Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303
2014-03-11 18:35
krzysiekl: Myslę, że coraz uboższa oferta w klasie ekonomicznej (wąskie fotele, limity bagażu podręcznego i rejestrowanego, dodatkowe opłaty za bagaż) spowodowała zapotrzebowanie na klasę premium i większy komfort w cenie niższej od klasy biznes.
krzysiekl
2014-03-07 08:41
ja się poczyta historię "klas podróży" to faktycznie klasa premium przypomina dawną klasę biznes. Pytanie: z czego wynika taki kierunek zmian? Czy jest to skutek poprawiania produktu w najwyższych klasach? (kiedyś klasa biznes nie miała miejsc leżących itp)
greg0303
2014-03-06 18:18
Eksperci porównują klasę ekonomiczną premium to klasy biznes z lat 90-tych (zeszłego stulecia) i początku lat 2000. Oferta mocno różni się w zależności od przewoźnika i typu samolotu. W B787 Dreamliner PLL LOT oferta jest dość ciekawa: szersze i wygodniejsze fotele niż w klasie ekonomicznej, dodatkowy bagaż podręczny i rejestrowany wliczony w cenę biletu, odprawa na lotniskach przy stanowiskach klasy biznes, specjalne posiłki (zbliżone do klasy biznes) i dodatkowe przekąski na pokładzie, wejście na pokład w pierwszej kolejności. W niektórych liniach natomiast klasa premium oferuje wyłącznie więcej miejsca na nogi.
Wygląda fajnie ale 600 euro więcej to chyba jednak za dużo, bo to zazwyczaj będzie oznaczało cenę dwukrotnie wyższą niż bilet w ekonomicznej. Co do klasy biznes to widać ludzi na to stać skoro linie oferują po 100 miejsc w niektorych samolotach.
krzysiekl
2014-03-06 12:14
na status w LH to nie miałbym szans nawet latając wszystko w klasie biznes:P
Zrobiłem symulacje swoich ostatnich lotów w EK które dały mi status złoty (najdłuższa podróż w J ale reszta w Y) i licząc mile jakie LH daje za bilety w podobnych cenach nie miałbym w M&M nawet statusy srebrnego (Ze względu na trzymanie się kalendarzowego roku przy naliczaniu mil, a w niektórych liniach np. EK jest to dowolne 13 miesięcy - mimo, że ich Skywards i tak jest dużo gorszy niż kiedyś)
krzysiekl
2014-03-06 12:10
jak dla mnie premium ekonomy to głównie utrudnienie by robić upgrade np. za mile z ekonomicznej do klasy biznes, a mniej miejsc w samolocie w tym w ekonomicznej może oznaczać wyższe ceny także w samej klasie ekonomicznej...:P
nie jestem przekonany czy potrzebuję więcej miejsca na nogi, mimo, że jestem wysoki mogę w ekonomicznej np. EK wyprostować nogi wykorzystując przestrzeń pod fotelem przede mną , a tutaj będzie to samo. zostaje jeszcze większe odchylenie oparcia oraz tylko dwa miejsca przy oknie - ale czy warto? nie wiem. osobiście wolałbym klasę premium na zasadzie miejsce jak w biznesie )może być np. węższe i bardziej nachodzić pod miejsce z przodu) ale serwis i wszystko inne jak w ekonomicznej. W sytuacji jak w LH gdyby się okazało, że można za podobną cenę lecieć w jedną stronę ekonomiczną a powrót w biznesie (np. dłuższy i do tego nocny odcinek) - choćby w innej linii - to chyba uznałbym to za lepsze rozwiązanie. właściwie prawidłową opinię mógłbym sobie wyrobić gdybym poleciał i jednym i drugim i znał różnicę oraz widział konkretne różnice w cenie..bo tak to trudno ocenić. filmik mnie raczej zniechęcił.
greg0303
2014-03-06 01:38
Lufthansa planuje uruchomienie systemu rozrywki pokładowej w samolotach na trasach średniego zasięgu (Rosja, Bliski Wschód, Północna Afryka). Pasażerowie będą mogli używać własnych urządzeń elektronicznych (telefonów, tabletów, komputerów) do oglądania telewizji i filmów, słuchania muzyki oraz gier. Zawartość systemu będzie znajdowała się na serwerze pokładowym, który zainstaluje firma Lufthansa Systems. Nowy system rozrywki pokładowej zadebiutuje w lecie tego roku w samolotach A321.
gosc_0ae6a
2014-03-06 00:02
Lecialem nie raz w premium economy roznych przewoznikow i musze powiedziec, ze to byla dobra decyzja. Mimo, ze to tylko 5-7 cali wiecej to roznica jest odczuwalna. Podobnie serwis: zazwyczaj byl taki jak w biznesie. No i plusem byla mala (kilku rzedowa kabina) i brak placzacych dzieci oraz to, ze siedzac przy oknie nie musialem 'przeskakiwac' 2 pasazerow siedzacych obok (jak zazwyczaj w Economy), a moglem swobodnie przejsc obok mojego wspolpasazera. Dodatkowo zarabialem 2x tyle mil i szybciej moglem miec wyzszy status (srebrny, zloty). To prawda, ze Premium Economy nie oferuje foteli rozkladajacych sie w lozka, ale nie stac mnie latajac prywatnie na o wiele drozsze bilety w biznesie, stad Premium Economy jest optymalnym sposobem na wygodna podroz za relatywnie atrakcyjne pieniadze.
gosc_18a2f
2014-03-05 22:59
Czym to się różni od zwykłej ekonomicznej np. w A330 Aeroflotu ?
zobacz link
greg0303
2014-03-05 21:54
Krótki filmik demonstracyjny - Lufthansa premium economy:
zobacz link
krzysiekl
2014-03-05 21:40
ja bym na to nie poszedł, co innego w sytuacji gdy klasa premium w danej linii kosztuje tyle co ekonomiczna u konkurencji (słyszałem o takich przypadkach) ze względu na zmiany cen i brak już biletów w niższych taryfach. nie jestem zwolennikiem półśrodków.
krzysiekl
2014-03-05 21:36
@gruszkatt
dużo zależy od możliwości i dochodu, zauważ, że dla ludzi z krajów o mocniejszej walucie i wyższych płacach wysiłek zakupu biletu w klasie biznes jest mniej więcej taki jak dla nas standardowego biletu w klasie ekonomicznej poza super promocjami. Mówię o trasach długodystansowych gdzie zakup biletu w wyższej klasie ma sens. Także dla wielu osób może być to niezłe rozwiązanie jeśli jadą w podróż życia (lub jedną z takich podróży;) gdzieś daleko i chcę to niejako uczcić, jeśli ktoś ma szansę odbyć taką podróż raz na 10 lat może być mu łatwiej odłożyć większe środki;) w tym konkretnym przypadku 600 EUR więcej podnosi cenę ze standardowych cen dwukrotnie czy jest to dobra oferta za w sumie i tak lot w pozycji siedzącej?
gruszkatt
2014-03-05 21:12
Szczerze mówiąc kto by chciał wydać tyle na premiumy i biznesy? Może tylko najbogatsi ludzie, reszta to korporacje czy firmy płacą
greg0303
2014-03-05 20:33
Lufthansa wstępnie podała, że ceny biletów w obie strony w klasie ekonomicznej premium (Ameryka Północna, Azja) będą o około 600 Euro wyższe niż w klasie ekonomicznej.
krzysiekl
2014-03-05 20:14
plus za miejsce na napoje, zakładam, że przy wsiadaniu będzie tam czekać butelka.
co do reszty to wszystko zależy od cen biletów w praktyce.
Klasa biznes dla ubogich to jest to co ma AirAsia, świetne rozwiązanie miejsce leżące za niezłą cenę, brak innych fajerwerków.
gosc_edb41
2014-03-05 19:46
gosc_e49e5: LH rowniez zapowiedziala podniesienie poziomu programu Miles and More. Widziales efekt?
gosc_99b85
2014-03-05 19:23
Premium w LOT jest dużo atrakcyjniejsza
gosc_185e6
2014-03-05 18:39
Az sie nie chce wierzyc, aby LOTowi udalo sie cos pozytywnego wprowadzic przed LH. A tak bylo z premium economy. Tak jak poczatkowo roznice miedzy premium economy u roznych przewoznikow byly dosc znaczne, tak teraz widac, ze sie 'ustandaryzowalo': 38-39 cali miedzy rzedami, jeden fotel mniej w rzedzie, serwis pokladowy zblizony do klasy business. Ciekaw jestem czy Premium Economy wprowadza tez 'dzieci' LH: OS, LX i SN. OS i LX niedawno modyfikowal swoje kabiny, wiec niestety watpie by znowu miedzy cos zmieniac, a szkoda, bo to dla mnie dwie najlepsze linie z LHGroup. Jedynie moze SN wprowadzi Y , ale akurat ich siatka dalekiego zasiegu jest malo atrakcyjna - obejmuje glownie Afryke Zachodnia oraz polczenia do NYC i IAD.
gosc_2129c
2014-03-05 18:07
ja latam United na trasie LHR - EWR i zwykle za dodatkowe 100USD kupuje klase premium - troche dziadostwo- nic szczegolnego tyle ze wiecej miejsca na nogi - dla wysokich duzy komfort ale za taka cene?
gosc_378c5
2014-03-05 17:58
Plota głosi, że i LOT polepszy serwis na Europie.