Lublin: 19 proc. wzrost w styczniu

Lublin: 19 proc. wzrost w styczniu W styczniu w porcie lotniczym Lublin odprawionych zostało 13 231 pasażerów. Stanowi to niemal 19% wzrost w porównaniu do stycznia 2013 roku, kiedy z oferty połączeń z Lublina skorzystało 11 130 podróżnych. W zeszłym miesiącu z lubelskiego lotniska wykonanych zostało 146 operacji lotniczych.Anna Żuchlińska
05/02/2014 16:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d8633 2015-02-02 23:20   
gość_d8633 - Profil gość_d8633
13129 w styczniu 2015. Lufthansa prawie nadrobiła utratę Dublina
gosc_9d57f 2014-02-15 00:33   
gosc_9d57f - Profil gosc_9d57f
od oklolo 10 lat pracuje na lhr na samym poczatku dziwilem sie ze moja firma wysylala ludzi do pracy do manchasteru na 8 h kupujac im return bilet ale widocznie to sie oplaca. naprawde lotnictwo ma przyszlosc i jak tego nie zrozumiecie to bedziecie caly czas myslec tylko o portach lotniczy jak o zakladach bookmacherskich ten port ma 4 % a ten - 3%
gelek83 2014-02-14 21:50   
gelek83 - Profil gelek83
gosc_e9a32 - a gdzie Ty z tego pks'u chcesz jechać? Do Londynu, Monachium, Paryża....
gosc_0a94b 2014-02-14 16:01   
gosc_0a94b - Profil gosc_0a94b
Czytelnicy lubelskiego dodatku Gazety Wyborczej, jako najważniejsze wydarzenie 25-lecia uznali powstanie portu lotniczego: "Lublinianie nie mieli wątpliwości - najważniejszym ich zdaniem wydarzeniem ćwierćwiecza w ich mieście było powstanie lotniska
Co więcej, wyniki plebiscytu pokazały jednoznacznie, że dla głosujących podstawowe znaczenie ma przełamywanie upośledzenia komunikacyjnego Lublina. Tuż bowiem za zwycięskim lotniskiem uplasowała się budowa drogi ekspresowej S17, a obie te strategiczne inwestycje o kilka długości wyprzedziły inne wydarzenia z naszej listy."

zobacz link
gosc_e9a32 2014-02-13 11:48   
gosc_e9a32 - Profil gosc_e9a32
to jest skandal! dworzec pks budować a nie jakieś cargo! :)
gosc_0ea87 2014-02-12 13:01   
gosc_0ea87 - Profil gosc_0ea87
Delikatnie nie na temat ale: Krzowski przestaje być wiceprezesem LUZ i przechodzi do PAŻP
zobacz link
gosc_5a3d8 2014-02-12 09:39   
gosc_5a3d8 - Profil gosc_5a3d8
LUZ myśli o cargo. Trwają rozmowy z dwoma inwestorami. Jeden to firma obsługująca sąsida LUZ czyli PZL-Świdnik AgustaWestland.
zobacz link
jaszunski 2014-02-11 15:47   
jaszunski - Profil jaszunski
grzesiek _lublin Zarząd LUZ nigdy nie mówił o realnych stratach lotniska w 2013 roku, tylko cały czas odnosił się do planowanych strat na 2013, które miały wynosić 30 mln i w styczniu 2013 i w grudniu 2013.
jaszunski 2014-02-11 15:44   
jaszunski - Profil jaszunski
Te 41 milionów straty wydaje się wiarygodne, zważywszy że: 1. Samo lotnisko w Lublinie deklarowało stratę 30 mln ale przy ruchu na poziomie 350 tys. pax. Jak wiadomo udało się przewieźć trochę więcej niż połowę tego, więc straty powinny się zwiększyć. 2. Lotnisko w Lublinie ma tendencję do chwalenia się dosłownie wszystkim, więc gdyby osiągnęli stratę równą lub mniejszą od przewidywanych 30 mln, to odtrąbiliby wielki sukces i nie omieszkaliby podzielić się tą informacją z mediami. Tymczasem w kwestiach finansowych LUZ odmawia jakichkolwiek wiadomości, zasłaniając się tajemnicą. Robią wszystko, żeby ukryć prawdziwe straty, więc można domniemywać, że są one większe niż zakładane przed półtora roku 30 mln.
gosc_7106e 2014-02-11 14:13   
gosc_7106e - Profil gosc_7106e
40mln wyssane z palca. za to dopłaty w rzeszowie to 40 mln które idą prosto na konto ryanAir
gosc_6e1cf 2014-02-10 19:18   
gosc_6e1cf - Profil gosc_6e1cf
40 mln złotych czyli dobrze liczę, że wychodzi 200 zł za pasażera tudzież 400 zł na bilet dla każdego pasażera, o pardon, dla każdego emigranta? Oj, władzy bardzo zależy na wysyłaniu ludzi za granicę.
