lot i wyskoczyl na spadochronie. może tu plan był podobny tylko na koniec cos nie wyszlo i się rozbili.
greg0303 2014-03-15 06:11   
greg0303 - Profil greg0303
Ciągle nie potwierdzone w 100% doniesienia, analiza na podstawie zapisów radarowych i satepitarnych: o godzinie 1:07 zostaje wyłączony system ACARS (transmitujący dane z komputera pokładowego), a 14 minut później transponder (transmitujący dane o parametrach lotu), w obu przypadkach było to raczej wyłączenie manualne z kokpitu samolotu. Maszyna zmienia kierunek lotu na zachodni, zwiększa wysokość do 45 tys. stóp, by po pewnym czasie obniżyć ją do 23 tys. stóp. Boeing 777 ciągle wysyła krótkie wiadomości, które odbierane są przez satelity. Maszyna kontynuuje lot i następnie zmienia kierunek na północny (w kierunku Zatoki Bengalskiej) lub południowy. Lądowanie na Wyspach Andamańskich chyba się mało prawdopodobne, gdyż ze względu na znaczenie strategiczne znajdują się tam indyjskie bazy wojskowe.
gosc_846e7 2014-03-14 20:36   
gosc_846e7 - Profil gosc_846e7
Już 11.03. pisałem na forum, że z dużym prawdopodobieństwem jest to porwanie z udziałem kapitana maszyny. Miał w domu prywatny symulator lotu i podejrzewam, że ćwiczył "bez świadków" niski przelot i lądowanie na jakiejś wysepce na oceanie. W czasie lotu wyłączył wszystkie aktywne systemy bezpieczeństwa i ostro zanurkował, aby zgubić namierzanie przez radary. Mając paliwa na 7 godzin lotu poleciał niziutko nad morzem gdzieś daleko w upatrzone miejsce i tam wylądował. No chyba, że się nie udało i po drodze rozbił samolot, ale z dala od miejsca gdzie go szukają. Jaki ma w tym cel nie wiadomo. Ten scenariusz jest coraz bardziej prawdopodobny!
greg0303 2014-03-14 03:27   
greg0303 - Profil greg0303
Ciągle nie potwierdzone w 100% informacje: samolot wysłał krótkie informacje (tzw. pings), które zostały odebrane przez satelity. Na podstawie tych wiadomości poszukiwania maszyny Malaysian Airlines rozszerzają się na zachód, w kierunku Oceanu Indyjskiego. Udaje się tam między innymi amerykański niszczyciel USS Kidd. Dwa systemy komunikacyjne Boeinga 777 zostały wyłączone w odstępie 14 minut.
greg0303 2014-03-13 14:26   
greg0303 - Profil greg0303
Według The Wall Street Journal, którego reporterzy powołują się na przedstawiciela Rolls Royce, silniki wysyłały sygnały przez następne 4 godziny po utracie kontaktu radarowego, co by świadczyło, że samolot mógł przelecieć dodatkowo około 2500 mil morskich. Boeing 777 Malaysia Airlines ma zamontowany system monitorowania silników wysyłający automatyczne wiadomości. Malezyjscy śledzczy nie potwierdzili tej informacji i twierdzą, że komunikacja została przerwana po 40 minutach lotu.
greg0303 2014-03-12 14:25   
greg0303 - Profil greg0303
dgtjjnk: Generał Rodzali Daud, którego wypowiedż cytujesz, nie zaprzeczył doniesieniom o zmianie kursu MH370, lecz powiedział, że nie ma 100-procentowej pewności, że obiekt zarejestrowany przez radary w Cieśninie Malakka to poszukiwany Boeing 777. Obecnie Malezja zwróciła się o pomoc do specjalistów z USA (FAA, NTSB) w analizie zapisu. CNN: At the news briefing Wednesday, however, Gen. Rodzali Daud, head of the Malaysian Air Force, and other officials said it wasn't yet clear whether the object that showed up on military radar flying over the sea northwest of the Malaysian coast early Saturday was the missing plane. The officials said they are asking experts from the U.S. Federal Aviation Authority and National Transportation Safety Board to help them analyze the radar data.
dexter 2014-03-12 14:20   
dexter - Profil dexter
@banan86 - obydwa paszport zostały skradzione w 2013 roku...
banan86 2014-03-12 10:19   
banan86 - Profil banan86
dexter: jesli paszporty byly skradzione kilka chwil temu (czyli jeszcze nie zablokowane) to nawet jesli straz graniczna skanowala paszporty to i tak nic im nie wyskoczylo. Pewnie skonczy sie na skanowaniu palcow i siatkowki oka
dgtljnk 2014-03-12 09:52   
dgtljnk - Profil dgtljnk
@greg0303 troche starego newsa podales.
"W środę szef Sił Powietrznych Malezji Rodzali Daud zaprzeczył uwagom przypisywanych mu w lokalnych mediach, że zaginiony samolot Malaysia Airlines był śledzony przez radar wojskowy do Cieśniny Malakka, daleko na zachód od jego planowanej trasy."
greg0303 2014-03-12 01:03   
greg0303 - Profil greg0303
Boeing 777-200ER (9M-MRO) Malaysia Airlines rejs MH370 wystartował o 12:41 w sobotę, 8 marca, do Pekinu (odległość 4350km, około 6 godzin lotu). O godzinie 1:30 kontrola lotów straciła kontakt z maszyną, transponder samolotu przestał działać (został wyłączony lub uległ uszkodzeniu). Według zapisu radarów wojskowych Boeing 777 zawrócił i leciał w kierunku południowo-zachodnim. O godzinie 2:40 radary zarejestrowały ostatnią pozycję maszyny w okolicach małej wyspy w Cieśninie Malakka. Jeśli zapis trasy lotu z radarów wojskowych jest właściwy to poszukiwania samolotu były prowadzone w złym miejscu. Kontrola lotów nie otrzymała żadnych sygnałów od załogi ani automatycznych wiadomości z systemu komputerowego maszyny. Boeing 777-200ER (rejestracja 9M-MRO), napędzany silnikami Rolls Royce Trent 800, został dostarczony do Malaysia Airlines w maju 2002 roku. Ostatni przegląd techniczny maszyny odbył się 23 lutego tego roku, następny był przewidziany na 14 czerwca 2014 roku. Samolot spędził w powietrzu 53 465 godzin (7 525 cykli). W sierpniu 2012 roku maszyna miała uszkodzoną końcówkę skrzydła na skutek kolizji z Airbusem A340-600 China Southern Airlines w czasie kołowania na lotnisku Szanghaj Pudong.
gosc_eca51 2014-03-11 23:27   
gosc_eca51 - Profil gosc_eca51
Dexter: komentarz przewoznika niczego nie mowi, przewoznik jest zbyt "zszokowany" zeby tym sie zajac, po prostu stwierdzaja, ze nie sa w stanie zweryfikowac przedstawionych zdjec. Sa to bardzo powazne zarzuty i na pewno ciezko bedzie im sie do nich odniesc.
dexter 2014-03-11 23:01   
dexter - Profil dexter
Malaysia opublikowała także pełną listę pasażerów:
zobacz link Airlines Flight MH 370 Passenger Manifest_Nationality.pdf
dexter 2014-03-11 22:58   
dexter - Profil dexter
@gosc_6b4a7 - oto komentarz przewoźnika to zamieszczonego przez ciebie filmiku.
zobacz link
gosc_97d27 2014-03-11 22:29   
gosc_97d27 - Profil gosc_97d27
Godzinę leciał i nie był widoczny? A cóż centrum
Operacyjnym linii ? Inne radary ? To leciał nad woda i zniżył lot? Cos to maloprawdopodobne, IFF nic nie nadawał? Niemożliwe ,
gosc_0c6d4 2014-03-11 21:56   
gosc_0c6d4 - Profil gosc_0c6d4
Zakładając, że zniknięcie/rozbicie było aktem zaplanowanym przez pilota, zastanawiam się jak, przy sugerowanym lądowaniu na bezludnej wyspie 238 osób zostało obezwładnionych (wpuścił trujące gazy do klimatyzacji?). Po ostatnich doniesieniach o niskich przelotach nad Bharu zakładam, że równie dobrze mógł wpakować się w nie takie niskie góry na półwyspie.
dexter 2014-03-11 21:19   
dexter - Profil dexter
@banan86 - to był lot międzynarodowy, a więc pasażerowie musieli przejść kontrolę paszportową. Oficerowie malezyjscy nie zeskanowali paszportów - tylko wzieli w ręce i przejrzeli.
banan86 2014-03-11 21:15   
banan86 - Profil banan86
a jak niby airport staff ma zweryfikowac czy dany paszport / ID jest autentyczne i niekradzione? Pasazerow sa tysiace dziennie. Jak to sprawdzac?
trucker 2014-03-11 20:35   
trucker - Profil trucker
Zacznie się nagonka... szkoda linii , co do tego nagrania mam mieszane uczucia , ale wpuszczenie dwóch lewych gości na pokład-porażka...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama