Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_d4ab5
2014-03-19 11:23
Ciekawy artykuł, który częściowo wyjaśnia to, co dzieje się w Łodzi. Liczba mieszkańców tego miasta w ciągu 25 lat spadła o prawie 150 000
zobacz link
gosc_e8527
2014-03-13 07:41
gosc_5e809: dokładnie; zatem gdyby nadal istniała Czechosłowacja to niektórzy mieszkańcy Bratysławy twierdziliby, że to Praga odgórnie blokuje im rozwój lotniska. A jak widać, rzeczywistym powodem słabości lotniska jest geografia a nie polityka. Tak samo jak w przypadku Łodzi.
gosc_5e809
2014-03-12 23:45
Ale przecież to był jeden z głównych powodów rozpadu Czechosłowacji - Słowacy czuli sie dyskryminowani i wykorzystywani przez Czechów, dlatego postanowili sie oddzielić. Analogicznie zreszta jak w 1939.
gosc_63c84
2014-03-12 22:02
pikol: mógłbyś rozwinąć myśl, w jaki sposób "inna" mentalność Słowaków ma wpływ na mizerię lotniska w Bratysławie?
gosc_bfbfa
2014-03-12 21:59
gosc_3f0de: ależ niedobrzy ci Polacy, doprawdy.
gosc_5999d
2014-03-12 19:59
Jak może Lublinek być na plusie jak nie ma podstawowych połączen europejskich .Nie to że chcemy, musimy jeżdzic po Polsce by wylecieć tam gdzie chcemy .Wystarczy zobaczyć zeszłoroczne zestawienia gdzie były pełne samoloty i tam latac , a nie oferować loty przesiadkowe gdzie [odróż trwa ok 20 godzim .Bzdura
Łódzcy pasażerowie patrzą głównie na cenę, bo już słyszałem opinie że te przykładowe 558 zł w dwie strony do MUC to drogo! Z takimi klientami to lotnisko dużo dalej nie zajdzie.
gosc_3f0de
2014-03-09 08:40
Jest tak a nie inaczej bo Polacy chca latac za darmo, sa generalnie albo zbyt skapi albo za biedni na latanie. Dlatego linie omijaja szerokim lukiem ten kraj. No i nie ma sie czemu dziwic, ze lotnisko w tak duzym miescie jak Lodz upada.
akurat Bratysława to zły przykład - inna jest mentalność na Słowacji . A warszawiacy golą Polskę jak chcą - 200 000 urzędników rządowych - czyli co 8 razem z dziećmi i emerytami bierze stały etat z budżetu , centrale pokomunistycznych nierobów - szkoda wymieniać - chyba , że ktoś chce
gosc_808a7
2014-03-07 14:51
Zarzady lotnisk maja niewielki wplyw na rozwoj siatki polaczen ze swoich lotnisk. Swietny komentarz dot. agresji wobec zarzadow mniejszych portow lotniczych nt. kiepskiej siatki polaczen. Wiecej w linku.
zobacz link
gosc_020f7
2014-03-07 14:30
@gosc_1af68 z tym, ze A4 bedzie w tym roku, a S17 za jakies 5 lat, bo budowa dopiero rusza. Pomimo doplat niestety Ryanair moze chciec sciagac pasazerow z RZE drogowo i rozwijac baze.
gosc_b00e6
2014-03-07 14:26
Już lecą F-16 aby podreperowć statystyke ale wylądują w Łasku.Zarząd LCJ będzie winił za to oczywiście Łask :)
gosc_1af68
2014-03-07 11:51
gosc_94648: świetny przykład z Bratysławą, pełna analogia do sytuacji Łodzi. Gdyby istniała Czechosłowacja, to mieszkańcy Bratysławy by pewnie rzępolili, że to przez rząd w Pradze nie mogą się rozwijać, że takie duże miasto ale to źli politycy w Pradze ich blokują. Prawdziwym powodem mizerii łódzkiego i bratysławskiego lotniska jest bliskość dużego konkurencyjnego portu. To nie przypadek, że statystyki Łodzi lecą na łeb na szyję od otwarcia autostrady pod samiuśkie Okęcie. Bydgoszcz siada wraz z polepszającym się dojazdem do POZ, WAW i GDN. Kolejni do spadków to RZE i LUZ po ukończeniu A4 i S17.
krzysiekl
2014-03-07 11:47
np. we Francji czy Niemczech mają oferty łączone z koleją i to dobrze działa..czasem nawet typowe code-share
gosc_8325d: już dawno pisałem, że Lot powinien zorganizować własne autokary zgranę z rozkładem lotów do Łodzi/Lublina/Torunia/Bydgoszczy/Olsztyna. Szkoda, że nikt na to nie wpadnie
gosc_8325d
2014-03-07 11:34
Aż starch pomyśleć jak Modlinbus zacznie jeździć na Chopina i do Modlina...
gosc_63597
2014-03-07 09:43
@gosc_aea8b napisał wczoraj o 16:32
Aż strach pomyśleć co będzie w kwietniu,jak odpadną:Glasgow,Dusseldorf-Weeze i Girona. Kolego to nie to lotnisko. Z LCJ nie ma takich destynacji.
gosc_37cf4
2014-03-07 09:15
a Pani Prezydent jest pierwsza na liście prezydentów miast, którzy wydają najwięcej na podróże. Ale pewnie zbiera doświadczenia jak tego typu problemy rozwiązano w innych krajach - na przykład w Hiszpanii.......
gosc_4ebc3
2014-03-07 01:19
Analogiczna sytuacje ma tez Szczecin z Berlinem...
gosc_94648
2014-03-07 00:22
Pikol: LCJ jest w podobnej sytuacji jak Bratyslawa (BTS), ktora mimo, ze jest stolica i najwiekszym miastem SLowacji ma zaledwie kilka polaczen lotniczych i nie ma szans by w blisko przewidywalnej przyszlosci bylo ich wiecej. Powod: bliskosc lotniska w VIE. Kazdy kto podrozuje z/do BTS korzysta z odleglego o niespelna 100 km lotniska w VIE, bo ma duzy wybor polaczen. I nawet jesli jakis tradycyjny przewoznik wejdzie do BTS i zacznie latac np. 1-3x dziennie do jakiegos duzego hubu w Europie, dalej wiekszosc ludzi podrozujacych z/do slowackiej stolicy bedzie korzystac z lotniska w VIE, bo ma tam wieksza oferte i tansze bilet. LH kiedys latala 2x dziennie do BTS z nomen-omen MUC (jak teraz JP z LCJ) i zlikwidowala to polaczenie po niespelna roku, bo sie to im nie oplacalo, bo pasazerowie latali z VIE. Nie ma zatem przyszlosci dla lotniska w LCJ, podobnie zreszta jak dla RDO, IEG, Kielc, Gdyni czy innych im podobnych, polozonych niedaleko duzych portow lotniczych.