Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Poznań mógł spokojnie wytrzymać jeszcze kilka dni i podać dane za styczeń na początku marca, kiedy pojawiają się już lutowe wyniki innych lotnisk :)
gosc_bf980
2014-03-03 08:30
A WMI podał dane za II jeszcze w piątek wieczorem:99 909 i całkiem dobre wypełnienie.
gosc_184be - do Pyrzowic mam 25 min. a do Balic godzinę PŁATNĄ autostradą.
To prawda, oczywiście nikt o zdrowych zmysłach nie wyjeżdza 3 godziny przed wylotem do Berlina, tylko jeszcze odpowiednio wcześniej. Co także oznacza pół dnia straconego. Wniosek jest taki, że Berlin i Warszawa owszem, zawsze będą miały więcej kierunków, być może lepsze ceny, ale Poznań na tej linii nie jest bez szans.
gosc_3a162
2014-02-26 06:46
@gosc_7d93c nie porównuj planowanego od dawna remontu do sytuacji w Modlinie. Tam pas był remontowany rok po budowie. W SSZ już kilkanaście lat nie było remontu i czas na to najwyższy. Wg przetargu teren budowy powinien być przekazany wykonawcy 3 marca, ale sprzyjająca pogoda mogla zadecydować o przyspieszeniu. Nie wiem jak reszta pasa, ale tam już mogą być nocne zamknięcia podobnie jak podczas remontu pasa niedawno w LCJ i BZG.
zobacz link
gosc_184be
2014-02-26 02:16
@misiok - Z Katowic (z dworca PKP) do Balic masz 41 minut autem, do Pyrzowic 32 (dane za Google Map). Krzywdzą Cię okrutnie tymi 9 minutami.
gosc_7d93c
2014-02-25 23:43
Z innej beczki 0 niech portal zobaczy i zainteresuje się, co się dzieje z pasem w SZZ- drugi Modlin praktycznie , na szczęście tylko skrócenie o 400m na co najmniej 3 miesiące i najważniejsze, że da się lądować.
gosc_6cf59
2014-02-25 23:31
Te 3 godziny to raczej w teorii. De facto sporo wiecej. Jazda nawet pusta autostrada zajmuje trochę ponad dwie godziny, ale samochód trzeba gdzies zostawić, a mało kto robi to na samym lotnisku, najcześciej gdzies pod, skad busik musi dowieźć. Na lotnisku trzeba byc odpowiednio wczesniej, bo jednak kolejki do odprawy w Berlinie sa cokolwiek dłuższe niż w Poznaniu. Jadąc do Berlina pociągiem trwa to jeszcze dłużej. Do tego ten niezapomniany dreszczyk emocji - bedzie korek, nie bedzie, stanie sie cos po drodze czy nie, spóźnie sie czy bede na czas?
solokhumbu
2014-02-25 23:00
Co ciekawe (i to przytyk do redakcji :P): drugi mies z rzędu podaje info o stat w POZ cirka 10-12 dni po ich ogłoszeniu. Ki diabeł? I jak tu żyć (wiadomo, kto winny :) ). Dodam, że w necie wyniki i za XII'13 i za I'14 byly jak zwykle, czyli ok. 10-11 dnia kolejnego miesiąca.
malin - mam takie same odczucia jak ktoś proponuje, żebym jechał z Katowic do Balic czy Wrocławia. :)
Dajcie spokój z tym Berlinem. Otwarcie będzie w 2117 roku. Berlin już teraz jest tam gdzie jest i lotów jest tyle samo. Nie każdy ma ochotę jechać 3 godziny na lotnisko (podobna odległość do Warszawy). Tymczasem ode mnie ludzie z pracy - kolega leciał czarterem z Warszawy na Kanary. Koleżanka leciała do Włoch z Wrocławia. A ja wolę z Poznania na urlop, bo wylot nocny z Warszawy oznacza 2 dni urlopu w plecy. Tylko wybór kierunków z Poznania coraz mniejszy. Ale za to w 2h15 jestem w Chorwacji, a nie na parkingu pod berlińskim lotniskiem.
gosc_9b5fb
2014-02-25 20:50
@gosc_e6132, gratuluje wyobrazni, zadne lotnisko na swiecie nie ma ILS Cat III c, wiec Krakow-Balice bedzie pierwszym.
gosc_e6132
2014-02-25 19:24
Balice ? Chyba, że z nową 3500 m DS oraz ILS III c inaczej to kasa wyrzucona w błoto. Mam znajomych z Krakowa, którzy latają Lufthansą z Katowic na ważne spotkania, ponieważ lotnisko w Balicach to loteria, na którą ich nie stać.
gosc_38892
2014-02-25 19:00
WRO raczej mało korzysta na nieporadności zarządu POZ. Największym beneficjentem obecnego stanu są lotniska Berlińskie. Jedynym wyjściem, które może uchronić POZ przed zamknięciem to zdecydowany ukłon w postaci opłaty marketingowej dla FR.
gosc_d90ca
2014-02-25 17:52
Od dawna mowie, ze miasto Poznan powinno miec bardzo dobre polaczenie kolejowe z lotniskami w Berlinie, jak i Warszawie zamiast inwestowac w Ławicę. W Polsce wystarczy duze lotnisko pomiedzy Warszawa a Lodzia (zamiast Okecia, Lublinka, Modlina i Radomia) obslugujace obie aglomeracje oraz pld Mazowsze, rozbudowane Balice (obslugujace Krakow i Katowice oraz Podhale) oraz GDN a takze lotniska regionalne w WRO, SZZ, RZE oraz gdzies w pol drogi miedzy Bialymstokiem i Suwalkami (polaczone koleja z obu miastami). Zamiast inwestowac we wszystkie inne lotniska trzeba zbudowac siec szybkiej kolei laczacej wszystkie inne miasta z tymi 6 lotniskami. Zainwestowane w kolei pieniadze zwroca sie szybciej niz w lotniska (ktore latami bylyby nierentowne) i pozwola rowniez na drastyczna poprawe podrozowania po Polsce.
Rezultat żałosny. Obawiam się, że lotnisko zacznie wkrótce odczuwać, a może już odczuwa 'wysysanie' pasażerów przez dynamicznie rozwijające się Strachowice. Pozostało już niewiele czasu na pozyskanie PAXów i budowę sensownej siatki połączeń, a gdy zapewne w 2017 roku po długich a ciężkich cierpieniach otwarty zostanie wreszcie BER, to będzie już prawdziwa katastrofa i Ławica stoczy się do poziomu Bydgoszczy.
gosc_8d702
2014-02-25 17:31
Orro, umiesz czytać ze zrozumieniem?
Wiadomo, że za styczeń. Stąd ta sarkastyczna uwaga. To chyba oczywiste.
Gościu bd943..umiesz czytać ze zrozumieniem? To staty za styczeń.
A swoją drogą to masakra jakaś,
gosc_6d16e: kiedy i gdzie będziesz zbierać te podpisy?
gosc_bd943
2014-02-25 16:13
Łau! Ale speed! Jeszcze miesiąc nie minął, a oni już policzyli!