Boeing zwiększa produkcję B737 i B787

Boeing zwiększa produkcję B737 i B787 Duży popyt na maszyny Boeinga zmusza jego producenta do zwiększenia produkcji samolotów. Obecnie kolejne wzrosty montażu samolotów przewidziane są w programach B737 oraz B787.Program B737Wczoraj (4.02) tego roku Boeing po raz kolejny przyśpieszył produkcję najsłynniejszego modelu samolotu pasażerskiego B737 z 38 do 42 samolotów miesięcznie.Producent planuje kolejne...
05/02/2014 11:53   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_86cf0 2014-02-10 20:55   
gosc_86cf0 - Profil gosc_86cf0
Ciekawi mnie ten 1 mld Euro na modernizację silników: kto płaci Airbus czy R-R? Jeśli liczą na sprzedaż np. 300 sztuk A330Neo, jeden silnik to ok.$35 mln, czyli 600 silników to jakieś $21 mld (nie licząc przychodów z serwisu, itd.). 1 mld to ok.4,8% tej sumy. Dużo?
greg0303 2014-02-10 18:18   
greg0303 - Profil greg0303
Rolls Royce rozpoczyna testy silników Trent 1000-Ten, 8 jednostek będzie używanych do certyfikacji (spodziewane zakończenie procesu to koniec 2015 roku, pierwsze loty testowe w połowie 2015 roku). Silniki mają oszczędzać około 3% paliwa w porównaniu z wersją Trent 1000. Nowe jednostki napędowe będą używane we wszystkich wariantach B787 Dreamliner: -8, -9 i -10. Rolls Royce niedługo rozpocznie montaż testowych jednostek napędowych Trent XWB-97 dla modelu A350-1000.
greg0303 2014-02-10 16:39   
greg0303 - Profil greg0303
gosc_d7d30: Dzięki za korektę. Oczywiśie Rolls Royce Trent XWB nie jest bleedless, więc może być wykorzystany w A330 oraz A380. Trent 1000, Trent 1000 Ten, GEnx-1B są bleedless. Airbus szacuje kost wprowadzenia nowych jednostek napędowych do A330 na około 1 mld Euro, czyli 10% kosztów opracowania nowego samolotu.
gosc_d7d30 2014-02-09 21:13   
gosc_d7d30 - Profil gosc_d7d30
@greg0303: Trent 1000 w B787 działa bez bleed air, ale Trent XWB w A350 działa z bleed air. Natomiast w A380Neo chodzi o dostosowanie nowej, oszczędnej generacji silników do A380, a nie ich proste przełożenie (mimo, że Trent XWB był testowany jako wprost podłączony do A380).
greg0303 2014-02-09 17:52   
greg0303 - Profil greg0303
ANA i Ethiopian Airlines wyraziły zainteresowanie maszynami o pojemności 400 pasażerów, więc sugeruje to zamówienia wersji B777-9X (przewoźnik z Etiopii włączył ponownie do siatki połączeń B787 Dreamliner, który został naprawiony po pożarze na lotnisku Londyn Heathrow, a także chce złożyć zamówienie na 20 maszyn wąskokadłubowych, ciągle wahając się między B737 Max i A320neo). Firma leasingowa Doric Aviation ma potwierdzić swoje zamówienie na 20 sztuk A380 również podczas Singapore Airshow. Tim Clark, prezydent Emirates Airlines, stwierdził, że A380 to super nowoczesna maszyna, ale zużywająca zdecydowanie zbyt wiele paliwa. Nowoczesne silniki, stosowane w B747-8/B787/A350 używają innej technologii bez tzw. air bleed, czyli nie mogą być zastosowane w B767, A330 ani A380. Dzisiaj obchodzimy 45-lecie pierwszego lotu B747, który wzbił się w powietrze po raz pierwszy 9 lutego 1969 roku. Ciekawe, czy Jumbo doczeka swoich 50-tych urodzin (może to być tylko wersja B747-8F).
gosc_bfc0a 2014-02-09 13:47   
gosc_bfc0a - Profil gosc_bfc0a
Dominacja Boeinga w segmencie średnich maszyn szerokokadłubowych w najbliższej przyszłości będzie zależeć przede wszystkich od produkcji i niezawodności A350. Jeśli Airbus będzie w stanie zapewnić niezawodność oraz zwiększyć produkcję A350 powyżej 10 sztuk na miesiąc przy jednoczesnym utrzymaniu produkcji A330Neo to w ciągu 6-8 lat ma szansę wygrać także ten segment. Na papierze A350 wygląda świetnie, pierwsze loty testowe także, ale co będzie w praktyce linii lotniczych dowiemy się najwcześniej za 2-3 lata.
gosc_6c317 2014-02-09 11:38   
gosc_6c317 - Profil gosc_6c317
Z A330Neo jest raczej odwrotnie: to po A350 priorytet. Oficjalnie mają być wersje: dalekodystansowa z MTOW podniesionym do 242t i oszczędniejszymi silnikami; oraz regionalna z MTOW obniżonym do 199t, mniejszym zasięgiem, oszczędnym silnikiem w wersji ciągu 68k i kabiną z większą liczbą miejsc w rzędzie (9), które są akceptowane w dalekowschodnich krótkich przewozach (max. 2-3 godziny lotu np. w Chinach). Termin: dwa lata, najpóźniej do 2016. Moim zdaniem chodzi też o zapewnienie zamówień dla A330 na czas stabilizacji produkcji A350 (wieloletnie problemy z B787 są przestrogą). A350-1100 to na razie mit prasowy. Prezesi Airbusa potwierdzili jedynie, że to możliwe ale, po co? I na razie nikt nad tym oficjalnie nie pracuje. Będą czekać aż 777-9X z papieru stanie się faktem i wtedy zobaczymy. Większa sprawa to A380Neo, którego chce Emirates składając zamówienie na kolejne 50 sztuk. Rolls-Royce pracuje nad dostosowaniem albo Trent 1000 albo Trent XWB do nowego A380. Myślę, że Engine Alliance też na tym myśli (w końcu na razie Emirates lata na tych silnikach).
usuniety 2014-02-09 06:24   
usuniety - Profil usuniety
greg0303: wróbelki ćwierkają, że Ethiophian jest zainteresowany zakupem 10 sztuk modelu B777X. Jakich konkretnie? Tego sie mamy dowiedzieć na najbliższych wystawach lotniczych czyli zapewne Singapore Airshow.
greg0303 2014-02-09 01:25   
greg0303 - Profil greg0303
Boeing zwiększa produkcję ze względu na ilość zamówień, aby szybciej dostarczyć maszyny do odbiorców. Maksymalna moc produkcyjna fabryki w Renton to 60 maszyn B737 na miesiąc (producent planuje zwiększenie produkcji docelowo tylko do 52 sztuk na miesiąc). Ciągle problemem Boeinga jest niezawodność modelu B787-8 Dreamliner, która obecnie wynosi 98% (dla porównania B777 to 99,4%). Jakość wykończenia modelu 787 w fabryce Boeing South Carolina (North Charleston) jest niższa niż w zakładach w Everett (w stanie Waszyngton). Dominacja amerykańskiego producenta w segmencie maszyn szerokokadłubowych raczej się nie zmieni w ciągu najbliższych lat. Boeing ma w ofercie maszyny o pojemności od 250 pasażerów (B767,B787-8), 290-350 pasażerów (B787-9/10, B777-200/300, B777-8X), 400 pasażerów (B777-9X) do 460 pasażerów (B747-8I). Obecnie priorytetowo na liście Airbusa traktowane są modele A350-900/1000, które zastąpią maszyny A340 (później również A330). Przewoźnicy również naciskają producenta na unowocześnienie A380 (szczególnie Emirates Airlines) i podobno Rolls Royce jest gotowy zaprojektować nowe jednostki napędowe dla SuperJumbo zapewniające lepsze parametry i ekonomię. Projekt A350-800 (46 zamówień) to niewiadoma na obecną chwilę: może zostać skasowany, model wydłużony do pojemności około 290 pasażerów lub pozostawiony w niezmienionej wersji. Wstępna oferta A330 neo spotkała się z zainteresowaniem potencjalnych odbiorców, ale Airbus na razie nie śpieszy się z realizacją tego projektu. Analizy techniczne rozpoczęły się nad ewentualnym modelem A350-1100 (400 pasażerów), aby wypełnić lukę pomiędzy A350-1000 i A380-800. Targi lotnicze w Singapurze (11-16 lutego) przyniosą nowe zamówienia. Wobec nieoficjalnych informacji Malaysia Airlines skłania się w stronę nowych maszyn Airbusa (wąsko- i szerokokadłubowych), SpiceJet B737 Max, a do programu B777X mogą dołączyć ANA, British Airways, Ethiopian Airlines, Eva Air i Singapore Airlines.
gosc_9aa14 2014-02-08 23:59   
gosc_9aa14 - Profil gosc_9aa14
Airbus przegrywa natomiast (być może na razie) segment średnich widebody (B767 B777 B787 vs A330 A350). I zwiększenie produkcji B787 przez Boeinga to duży problem dla Airbusa: muszą co najmniej pośpieszyć się z A350 (szczególnie A350-1000) i uruchomić A330Neo.
gosc_4b99b 2014-02-08 23:05   
gosc_4b99b - Profil gosc_4b99b
W segmencie B737 i A320 Airbus nie goni Boeinga, bo jest odwrotnie. Od 12 lat (od 2002) w wojnie produkcji B737 vs A320 wygrywa przecież Airbus. W zamówieniach nowych wersji także: B737MAX = 1763, A320Neo = 2610 (do 2013.12.31). Zresztą wojnę Jumbo obecnie wygrywa także Airbus (B747-8 vs A380). Przegrywa natomiast (być może na razie
gosc_33926 2014-02-08 16:56   
gosc_33926 - Profil gosc_33926
Boeing raczej nie postawi swojej montowni w Europie ze względu na USAF, dotacje rządowe oraz związki zawodowe. Zwiększenie produkcji B737 ma dać argument
usuniety 2014-02-07 21:56   
usuniety - Profil usuniety
Według mnie, Boeing powinien pomyśleć o budowie montowni modelu B737 w Europie. Pozwoliłoby to przyspieszyć dostawy B737. Ciekawi mnie czy rozważają taką możliwość.
gosc_0da44 2014-02-05 20:32   
gosc_0da44 - Profil gosc_0da44
Im bardziej Airbus "doagania" Boeinga, tym lepiej. Ten drugi od zawsze trochę za bardzo się "szarogęsi" i to jest czasami irytujące. Dobrze, żeby poczuli obecność konkurencji, ale to może być trudne, bo istnieją dłużej i samego tylko 737 jest chyba ze dwa razy więcej, niż wszystkich samolotów Airbus.
marekd 2014-02-05 18:09   
marekd - Profil marekd
Muszą się spieszyć bo aktualnie na nowy samolot 737NG czeka się moim zdaniem zbyt długo. Ten sam problem ma Airbus z modelami serii 320, ale on ma już montownię w Chinach i buduje drugą w USA.
greg0303 2014-02-05 16:34   
greg0303 - Profil greg0303
Wiceprezydent i generalny dyrektor Programu Boeing 737, Beverly Wyse, powiedziała, że produkcja modelu może docelowo wzrosnąć nawet do 52 sztuk na miesiąc. Obecnie na liście zamówień pozostaje 3680 maszyn (1763 w wersji Max, pierwsze dostawy w 2017 roku). Od roku 2010 produkcja modelu 737 wzrosła o 33%.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy