Raport: Samolot pełen, co z zyskiem?

Raport: Samolot pełen, co z zyskiem? - Loty się nie opłacają? To niemożliwe, przecież samoloty były całkowicie wypełnione – to jeden z najczęstszych argumentów na forum Pasazer.com pod informacjami o zamykanych połączeniach.Wielu czytelników w taki sposób wyraża to, co na pozór wydaje się oczywiste. Im więcej sprzedanych biletów, im wyższe wypełnienie samolotów – tym większe przychody linii...
10/07/2014 11:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2014-07-12 21:41   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@gosc_76668
to nie ja rozpocząłem wątek o podróżach posłów:P
gosc_00a7d 2014-07-12 13:08   
gosc_00a7d - Profil gosc_00a7d
TO nie jest tak do konca. Piszecie o podstawowym wyliczeniu proporcjonalnej opłacalności a zapominacie o wielu innych czynnikach wpływających na ostateczne wyliczenie. Gdyby to tak prosto było to 3/4 połączeń należałoby zamknąć. A co z kosztami dodatkowymi (oplaty lotniskowe, dlugosc postoju, personel naziemny, oplaty ekologiczne, etc, etc)? a co z zyskami dodatkowymi (sprzedaż pokłądowa, usługi dodatkowe, koszty specjalne, tzn opłaty dodatkowe przy rezerwacjach, etc, etc)? Przeciez dla wielu linii stanowiąone naewt do 12% dodatkowego dochodu. A co z kwestią podstawową czyli dofinansowaniami publicznymi? Dodpiero suma tych wszystkich kosztów może dać podstawę do wyliczenia. Tak prosto jak to pokazujecie - nikt nie robi. Wiem cos o tym bo za długo sam sie tym zajmuje
gosc_76668 2014-07-11 21:23   
gosc_76668 - Profil gosc_76668
krzysiekl@ W 2015 możesz startować na posła, jak Cię wybiorą, to sobie polatasz. Posłow atakuj na forum Sejmu.
gosc_a13a7 2014-07-11 20:47   
gosc_a13a7 - Profil gosc_a13a7
@gosc_38d67: co racja to racja
gosc_bc081 2014-07-11 20:28   
gosc_bc081 - Profil gosc_bc081
Bardzo dobry i wnikliwy tekst, który wyjaśnia wiele problemów z którymi borykają się przewoźnicy i porty lotnicze na które liczą pasażerowie. Dziękuję i proszę o więcej panie Dominiki.
gosc_31a14 2014-07-11 19:23   
gosc_31a14 - Profil gosc_31a14
lepiej jest trzymac samolot uziemiony
gosc_38d67 2014-07-11 19:18   
gosc_38d67 - Profil gosc_38d67
krzysiekl: raz na cztery lata mozesz podjąć próbę zmiany tej sytuacji, wybieraj posłów, ktorzy wprowadza odpowiednie regulacje budżetowe. Lot nic do tego przecież nie ma, ani lotnictwo. Swoją droga nie bardzo rozumiem dlaczego na forum o lataniu snujesz wywody czysto polityczne, a tzw. moderator to akceptuje.
krzysiekl 2014-07-11 16:07   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@gosc_44614

pisałem o dłuższych trasach pozaeuropejskich. tam posłowie latają klasą biznes. po Europie tylko prezydium sejmu. co ciekawe w LOT płacą jak za ekonomiczną, a lecą w biznesie (Taka umowa z przewoźnikiem) ale skoro bilet jest zawsze Flex (tego w tym artykule nie ma) to i tak kosztuje prawie tyle co najtańszy biznes. Uważam, że jak 40 letni poseł leci do USA czy Azji to nic mu się nie stanie jeśli poleci w klasie ekonomicznej, jak chce więcej niech zrobi dopłatę za swoje.
zobacz link
gosc_f35cd 2014-07-11 13:57   
gosc_f35cd - Profil gosc_f35cd
mietek: a kto Ci broni zmienić pracodawcę? Kolejarze maja bilety, górnicy deputaty, a pracujący w knajpach posiłki na kuchni. W czym jest problem? Praca w liniach lotniczych często nie jest łatwa i zbyt wdzięczna, kiedyś wabikiem były wyjazdy i diety dewizowe, a dzis? Musza byc jakieś instrumenty motywacyjne, a to ze w ulubionych polskich liniach lotniczych z Dublina CC sam kible sprząta nie jest moim zdaniem żadnym argumentem.
gosc_95088 2014-07-11 13:21   
gosc_95088 - Profil gosc_95088
Gdyby LOT zaczął sprawdzać kto naprawdę leci jako "pracownik", a komu ten bilet został przez pracownika odsprzedany na tzw. "cygankę" (wpisywanie zupełnie nieznanych osób jako partnerów życiowych i odsprzedawanie biletów za dodatkową, często 100 proc opłatą, co wciąż jest atrakcyjne, bo skoro bilet do NYC kosztuje pracownika 300 zl, ty kupisz go za 600, i to w Biznesie, to wciąż jest to super cena), to pewnie zyski byłyby nieco większe :-) Ale to nie na temat artykułu, który jest bardzo interesujący.
mietek 2014-07-11 12:13   
mietek - Profil mietek
gosc_160f5: ale o ile LH czy BA przynoszą zyski to niech mają takie przywileje. AF to już raczej nie do końca. Problem polega na tym, że ja sam znam osobiście osobę, która poleciała do NYC, z osobą towarzyszącą, za 500zł RT w klasie biznes, a nigdy nie pracowała w LO. A potem trzeba dopłacać do LO z budżetu państwa. A swoją drogą ja chętnie kupie bilet do NYC za 300zł nawet w ekonomicznej i poczekam nawet 5 dni na lotnisku.
gosc_bef2e 2014-07-11 12:03   
gosc_bef2e - Profil gosc_bef2e
mietek: a co maja do tego bilety dla pracownikow, skoro oni lecą tylko w miarę wolnych miejsc? Inaczej te miejsca lecialyby puste, wiec realny koszt przelotu pracownika jest nieporównywalny do ceny normalnego biletu. Poza tym taki jest standard we wszystkich tradycyjnych liniach i jakos nie ma masowych bankructw przez to, ze pracownicy linii lecą z wolnych miejsc na standby
gosc_44614 2014-07-11 12:00   
gosc_44614 - Profil gosc_44614
krzysiekl: a skad wziales te rewelacje, ze posłowie maja miejsca w biznesie? Przecież na liniach krajowych biznesu w ogole nie ma.
gosc_160f5 2014-07-11 11:44   
gosc_160f5 - Profil gosc_160f5
mietek: pracownicy LH, BA, AF, jak i innych przewoznikow rowniez lataja za 300 PLN na polaczeniach dalekiego zasiegu. To taki sam przywilej zawodowy, jak np. to, ze pracownik telekomu ma darmowa komorke. Warto przypomniec, ze pracownicy leca tylko jak sa wolne miejsca w samolocie, bo bilety nie maja prawa rezerwacji. Wiec czesto jest tak, ze masz w reku bilet za 300 zlotych np. do NYC, ale siedzisz dwa dni na lotnisku czekajac, na rejs, gdzie sa wolne miejsca.
krzysiekl 2014-07-11 11:35   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Posłowie nie powinni mieć biletów w klasie biznes. Co najwyżej ze względu na stan zdrowia lub podeszły wiek i tylko na trasach długodystansowych. W pozostałych przypadkach jeśli pokryją różnicę w cenie z własnych środków (i mogą to załatwić już bezpośrednio w linii lotniczej przez podwyższenie klasy podróży). Co więcej każda podróż powinna być rejestrowana i musi to być podróż służbowa. Na przeloty/dojazdy do Warszawy z miejsca zamieszkania w ogóle nie powinno być zwrotu (tylko jakiś ryczałt na koszty dojazdu). Należy też zmniejszyć diety poselskie. Zmiany mają iść trochę w kierunku ograniczenia majątkowego - polityka to ma być miejsce gdzie realizuje się swoje plany poprawy sytuacji w kraju a nie zarabia. Dieta ma być tylko taka by osoba która nie ma środków a chce coś zrobić dała rada przetrwać. Ma też być bezpłatny hotel poselski w Warszawie. Tyle. Żadne robienie kokosów.
mietek 2014-07-11 11:08   
mietek - Profil mietek
Problemy LO są takie same jak całej naszej gospodarki czyli przerost przywilejów typu bilety po 300zł w klasie biznes na trasach do NYC itp. dla pracowników.
andrzej 2014-07-11 11:02   
andrzej - Profil andrzej
A żeby było ciekawiej posłowie zawsze latają we Flex. Czyli mimo, że w systemie jest np. bilet za 149 zł to Pan poseł leci sobie za /-500 zł we Flex płatne przez kancelarie. Absurd ?
pcharasz 2014-07-11 01:33   
pcharasz - Profil pcharasz
shorty, to jakieś nieporozumienie. LOT nie dopłaca do biletów dla posłów. Płaci za to Kancelaria Sejmu.
gosc_a38ea 2014-07-10 22:47   
gosc_a38ea - Profil gosc_a38ea
Shorty: niemieccy deputowani tez latają za friko i jakos Lufa z tego powodu nie bankrutuje. Związki zawodowe tez tam sa i jakos mozna.... Po co ta demagogia?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy