Ryanair uderza w Eurolot? Niekoniecznie

Ryanair uderza w Eurolot? Niekoniecznie Po wielu latach zapowiedzi i oczekiwań Ryanair zdecydował się w końcu na ekspansję na polskim rynku połączeń krajowych. W grudniu przewoźnik zapowiedział uruchomienie dwóch tras z Modlina do Gdańska i Wrocławia, w zeszłym tygodniu z Krakowa do Gdańska i dziś (19.2) z Wrocławia do Gdańska. Dwie ostatnie to mocna konkurencja - przynajmniej jeśli chodzi o klientów...
19/02/2014 18:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_445bd 2014-02-19 22:10   
gosc_445bd - Profil gosc_445bd
OLT pokazało, ze latanie po kraju nie musi byc horrendalnie drogie. Inna sprawa, ze wczesniej tez mozna było po Polsce latać za w miarę przystępne pieniadze, ale postrzeganie było inne. Dzięki OLT wypromowały sie tez połączenia krajowe Lotu. Duze samoloty FR raczej nie beda zbyt opłacalne, ale moze okaze sie, ze jednak przynajmniej na niektórych połączeniach jest miejsce dla maszyn większych i bardziej komfortowych niż Dashe czy ATRy
gosc_dee95 2014-02-19 21:39   
gosc_dee95 - Profil gosc_dee95
OLT nakręciło koniunkturę na latanie po kraju i ELO na tym zyskało nawet w czasach gdy OLT sprzedawał bilety po 1 PLN. Teraz może być podobnie. Im większa konkurencja tym lepiej dla pasażerów.
gosc_39386 2014-02-19 21:10   
gosc_39386 - Profil gosc_39386
gosc_94a08: Nie wiem czy dublowanie kierunków pogrąży ELO. Jeśli FR ograniczy się do pojedynczych lotów, to i tak biznes nie będzie z tego korzystać. Poza tym przy połączeniach krajowych bardzo liczą się liberalne zasady boardingu, jakie wyznają linie tradycyjne - możliwość przyjechania na lotnisko nawet w ostatniej chwili przed odlotem, brak wybrzydzania z bagażem podręcznym itd. Jeśli FR będzie na krajówkach równie restrykcyjny z zasadami boardingu na tych lotach jak na międzynarodowych to będzie dobry dla osób podróżujących prywatnie i okazjonalnie, ale nie dla latających służbowo i regularnie z napiętym kalendarzem. Osobiście to właśnie najbardziej sobie cenię w Locie - nawet jeśli przybiegam do gate'u 15 minut przed godziną odlotu to mnie wpuszczą na pokład i dowiozą do samolotu osobnym samochodem, pomimo, że wszyscy już dawno odjechali. FR tak robić nie będzie.
gosc_64862 2014-02-19 21:05   
gosc_64862 - Profil gosc_64862
krzysiekl: prawda i zapewne to będzie jeden z powodów, dla których FR wycofa się z lotów krajowych. Na takich lotach będą się sprzedawać gołe bilety, mało kto będzie latać z bagażem rejestrowanym, zapewne nikt nie będzie korzystać z cateringu, o sprzedaży pokładowej też można zapomnieć, tudzież wszelkich usługach dodanych. A za 99 czy nawet 139 zł na tych trasach nawet na 0 nie wyjdą.
gosc_34fa7 2014-02-19 21:03   
gosc_34fa7 - Profil gosc_34fa7
Dobry żart - samoloty podobne do FR. O jakiej konkurencji można mówić jeśli z jednej strony jest mała lokalna linia, która cienko przędzie i do niedawna samodzielnie nie funkcjonowała, a z drugiej gigant, który jest w stanie zabijać konkurencję dumpingowymi cenami, by później zmonopolizować rynek?
gosc_6347f 2014-02-19 20:38   
gosc_6347f - Profil gosc_6347f
Szkoda że ELO nie posiada samolotów podobnych do FR ... wtedy można pokusić się o konkurencję, chociaż W6 raczej jej unika ...
krzysiekl 2014-02-19 20:28   
krzysiekl - Profil krzysiekl
co do cen to na krajówkach wiele osób podróżować może tylko z podręcznym.
krzysiekl 2014-02-19 20:26   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jeżeli mowa o trasach do Modlina to przecież godziny są wieczorne, całkiem dobre.
gosc_929b8 2014-02-19 20:16   
gosc_929b8 - Profil gosc_929b8
Jeśli Eurolot nastawia się na wakacyjnych klientów na KRK-GDA to dlaczego oferuje mniej połączeń w weekendy (kiedy następuje owa sławetna "zmiana turnusów") niż w środku dnia?
gosc_ddddc 2014-02-19 20:09   
gosc_ddddc - Profil gosc_ddddc
Ciekawe kiedy ogłoszą Rzeszów-Gdańsk? Sezonowo miałoby to sens.
gosc_d0531 2014-02-19 20:06   
gosc_d0531 - Profil gosc_d0531
" odwecie polskie linie mogą operować pomiędzy lotniskami irlandzkimi i brytyjskimi. Kto bogatemu zabroni ?" - W tym sformułowaniu jest jakaś sprzeczność. Zdaje się, że polskie linie do bogatych nie należą.
Może ten materiał jest dla części osób które komentowały doniesienie o uruchomieniu tej najnowszej trasy? Tam aż wrzało o spekulacjach o konkurencji między dwoma liniami!
gosc_0b522 2014-02-19 20:00   
gosc_0b522 - Profil gosc_0b522
Ja uważam, że Eurolot wygra tą walkę ponieważ tych najtańszych biletów Francy nie jest wcale dużo (chyba, że zrobią po 39 zł) i w ofercie K2 mamy bagaż w cenie więc Ci "wakacyjni" pasażerowie raczej zdecydują się na K2.
Przykład:
5 lipca Ryanair 136 zł (tylko 3 bilety w tej cenie)
5 lipca Eurolot 200 zł bagaż poczęstunek większy komfort ( oczywiście pula biletów w tej cenie nie obejmuje całego samolotu)
gosc_94a08 2014-02-19 19:25   
gosc_94a08 - Profil gosc_94a08
Dublowanie kierunków stawia Eurolot na straconej pozycji, bo Ryanair znany jest z szybkiej i bezpardonowej ekspansji ... ale w odwecie polskie linie mogą operować pomiędzy lotniskami irlandzkimi i brytyjskimi. Kto bogatemu zabroni ?
mimis 2014-02-19 19:24   
mimis - Profil mimis
Trasa Warszawa-Wrocław jest przede wszystkim konkurencją dla PKP Intercity, które nie jest w stanie przedstawić na niej ani sensownego czasu przejazdu ani, póki co, sensownych cen.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy