Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_83572
2014-02-16 20:55
Ciekawe czy w końcowej konfiguracji A350-1000 będzie dłuższy, aby dodać dodatkowe 6(9,12) pax np. 2 x LD3 cargo? W odpowiedzi na 777-9X teoretycznie mogą to jeszcze zrobić i powiększyć o 1 (2,3) segmenty po 63,5cm każdy. Na razie A350-1000 idealnie uderza w 777-300ER, ale już nie w 777-9X. Tzw. "end of concept phase" ma być w tym roku. Wynik będzie interesujący dla konkurencji w tym segmencie.
gosc_0bc2e
2014-02-16 13:24
Pewnie tak jest. Czekaja co pokaze A-350 i konkurencja. A oczekiwania sa bardzo duze.
gosc_e80a4
2014-02-16 11:43
Program B787/777/777X wygląda logicznie, ale ma podstawową wadę - to aż 7 modeli (nie licząc wariantów LR,ER, itd.), różne konstrukcje silników, itd. O ile kiedyś A330neo zmieni się w A350-800 to rodzina A350 będzie oferować 276-369pax (wobec 250-400 Boeinga), ale w 3 modelach tej samej rodziny. Pewnie wtedy B777 zostanie zamknięte i zostanie samo B777X (ale z B787 to nadal 5 modeli). Klienci w każdym razie będą mieli z czego wybierać. Na razie czekają, bo dane o tzw. performance (spalanie, koszty serwisu, niezawodność) dla A350 (tym bardziej dla B777X) nie są potwierdzone w praktyce. Natomiast B787 nie spełniło w tym zakresie wielu nadziei.
pewnie napiszę teraz głupotę ale może linie na razie wyczekują debiutu a350 i dopiero będą podejmować decyzję czy inwestować w 777-9 czy a350-1000. to co mówią producenci o efektywności kosztowej to jedno a rzeczywistość idzie swoją drogą
greg0303
2014-02-16 01:23
Myślę, że zamówienia B777-X nabiorą tempa. Praktycznie wszyscy przewoźnicy mający w swoich flotach B777 to potencjalni klienci również nowego programu. B777-9X (400 pax) będzie też mógł zastąpić B747-400. B777-8X będzie oferował daleki zasięg (dłuższy niż B777-200LR), więc dla niektórych linii będzie to możliwość otwarcia bezpośrednich połączeń na nowych trasach. Program maszyn szerokokadłubowych Boeinga (777/777-X/787) wygląda bardzo logicznie i oferuje przewoźnikom maszyny dwusilnikowe o pojemności 250-400 pasażerów. Airbus zdominował natomiast rynek samolotów wąskokadłubowych. Program A319/320/321 cieszy się większą popularnością wśród odbiorców (celowo nie wspomniałem o A318 - tylko jedna sztuka dostarczona w 2013 roku). Zdecydowanie A350-900/1000 (300-350 pax) będą wymagały dodatkowego wsparcia w postaci dodatkowych modeli/wariantów (jedną opcją jest A330neo, przynajmniej na najbliższe parę lat).
gosc_232b5
2014-02-15 23:14
Koniec 747-8I jest przesądzony. Program 777X wyglądał bardzo dobrze 2013.11.17 (Dubai). Miało być 259 zamówień jest oficjalnie 66 (w tym 21 od Cathay Pacific z dnia grudnia 2013) - reszta pozostaje jedynie jako intencje. 777X wygląda pięknie na papierze i wizualizacjach. Natomiast jest w sieci coraz więcej analiz (np. Leeham LLC), które rewelacyjną ekonomiczność 777X kwestionują (list prise 777-9X to 377.2mln, a np. A380 to 414mln): zakładając 400pax w 777X i powyżej 560pax w A380 oraz 369pax w A350-1000. Ciekawe było ostatnie zamówienie 20 sztuk A380 z 573pax. Emirates podobno rozważają opcje 617pax w dwóch klasach dla A380. Od końca 2011 (ogłoszenie szczegółów programu B777X) do oficjalnego debiutu w Dubaju nie było żadnego nowego zamówienia A380 (tylko Transaero podpisał wcześniej ogłoszone zamówienie). Od Dubaju w ciągu 3 miesięcy mamy już 70 nowych zamówień na A380 (dwa lata produkcji!!!), a ile na B777X? Myślę, że będzie tutaj najciekawsza batalia dekady - a konkurencja będzie dobra przede wszystkim dla pasażerów.
gosc_5c0f8
2014-02-15 16:35
@gosc_4f0bd Malo prawdopodobne. Tutaj 777x bedzie rzadzic. A dla duzych ladunkow to marzy mi sie jednak zobaczyc nowa wersje AN-124.
gosc_4f0bd
2014-02-15 09:43
Myślę, że osobowego następcy 747-8 już nie będzie. Na razie nie ma też A380F. I szybko nie będzie. To obu producentom jest na rękę. Za 5, może 10 lat pojawi się coś w rodzaju A380P2F czy konwersje osobowych na 3 pokładowe transportowce. W tej chwili Airbus walczy o minimum opłacalności projektu A380 co podobno jest przy produkcji 30 sztuk rocznie.
gosc_53e4f
2014-02-14 23:59
najladniejszy? Z tym garbem wyglada jak z wodoglowiem. Nie rozumiem zachwytu nad tym pokracznym czyms.
gosc_13ff7
2014-02-14 22:34
Oby szybko pojawiły się następne bo to najładniejszy samolot świata. A380 sie nie umywa.
gosc_8c901
2014-02-14 20:48
747-8 ledwo zipie, nie da sie ukryc.
Wersja pasazerska to porazka, tu wygral bezdyskusyjnie A-380, tylko jako wariant cargo ten program jest utrzymywany przy zyciu. To powoli koniec 747.
greg0303
2014-02-14 20:21
Jest to pierwsze zamówienie B747-8 od października 2013 roku. W ciągu ostatnich 18-tu miesięcy Boeing otrzymał tylko 6 zamówień na B747-8: Korean Air (5 sztuk B747-8I oraz Cargolux 1 sztuka B747-8F). Cargolux był również pierwszym odbiorcą wersji B747-400F w 1993 roku.