Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d8633
2015-02-02 23:20
13129 w styczniu 2015. Lufthansa prawie nadrobiła utratę Dublina
gosc_9d57f
2014-02-15 00:33
od oklolo 10 lat pracuje na lhr na samym poczatku dziwilem sie ze moja firma wysylala ludzi do pracy do manchasteru na 8 h kupujac im return bilet ale widocznie to sie oplaca. naprawde lotnictwo ma przyszlosc i jak tego nie zrozumiecie to bedziecie caly czas myslec tylko o portach lotniczy jak o zakladach bookmacherskich ten port ma 4 % a ten - 3%
gosc_e9a32 - a gdzie Ty z tego pks'u chcesz jechać? Do Londynu, Monachium, Paryża....
gosc_0a94b
2014-02-14 16:01
Czytelnicy lubelskiego dodatku Gazety Wyborczej, jako najważniejsze wydarzenie 25-lecia uznali powstanie portu lotniczego: "Lublinianie nie mieli wątpliwości - najważniejszym ich zdaniem wydarzeniem ćwierćwiecza w ich mieście było powstanie lotniska
Co więcej, wyniki plebiscytu pokazały jednoznacznie, że dla głosujących podstawowe znaczenie ma przełamywanie upośledzenia komunikacyjnego Lublina. Tuż bowiem za zwycięskim lotniskiem uplasowała się budowa drogi ekspresowej S17, a obie te strategiczne inwestycje o kilka długości wyprzedziły inne wydarzenia z naszej listy."
zobacz link
gosc_e9a32
2014-02-13 11:48
to jest skandal! dworzec pks budować a nie jakieś cargo! :)
gosc_0ea87
2014-02-12 13:01
Delikatnie nie na temat ale: Krzowski przestaje być wiceprezesem LUZ i przechodzi do PAŻP
zobacz link
gosc_5a3d8
2014-02-12 09:39
LUZ myśli o cargo. Trwają rozmowy z dwoma inwestorami. Jeden to firma obsługująca sąsida LUZ czyli PZL-Świdnik AgustaWestland.
zobacz link
jaszunski
2014-02-11 15:47
grzesiek _lublin Zarząd LUZ nigdy nie mówił o realnych stratach lotniska w 2013 roku, tylko cały czas odnosił się do planowanych strat na 2013, które miały wynosić 30 mln i w styczniu 2013 i w grudniu 2013.
jaszunski
2014-02-11 15:44
Te 41 milionów straty wydaje się wiarygodne, zważywszy że: 1. Samo lotnisko w Lublinie deklarowało stratę 30 mln ale przy ruchu na poziomie 350 tys. pax. Jak wiadomo udało się przewieźć trochę więcej niż połowę tego, więc straty powinny się zwiększyć. 2. Lotnisko w Lublinie ma tendencję do chwalenia się dosłownie wszystkim, więc gdyby osiągnęli stratę równą lub mniejszą od przewidywanych 30 mln, to odtrąbiliby wielki sukces i nie omieszkaliby podzielić się tą informacją z mediami. Tymczasem w kwestiach finansowych LUZ odmawia jakichkolwiek wiadomości, zasłaniając się tajemnicą. Robią wszystko, żeby ukryć prawdziwe straty, więc można domniemywać, że są one większe niż zakładane przed półtora roku 30 mln.
gosc_7106e
2014-02-11 14:13
40mln wyssane z palca. za to dopłaty w rzeszowie to 40 mln które idą prosto na konto ryanAir
gosc_6e1cf
2014-02-10 19:18
40 mln złotych czyli dobrze liczę, że wychodzi 200 zł za pasażera tudzież 400 zł na bilet dla każdego pasażera, o pardon, dla każdego emigranta? Oj, władzy bardzo zależy na wysyłaniu ludzi za granicę.
