greg0303
2014-02-13 15:49
Zdaniem prezesa Amedeo umiejscowienie wyższych klas podróży na górnym pokładzie A380 jest najlepszym rozwiązaniem. Firma chce oferować swoje SuperJumbo z większą ilością miejsc i myśli o przewoźnikach z pierwszej 10-tki światowych linii, którzy jeszcze nie posiadają A380 w swoich flotach. W przyszłym roku Emirates Airlines wprowadzą wersję A380 o pojemności 619 pasażerów.
gosc_60407
2014-02-12 20:20
747-8 jednak chyba nie umiera.
gosc_b7d5a
2014-02-12 18:36
Te 11-foteli w rzędzie to potwierdzone? Airbus.com: "The main deck comfortably seats 427 passengers in 18.5 inch wide economy seats" co sugeruje typowy dla A380 rozstaw 3-4-3 czyli 10 miejsc w rzędzie (A380 Lufthansy w podobnym rozstawie 3-4-3 ma 420 miejsc na dolnym pokładzie).
greg0303
2014-02-12 17:53
Celem Airbusa na rok 2014 było zdobycie co najmniej 30 zamówień na SuperJumbo, więc 2/3 planu na ten rok jest już wykonane. Prezes Amedeo, Mark Lapidus, powiedział, że dostawy A380 będą rozłożone na lata 2016-2020, w tempie 5-6 maszyn na rok. Firma dokona wyboru silników w późniejszym terminie, obecnie nie ma jeszcze potwierdzonych odbiorców samolotów, i chciałaby widzieć lepsze wykorzystanie przez producenta kabiny pasażerskiej. Amedeo jest zwolennikiem konfiguracji 11 foteli w rzędzie w klasie ekonomicznej SuperJumbo, stąd też pojemność 573 pasażerów. Ironicznie prezydent Emirates Airlines, Tim Clark, stwierdził niedawno, że przewoźnik nie widzi dużo niższych kosztów eksploatacyjnych, na jednego pasażera, pomiędzy A380 i B777-300ER. Mówił o tym w kontekście konieczności nowych jednostek napędowych dla A380, więc chyba nie powinniśmy mu bezgranicznie wierzyć :-)
marqoos_pl
2014-02-12 13:50
Będą latać na trasach "robotniczych" (DXB-Indie/Pakistan) pewno lub krótkich trasach "podmiejskich" SIN-HKG/KUL (haha).
gosc_47100
2014-02-12 09:58
Umarl krol (747-8), niech zyje krol (A380).
20 A380 za 380 mln USD każdy, nieźle :D
gosc_87ad1
2014-02-12 08:48
Ciekawe jest to, że mają mieć konfigurację 573 pax - najwięcej z dotychczas latających A380.