grzesiek_lublin 2014-02-10 17:35   
grzesiek_lublin - Profil grzesiek_lublin
gosc_7b92d tak się zastanawiam że w połowie grudnia zarząd mówił że będzie to starta bliska 30 mln zł a tu nagle 40 mln, to co ktoś im ukrył te koszty , czy są na tyle nieświadomi swoich wydatków
gosc_20cc2 2014-02-09 17:00   
gosc_20cc2 - Profil gosc_20cc2
@gosc_3af78 No jasne. A pisanie o stratach na postawie tajemniczego informatora w UM to juz est merytoryczny komentarz. Po prostu znalazly sobie temat dzieci, gdzie sie moga wyzyc. Moze zajmiecie sie np przeinwestowaniem lotnisk z powodu Euro. Nowe terminale warte wiecej niz cale LUZ od podstaw storzone specjalnie dla LCC. Łatwo sie jezdzi po nowym lotnisku, ktore musi wszystko wywalczyc kolo sasiadow placacych grube miliony. Warto najpierw sie zajac wlasnym podworkiem.
gosc_bfce7 2014-02-09 16:03   
gosc_bfce7 - Profil gosc_bfce7
Chyba głównym obciążeniem i powodem że LUZ jest na stracie 40 mln jest "lotnicza biurokracja" na którą nie mamy wpływu.
EASA to przykład maxa biurokracji i dlatego lotniska poniżej 1 mln pax są nierentowne.
Zobaczycie że w tym tempie to za 5 lat ten próg będzie 1.5 min.
Mało kto zdaje sobie sprawę jak zbiurokratyzowane jest lotnictwo a to generuje koszty.
Nadzory lotnicze to plaga która tworzy codziennie nowe haki na właścicieli samolotów i nakazuje certyfikować nawet personel sprzątający.
Mało się o tym mówi ale ostatni przykład z RYIANAIREM który na pusto chciał przylecieć po pasażerów zawrócono zna 15 minut przed lotniskiem bo czas pracy kontrolerów się skończył
To nabija koszty i tworzy paradoksy.
LUZak
gosc_2cbcb 2014-02-09 15:30   
gosc_2cbcb - Profil gosc_2cbcb
Lublin po woli buduje siatkę połączeń. Lepiej powoli i w sposób przemyślany niż na łapucapu by po pół roku likwidować połączenie. Lotnisko potrzebuje różnorodnych połączeń (małymi samolotami) w wielu kierunkach. Połączenia powinny uzupełniać siatkę z okolicznych lotnisk a nie znimi konkurować (Na to przyjdzie czas). Co do rozwoju Lubelszczyzny to jeżeli spełni się chociaż część planów to będzie jeden z najdynamicznej rozwijających się regionów Polski. (Kopalnie, elektrownie, gaz łupkowy, bursztyn, turystyka). Trzymam kciuki.
gosc_3af78 2014-02-09 15:22   
gosc_3af78 - Profil gosc_3af78
żadne ujadanie, po prostu jesteście strasznie męczący z tymi połączeniami wirtualnymi. Gdyby na 10 wieszczonych przez was połączeń jedno było prawdziwe, to przewieźlibyście więcej ludzi, niż Okęcie.
gosc_b3924 2014-02-09 12:44   
gosc_b3924 - Profil gosc_b3924
czytałem, że nowy projekt dworca pks/pkp (na wzór krakowski) Lublinie to kwota rzędu 400-500 mln zł. WOW. sorry, że w tym miejscu, ale skoro dworzec wywołany przez pewnego "gościa", to proszę...
gosc_3fdc6 2014-02-09 12:39   
gosc_3fdc6 - Profil gosc_3fdc6
ale ujadanie na LUZ a dopiero rok działa i całkiem nieźle rokuje. i jak się ma lotnisko do dworca pks? kpina nie argumenty. przez takich niskopiennych Polska drepcze w miejscu.
gosc_7b92d 2014-02-09 12:23   
gosc_7b92d - Profil gosc_7b92d
grzesiek_lublin, info pochodzi z urzędu miasta Lublin. Zapowiadana strata na 2013 rok lotniska Lublin miała wynosić 30 mln. Niestety to przy uwzględnieniu ponad 300 tys. pax. Jak wiadomo, Świdnik obsłużył 189 tys., straty więc wzrosły do dokładnie 41,2 mln.
grzesiek_lublin 2014-02-09 08:37   
grzesiek_lublin - Profil grzesiek_lublin
gosc_d7fe8 możesz mi podać jakiś link skąd info że lotnisko ma 40 mln starty za 2013 bo nie mogę nigdzie o tym przeczytać z góry dziękuje.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy