Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spotter10
2014-02-17 14:11
Nie jestem w 100% pewny, ale wydaje mi się, że długość pasa w GDN nie pozwala na operowanie maszyn 747 i podobnej wielkości na regularnych połączeniach z pasażerami, przy pełnym obłożeniu, cargo i bakach paliwa. Wylądować i wystartować dadzą radę, ale rezerwa jest za mała. VC-25 (Air Force One) oraz 747-8I nie były maszynami rejsowymi, jak również nie miały pełnego obłożenia. Dlatego nie było problemu.
nie tylko...również 747-8I w zeszłym roku na Euro. ponadto w trakcie lotów z KRK za wielką wodę GDN był używany do dotankowania 767. Oczywiście o niczym to nie świadczy bo regularnych lotów na takich maszynach i tak nie będzie.
gosc_0aabf
2014-02-10 21:17
W Gdańsku lądował 747 prezydenta usa. Na czort dłuższy pas jak starczy na duże maszyny
W Gdańsku można się spodziewać dlaszych wzrostów w tym roku. W marcu w Sopocie odbędą sie Halowe Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce. Na pewno ta impreza napędzi dodatkowy ruch pasażerów.
gosc_8754d
2014-02-10 17:40
gosc_2aa35 co piszesz tu za glupoty? Czy myslisz, ze ten nowy pas da cos takim KTW? GDN dlugo obroni swoja trzecia pozycje z obecnym pasem.
gosc_2aa35
2014-02-10 11:10
GDN powinien pomyśleć o przedłużeniu pasa startowego aby móc obsługiwać transkontynentalne B777/787 lub A330/350 ... jak to pomyśleli w KTW i wkrótce w KRK.
spotter10
2014-02-07 22:00
To było bardzo dawno temu. Chyba 1996 kiedy skorzystałem z BA lecąc via LGW do CDG. Z tego co pamiętam to samolot byl ponad w połowie pełny, czyli jak na tamte czasy, gdy bilety były znacznie droższe, to było całkiem nieźle. Oby jeszcze wrócili.
gosc_ade16
2014-02-07 14:38
Jest dokładnie tak jak marcowy pisze, w okresach świątecznych przy zakupie z odpowiednim wyprzedzeniem BA na trasie LHR-WAW zazwyczaj jest tańszy niż lowcosty. W dodatku mają fajne taryfy OW oraz z samym bagażem podręcznym czego niestety nie oferuje LO :/
Nie jestem wcale przekonany czy by nie dali. Cena BA z WAW potrafią być bardzo dobre. Oczywiście możliwości przesiadkowe to zupełnie inna bajka.
Kiedy to było ? chyba z 10 lat temu...
spotter10
2014-02-07 13:57
Tak, BA też by sie przydał ze swoimi połączeniami do LGW. Kiedyś latali, nawet skorzystałem, i brakuje mi ich tutaj. Wiadomo, że na rejsach do samego Londynu szans by nie mieli, ale do Kanady czy USA - jak najbardziej. Zwłaszcza, że dzięki temu czas podróży rozkłada się bardziej regularnie, bo z UK leci się jednak krócej.
a ja bym prosił BA - przydałaby się konkurencja dla LH.
spotter10
2014-02-07 10:48
A co do samego tematu 7,5% wzrostu - BRAWO. Nie spodziewałem się aż takiego wzrostu. Mam nadzieję, że Gdańsk będzie w stanie go utrzymać przez cały rok i że w tym roku usłyszymy o nowych kierunkach, a może nawet i liniach. Bo brakuje mi tutaj AF, KLM i Swiss'a.
spotter10
2014-02-07 10:45
Z tym promieniem 300km to POZ jest na styku, LCJ już w nim nie jest (z Gdańska do Łodzi jest ok 330 km a BZG to żadna konkurencja. Drugi pas przez wiele lat nie będzie potrzebny. Tak jak napisali poprzednicy - jeden jest w stanie obsłużyć obecnie 30 operacji na godzinę. Przy założeniu, że port będzie obsługiwał samoloty przez 18h na dobę, to dziennie jest w stanie obsłużyć 54 tys. pax (przy średniej ilości 100 pax na samolot). A to daje 20 mln pax rocznie! Oczywiście nigdy to nie jest rozłożone regularnie, ale do 10 mln pax rocznie z jednym pasem spokojnie dadzą sobie radę.
gosc_91504
2014-02-07 10:36
Od Gdańska poniżej 300 jest tylko BZG.
usuniety
2014-02-07 09:38
do gosc_dd180, nie pisz bzdur, GDN w promieniu 300 km ma LCJ, POZ i BZG.
A moderator z administratrem do roboty i usuwać głupoty z tego forum!
gosc_a2228: O drugim pasie można by pomyśleć przy 4-5x większym ruchu, póki co dodanie równoległej do pasa drogi kołowania praktycznie rozwiązało problem z niedostępnością pasa. To, o czym lotnisko musi pamiętać, to sprawna kontrola bezpieczeństwa, szczególnie w godzinach szczytu, bo nieobsadzone stanowiska i długa kolejka w godzinach, w których odbywają się zaplanowane loty, nie wystawiają portowi dobrego świadectwa. /// A co do KRK, to Kraków jest drugim (po Warszawie) najbardziej znanym obcokrajowcom miastem, co w połączeniu z jego wielkością i znaczeniem nie może nie dawać wielkich szans lotnisku!
gosc_7a4a2
2014-02-07 08:57
gosc_b7c97 - uprasza się Urząd Miasta Gdyni o zaprzestanie propagandy w miejscach, gdzie ludzie myślą i mają wiedzę większą niż Wasz przywódca i geniusz Gdyni. EPGD obsłuży na obecnym pasie i 20 mln pax jak będzie trzeba. Kosakowo do niczego nie jest tu potrzebne.
gosc_9b364
2014-02-07 08:46
Wynik bardzo dobory ale lepiej nie wpadać w euforię i pisać głupot o budowie drugiego pasa startowego, ba na jednym pasie można spokojnie obsłużyć nie 2mln tylko 20mln. Aha jedynym mankamentem Rębiechowa jest stara obciachowa hala przylotów :/
gosc_8ed16
2014-02-07 04:23
Ludzie , co wy piszecie o drugim pasie. Jeden pas winien przenieść 7-10 mln pasażerów.