grzesiek_lublin
2014-02-10 17:35
gosc_7b92d tak się zastanawiam że w połowie grudnia zarząd mówił że będzie to starta bliska 30 mln zł a tu nagle 40 mln, to co ktoś im ukrył te koszty , czy są na tyle nieświadomi swoich wydatków
gosc_20cc2
2014-02-09 17:00
@gosc_3af78 No jasne. A pisanie o stratach na postawie tajemniczego informatora w UM to juz est merytoryczny komentarz. Po prostu znalazly sobie temat dzieci, gdzie sie moga wyzyc. Moze zajmiecie sie np przeinwestowaniem lotnisk z powodu Euro. Nowe terminale warte wiecej niz cale LUZ od podstaw storzone specjalnie dla LCC. Łatwo sie jezdzi po nowym lotnisku, ktore musi wszystko wywalczyc kolo sasiadow placacych grube miliony. Warto najpierw sie zajac wlasnym podworkiem.
gosc_bfce7
2014-02-09 16:03
Chyba głównym obciążeniem i powodem że LUZ jest na stracie 40 mln jest "lotnicza biurokracja" na którą nie mamy wpływu.
EASA to przykład maxa biurokracji i dlatego lotniska poniżej 1 mln pax są nierentowne.
Zobaczycie że w tym tempie to za 5 lat ten próg będzie 1.5 min.
Mało kto zdaje sobie sprawę jak zbiurokratyzowane jest lotnictwo a to generuje koszty.
Nadzory lotnicze to plaga która tworzy codziennie nowe haki na właścicieli samolotów i nakazuje certyfikować nawet personel sprzątający.
Mało się o tym mówi ale ostatni przykład z RYIANAIREM który na pusto chciał przylecieć po pasażerów zawrócono zna 15 minut przed lotniskiem bo czas pracy kontrolerów się skończył
To nabija koszty i tworzy paradoksy.
LUZak
gosc_2cbcb
2014-02-09 15:30
Lublin po woli buduje siatkę połączeń. Lepiej powoli i w sposób przemyślany niż na łapucapu by po pół roku likwidować połączenie. Lotnisko potrzebuje różnorodnych połączeń (małymi samolotami) w wielu kierunkach. Połączenia powinny uzupełniać siatkę z okolicznych lotnisk a nie znimi konkurować (Na to przyjdzie czas). Co do rozwoju Lubelszczyzny to jeżeli spełni się chociaż część planów to będzie jeden z najdynamicznej rozwijających się regionów Polski. (Kopalnie, elektrownie, gaz łupkowy, bursztyn, turystyka). Trzymam kciuki.
gosc_3af78
2014-02-09 15:22
żadne ujadanie, po prostu jesteście strasznie męczący z tymi połączeniami wirtualnymi. Gdyby na 10 wieszczonych przez was połączeń jedno było prawdziwe, to przewieźlibyście więcej ludzi, niż Okęcie.
gosc_b3924
2014-02-09 12:44
czytałem, że nowy projekt dworca pks/pkp (na wzór krakowski) Lublinie to kwota rzędu 400-500 mln zł. WOW. sorry, że w tym miejscu, ale skoro dworzec wywołany przez pewnego "gościa", to proszę...
gosc_3fdc6
2014-02-09 12:39
ale ujadanie na LUZ a dopiero rok działa i całkiem nieźle rokuje. i jak się ma lotnisko do dworca pks? kpina nie argumenty. przez takich niskopiennych Polska drepcze w miejscu.
gosc_7b92d
2014-02-09 12:23
grzesiek_lublin, info pochodzi z urzędu miasta Lublin. Zapowiadana strata na 2013 rok lotniska Lublin miała wynosić 30 mln. Niestety to przy uwzględnieniu ponad 300 tys. pax. Jak wiadomo, Świdnik obsłużył 189 tys., straty więc wzrosły do dokładnie 41,2 mln.
grzesiek_lublin
2014-02-09 08:37
gosc_d7fe8 możesz mi podać jakiś link skąd info że lotnisko ma 40 mln starty za 2013 bo nie mogę nigdzie o tym przeczytać z góry dziękuje.