Małych linii nie stać na pilotów

Małych linii nie stać na pilotów Małe, regionalne linie lotnicze w Stanach Zjednoczonych mają problem z zatrudnieniem wystarczającej liczby pilotów. Zwyczajnie ich na nich nie stać, bo piloci nie chcą pracować za oferowane przez tych przewoźników wynagrodzenie. To poważny problem dla amerykańskiego lotnictwa, bo jak już pisaliśmy, w związku z wprowadzoną w 2008 r. zmianą przepisów emerytalnych, w tym...
02/03/2014 21:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-03-03 17:55   
greg0303 - Profil greg0303
Przewoźnicy regionalni nie mogą zaoferować pilotom takich samych płac, ubezpieczeń medycznych, długich wakacji ani premii jak duże/główne linie lotnicze. Federalna Administracja Lotnictwa podjęła decyzję o wymaganej licencji ATP (co najmniej 1500 godzin nalotu, plus wymagana minimalna ilość na maszynach wielosilnikowych) dla wszystkich pilotów w USA po niedawnych wypadkach lotniczych, gdzie brak doświadczenia był ich przyczyną. Wcześniej bardzo popularne były programy dla pierwszych oficerów (First Officer Qualification Program - FOQP), które akceptowali przewoźnicy regionalni, z nalotem około 650-750 godzin, z czego co najmniej 250 godzin na maszynach dwusilnikowych. Piloci, którzy chcieli latać w liniach lotniczych, a nie mieli wystarczającego nalotu, często płacili za pracę w małych liniach lub pracowali za minimalną stawkę. Oczywiście było to mocno krytykowane przez bardziej doświadczonych pilotów, którzy twierdzili, że w ten sposób obniżane są płace. Przechodzący na emeryturę piloci wojskowi również zasilali linie lotnicze, gdyż ich doświadczenie wymagało minimalnego szkolenia, aby zasiąść za sterami maszyn komercynych. Największym obecnym problemem amerykańskich przewoźników jest wiek emerytalny ich pilotów. Wiąże się to z okresem dużej ilości urodzeń w USA, koniec lat 40-tych - lata 50-te zeszłego stulecia, tzw. baby boomers.
gosc_61ded 2014-03-03 16:56   
gosc_61ded - Profil gosc_61ded
podam swój przykład: stewardessa 8 lat doświadczenia, nalot rzędu 70 godzin miesięcznie, kilkanaście dni spędzonych poza domem, pensja 2800 pln netto z dietami za loty zagraniczne - jest z czego ciąć?
gosc_4beca 2014-03-03 16:32   
gosc_4beca - Profil gosc_4beca
gosc_9ad56: chyba rocznie...
gosc_5137b 2014-03-03 16:11   
gosc_5137b - Profil gosc_5137b
Jakie tanie jest życie w Polsce, że nie chcesz dobrze zapłacić komuś komu powierzasz swój byt. Jakie to smutne. P.S. Pilot wcale tyle nie zarabia.
gosc_d776c 2014-03-03 16:06   
gosc_d776c - Profil gosc_d776c
gosc_9ad56: Nie wiem, czemu mówisz nieprawdę.
gosc_5651f 2014-03-03 15:28   
gosc_5651f - Profil gosc_5651f
gosc_9ad56: Tak, a stewardesa ponad 20 000 zł według słów Pani Rzecznik Prasowy. Odejmij jedno zero. :) Łykacie te kłamstwa jak kaczki suchą bułkę.
gosc_9ad56 2014-03-03 14:14   
gosc_9ad56 - Profil gosc_9ad56
Dodaj jedynke z przodu, pilot w LOT zarabia 15700 jest z czego obciąc ;)
gosc_2109f 2014-03-03 01:26   
gosc_2109f - Profil gosc_2109f
Boże! 5,7 tys. zł miesięcznie - płaca minimalna początkującego pilota regionalnych linii w USA. A LOT do tego poziomu obniża pensje doświadczonych pilotów z wieloletnim stażem. Chce się ich wyzbyć i zagrozić bezpieczeństwu pasażerów zatrudniając żółtodziobów za grosze.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy