Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_2550d
2014-02-21 23:30
bogate spoleczenstwa, panstwa na zachodzie sa o wiele bardziej zadluzone - liczac zadluzenie jako procent pkb, np niemcy zadluzenie panstwowe wynosi tam okolo 80% pkb - w polsce okolo 55%, to samo zadluzenie prywatne itp
gosc_004cf: podobnie jak prawo nie działa wstecz tak samo dyrektywy i przepisy UE. Nie sądze, że będzie mieć to odniesienie dla umowy pomiędzy FR a WMI. Natomiast będzie mieć to odniesienie dla połączen uruchamianych od dnia wejścia w życie tego rozporządzenia.
gosc_899b1:"Linie lotnicze będą mogły otrzymywać dopłaty za nowe połączenia tylko od lotnisk obsługujących mniej niż 3 mln pasażerów rocznie. Do tego sens dopłat będzie musiał być dobrze udowodniony. Będą one możliwe jedynie dla zupełnie nowych kierunków i przez maksymalny okres 3 lat, po którym trasa powinna zacząć na siebie zarabiać."
No więc zacytowałem. Chodzi tu o dopłaty za nowe połączenie. Dopłaty za nowe połączenia to moim zdaniem właśnie zniżki na konkretne połączenia a nie dopłaty marketingowe na reklame w magazynie pokładowym czy pomalowanie samolotu w barwy regionu.
gosc_899b1
2014-02-21 16:11
co innego znizki lotniskowe za konkretne polaczenia, a co innego doplaty 'na reklame w magazynie pokladowym' czy pomalowanie samolotu w barwy regionu. Zwlaszcza, ze ten opis w magazynie pokladowym to standardowa informacja jak dojechac do miasta i podstawowe informacje o lotnisku, czasie odprawy etc.
gosc_004cf
2014-02-21 16:04
To teraz KE powinna przejrzeć umowy podpisane przez lotniska z liniami lotniczymi. Modlin podpisał z FR na 10 lat?
gosc_5f1a3 zniżki w wysokości 80%i 99% za nowe połączenia może nazwać dopłatami marketingowymi? Można. Ponieważ linia płaci 1% opłat, reszte pokrywa port lotniczy. Więc są to ukryte dopłaty. Zniżki = dopłaty. Ponieważ lotnisko chopina obsługuje prawie 10 mln, wiec nie będzie mogło więcej stosować zniżek czytaj dopłat za nowe połączenia.
gosc_5f1a3
2014-02-21 15:24
kiwas32: myslisz pojecia! artykul jest o doplatach do lotow! w polsce nikt nie placi za loty! Wiec w przypadku polski nic to nie zmieni!!!
haha, no pan Varadi z Wizzaira troche zmięknie. Od lotniska chopina nie dostanie już więcej dopłat za nowe połączenia. Jakże się ciesze. Do tego zniżki tylko przez 3 lata nie jak dotąd przez 5 lat. Prosze jaki rechot historii. Tak się miotał i wieszał psy na modlinie a to wg. nowych przepisów właśnie od modlina W6 będzie mogł dostać dopłaty na nowe połączenia a od Chopina już nie. Na to właśnie czekałem.
gosc_80e0c
2014-02-21 12:47
@cani: dobra uwaga ;-))
gosc_4eb71
2014-02-21 11:56
w polsce nikt nie placi za loty. w polsce placi sie za dzialania marketingowe. a przepis dotyczy tylko lotów, dzialania marketingowe tj jak prowadza KTW, RZE, BZG nie podlegają pod te przepisy...
Lotnisko Kraków nie, ale np. miasto Kraków tak?
Zapomnieli tylko o tekście pisanym drobnym druczkiem na samym dole dokumentu, że 'Wytyczne dotyczą tylko lotnisk i linii lotniczych z państw położonych na zachód od rzeki Odry. W przypadku pozostałych, wszelka pomoc jest niedozwolona!'. :-P
gosc_2bafc
2014-02-21 11:32
Nareszcie KE zweryfikuje chybione propozycje lokalizacji nowych lotnisk np Topolany i decyzje inwestycyjne będą bardziej przemyślane przez decydentów.
gosc_4f1e8
2014-02-21 11:19
Choć raz KE cos mądrego zaproponowała.Koniec polskiej megalomanii lotniskowej.
gosc_94c82
2014-02-21 08:54
Czyli Kraków nie będzie mógł dopłacać liniom za nowe połączenia. CYTAT: "dopłaty za nowe połączenia tylko od lotnisk obsługujących mniej niż 3 mln pasażerów rocznie"
To ciekawe, "dopłaty za nowe połączenia od lotnisk poniżej 3 mln pasażerów". Czyli np. od lotniska Kraków nie, ale reklamować kościół mariacki miasto Kraków będzie mogło? Albo województwo?
gosc_c5f30
2014-02-21 07:30
Teoretycznie te przepisy mają uzdrowić rynek lotniczy i większość polskich lotnisk oraz działające u nas linie lotnicze będą mogły na tym skorzystać ... mam nadzieję, że szybko poznamy tekst przepisów w języku polskim !