Lufthansa pokazała klasę premium

Lufthansa pokazała klasę premium Lufthansa pokazała dziś (5.3) fotele klasy premium ekonomicznej, które zostaną zamontowane na pokładach samolotów długodystansowych tej linii. Miejsca w nowej klasie trafią do sprzedaży w maju, a pierwsze loty są zaplanowane na listopad. Premiera odbyła się podczas targów turystycznych ITB w Berlinie, na których obecni są dziennikarze Pasazer.com. - Rok 2014 będzie bardzo...
05/03/2014 14:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-03-11 18:35   
greg0303 - Profil greg0303
krzysiekl: Myslę, że coraz uboższa oferta w klasie ekonomicznej (wąskie fotele, limity bagażu podręcznego i rejestrowanego, dodatkowe opłaty za bagaż) spowodowała zapotrzebowanie na klasę premium i większy komfort w cenie niższej od klasy biznes.
krzysiekl 2014-03-07 08:41   
krzysiekl - Profil krzysiekl
ja się poczyta historię "klas podróży" to faktycznie klasa premium przypomina dawną klasę biznes. Pytanie: z czego wynika taki kierunek zmian? Czy jest to skutek poprawiania produktu w najwyższych klasach? (kiedyś klasa biznes nie miała miejsc leżących itp)
greg0303 2014-03-06 18:18   
greg0303 - Profil greg0303
Eksperci porównują klasę ekonomiczną premium to klasy biznes z lat 90-tych (zeszłego stulecia) i początku lat 2000. Oferta mocno różni się w zależności od przewoźnika i typu samolotu. W B787 Dreamliner PLL LOT oferta jest dość ciekawa: szersze i wygodniejsze fotele niż w klasie ekonomicznej, dodatkowy bagaż podręczny i rejestrowany wliczony w cenę biletu, odprawa na lotniskach przy stanowiskach klasy biznes, specjalne posiłki (zbliżone do klasy biznes) i dodatkowe przekąski na pokładzie, wejście na pokład w pierwszej kolejności. W niektórych liniach natomiast klasa premium oferuje wyłącznie więcej miejsca na nogi.
mietek 2014-03-06 13:08   
mietek - Profil mietek
Wygląda fajnie ale 600 euro więcej to chyba jednak za dużo, bo to zazwyczaj będzie oznaczało cenę dwukrotnie wyższą niż bilet w ekonomicznej. Co do klasy biznes to widać ludzi na to stać skoro linie oferują po 100 miejsc w niektorych samolotach.
krzysiekl 2014-03-06 12:14   
krzysiekl - Profil krzysiekl
na status w LH to nie miałbym szans nawet latając wszystko w klasie biznes:P
Zrobiłem symulacje swoich ostatnich lotów w EK które dały mi status złoty (najdłuższa podróż w J ale reszta w Y) i licząc mile jakie LH daje za bilety w podobnych cenach nie miałbym w M&M nawet statusy srebrnego (Ze względu na trzymanie się kalendarzowego roku przy naliczaniu mil, a w niektórych liniach np. EK jest to dowolne 13 miesięcy - mimo, że ich Skywards i tak jest dużo gorszy niż kiedyś)
krzysiekl 2014-03-06 12:10   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jak dla mnie premium ekonomy to głównie utrudnienie by robić upgrade np. za mile z ekonomicznej do klasy biznes, a mniej miejsc w samolocie w tym w ekonomicznej może oznaczać wyższe ceny także w samej klasie ekonomicznej...:P
nie jestem przekonany czy potrzebuję więcej miejsca na nogi, mimo, że jestem wysoki mogę w ekonomicznej np. EK wyprostować nogi wykorzystując przestrzeń pod fotelem przede mną , a tutaj będzie to samo. zostaje jeszcze większe odchylenie oparcia oraz tylko dwa miejsca przy oknie - ale czy warto? nie wiem. osobiście wolałbym klasę premium na zasadzie miejsce jak w biznesie )może być np. węższe i bardziej nachodzić pod miejsce z przodu) ale serwis i wszystko inne jak w ekonomicznej. W sytuacji jak w LH gdyby się okazało, że można za podobną cenę lecieć w jedną stronę ekonomiczną a powrót w biznesie (np. dłuższy i do tego nocny odcinek) - choćby w innej linii - to chyba uznałbym to za lepsze rozwiązanie. właściwie prawidłową opinię mógłbym sobie wyrobić gdybym poleciał i jednym i drugim i znał różnicę oraz widział konkretne różnice w cenie..bo tak to trudno ocenić. filmik mnie raczej zniechęcił.
greg0303 2014-03-06 01:38   
greg0303 - Profil greg0303
Lufthansa planuje uruchomienie systemu rozrywki pokładowej w samolotach na trasach średniego zasięgu (Rosja, Bliski Wschód, Północna Afryka). Pasażerowie będą mogli używać własnych urządzeń elektronicznych (telefonów, tabletów, komputerów) do oglądania telewizji i filmów, słuchania muzyki oraz gier. Zawartość systemu będzie znajdowała się na serwerze pokładowym, który zainstaluje firma Lufthansa Systems. Nowy system rozrywki pokładowej zadebiutuje w lecie tego roku w samolotach A321.
gosc_0ae6a 2014-03-06 00:02   
gosc_0ae6a - Profil gosc_0ae6a
Lecialem nie raz w premium economy roznych przewoznikow i musze powiedziec, ze to byla dobra decyzja. Mimo, ze to tylko 5-7 cali wiecej to roznica jest odczuwalna. Podobnie serwis: zazwyczaj byl taki jak w biznesie. No i plusem byla mala (kilku rzedowa kabina) i brak placzacych dzieci oraz to, ze siedzac przy oknie nie musialem 'przeskakiwac' 2 pasazerow siedzacych obok (jak zazwyczaj w Economy), a moglem swobodnie przejsc obok mojego wspolpasazera. Dodatkowo zarabialem 2x tyle mil i szybciej moglem miec wyzszy status (srebrny, zloty). To prawda, ze Premium Economy nie oferuje foteli rozkladajacych sie w lozka, ale nie stac mnie latajac prywatnie na o wiele drozsze bilety w biznesie, stad Premium Economy jest optymalnym sposobem na wygodna podroz za relatywnie atrakcyjne pieniadze.
gosc_18a2f 2014-03-05 22:59   
gosc_18a2f - Profil gosc_18a2f
Czym to się różni od zwykłej ekonomicznej np. w A330 Aeroflotu ?
zobacz link
greg0303 2014-03-05 21:54   
greg0303 - Profil greg0303
Krótki filmik demonstracyjny - Lufthansa premium economy:
zobacz link
krzysiekl 2014-03-05 21:40   
krzysiekl - Profil krzysiekl
ja bym na to nie poszedł, co innego w sytuacji gdy klasa premium w danej linii kosztuje tyle co ekonomiczna u konkurencji (słyszałem o takich przypadkach) ze względu na zmiany cen i brak już biletów w niższych taryfach. nie jestem zwolennikiem półśrodków.
krzysiekl 2014-03-05 21:36   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@gruszkatt
dużo zależy od możliwości i dochodu, zauważ, że dla ludzi z krajów o mocniejszej walucie i wyższych płacach wysiłek zakupu biletu w klasie biznes jest mniej więcej taki jak dla nas standardowego biletu w klasie ekonomicznej poza super promocjami. Mówię o trasach długodystansowych gdzie zakup biletu w wyższej klasie ma sens. Także dla wielu osób może być to niezłe rozwiązanie jeśli jadą w podróż życia (lub jedną z takich podróży;) gdzieś daleko i chcę to niejako uczcić, jeśli ktoś ma szansę odbyć taką podróż raz na 10 lat może być mu łatwiej odłożyć większe środki;) w tym konkretnym przypadku 600 EUR więcej podnosi cenę ze standardowych cen dwukrotnie czy jest to dobra oferta za w sumie i tak lot w pozycji siedzącej?
gruszkatt 2014-03-05 21:12   
gruszkatt - Profil gruszkatt
Szczerze mówiąc kto by chciał wydać tyle na premiumy i biznesy? Może tylko najbogatsi ludzie, reszta to korporacje czy firmy płacą
greg0303 2014-03-05 20:33   
greg0303 - Profil greg0303
Lufthansa wstępnie podała, że ceny biletów w obie strony w klasie ekonomicznej premium (Ameryka Północna, Azja) będą o około 600 Euro wyższe niż w klasie ekonomicznej.
krzysiekl 2014-03-05 20:14   
krzysiekl - Profil krzysiekl
plus za miejsce na napoje, zakładam, że przy wsiadaniu będzie tam czekać butelka.
co do reszty to wszystko zależy od cen biletów w praktyce.
Klasa biznes dla ubogich to jest to co ma AirAsia, świetne rozwiązanie miejsce leżące za niezłą cenę, brak innych fajerwerków.
gosc_edb41 2014-03-05 19:46   
gosc_edb41 - Profil gosc_edb41
gosc_e49e5: LH rowniez zapowiedziala podniesienie poziomu programu Miles and More. Widziales efekt?
gosc_99b85 2014-03-05 19:23   
gosc_99b85 - Profil gosc_99b85
Premium w LOT jest dużo atrakcyjniejsza
gosc_185e6 2014-03-05 18:39   
gosc_185e6 - Profil gosc_185e6
Az sie nie chce wierzyc, aby LOTowi udalo sie cos pozytywnego wprowadzic przed LH. A tak bylo z premium economy. Tak jak poczatkowo roznice miedzy premium economy u roznych przewoznikow byly dosc znaczne, tak teraz widac, ze sie 'ustandaryzowalo': 38-39 cali miedzy rzedami, jeden fotel mniej w rzedzie, serwis pokladowy zblizony do klasy business. Ciekaw jestem czy Premium Economy wprowadza tez 'dzieci' LH: OS, LX i SN. OS i LX niedawno modyfikowal swoje kabiny, wiec niestety watpie by znowu miedzy cos zmieniac, a szkoda, bo to dla mnie dwie najlepsze linie z LHGroup. Jedynie moze SN wprowadzi Y , ale akurat ich siatka dalekiego zasiegu jest malo atrakcyjna - obejmuje glownie Afryke Zachodnia oraz polczenia do NYC i IAD.
gosc_2129c 2014-03-05 18:07   
gosc_2129c - Profil gosc_2129c
ja latam United na trasie LHR - EWR i zwykle za dodatkowe 100USD kupuje klase premium - troche dziadostwo- nic szczegolnego tyle ze wiecej miejsca na nogi - dla wysokich duzy komfort ale za taka cene?
gosc_378c5 2014-03-05 17:58   
gosc_378c5 - Profil gosc_378c5
Plota głosi, że i LOT polepszy serwis na Europie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy