KE otwiera postepowanie wyjaśniające

KE otwiera postepowanie wyjaśniające Komisja Europejska oficjalnie opublikowała decyzję o otwarciu postępowania wyjaśniającego w sprawie pomocy publicznej dla Polkich Linii Lotniczych LOT. To kolejny etap standardowej procedury w przypadku podmiotów, które ubiegają się o taką pomoc. Jednocześnie Komisja podała do publicznej wiadomości główne założenia i elementy "Planu Restrukturyzacji LOT-u", by poddać je...
31/01/2014 13:25   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-02-13 16:35   
greg0303 - Profil greg0303
Minister Skarbu Państwa, Włodzimierz Karpiński, rozmawiał dziś z komisarzem UE do spraw konkurencji, Joaquinem Almunią, i jest bardzo pozytywnie nastawiony po tej rozmowie. Tematem dyskusji była oczywiście pomoc publiczna dla PLL LOT. Komisja Europejska nadal anlizuje zgodność tej pomocy z unijnym prawem.
kiwas32 2014-02-05 22:15   
kiwas32 - Profil kiwas32
w tym planie jest coś nie tak: "docelowo liczba samolotów ma się zmniejszyć z 45 do 31". To bardzo ciekawe stwierdzenie, tyle tylko, że LOT już od dawna nie ma 45 samolotów bo obecnie ma ich 36. Więc co najwyżej może zmniejszyć się z 36 do 31. I raczej na 100% nie wylecą praktycznie żadne E75 bo nie miałby LOT czym latać. Oprócz E70 nie wyleci nic poza tym.
greg0303 2014-02-05 03:12   
greg0303 - Profil greg0303
Komisja Europejska obawia się, że obecny plan restrukturyzacji nie przyniesie długoterminowych pozytywnych zmian. Niższe koszty operacyjne samolotów Boeing 787 stanowią tylko część siatki połączeń PLL LOT, a pełne wykorzystanie wszystkich ośmiu zamówionych maszyn również budzi wątpliwości. Przychody z operacji przewozowych rejsów międzykontynentalnych były poniżej 25% wszystkich dochodów w roku 2012. LOT próbował wielu planów zmian biznesowych, intensywnie od roku 2009, i doprowadziło to do rekordowych strat. Dlatego Komisja ma wątpliwości, że najnowszy plan zakończy się pełnym sukcesem. Nawet otrzymując dodatkową pomoc publiczną LOT może nie być w stanie pokryć wszystkich swoich wydatków. Zamknięcie lub zmniejszenie ilości połączeń na 19-tu trasach może nie być wystarczającymi oszczędnościami. Komisja również sprawdzi, czy LOT nie korzystał z bardzo niskich opłat lotniskowych w Polsce, które sugerował irlandzki Ryanair.
gosc_c9a4d 2014-02-03 14:29   
gosc_c9a4d - Profil gosc_c9a4d
gosc_013bb: ja za to nie ogarniam budowy lotniska w Berlinie (jak dotad koszt 7 mld EUR zamiast planowanych 2). Zobacz wiadomosc obok. Czy tam tez KE prowadzi postepowanie wyjasniajace? W porownianiu z BER problemy LOTu to pikus, przynajmniej juz widac jakas szanse na poprawe i rozwoj. Jak KE moze dopuszczac do tak wielkiego marnotrawstwa publicznych pieniedzy jak w przypadku BER? BER znajduje sie w stanie agonii i kontrolowanego rozkladu.
solokhumbu 2014-02-02 15:13   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Na pewno E95 są w tej chwili LO potrzebne znacznie bardziej niż E70/75. Po prostu brakuje nieco większych maszyn dla rotacji do np. LHR, KBP, BRU czy TLV - tym bardziej że w ciągu paru miesięcy rzęchy spod znaku B734 znikną ze stanu LOtowskiego posiadania.
gosc_4874b 2014-02-02 13:06   
gosc_4874b - Profil gosc_4874b
Nie według mnie, a według oficjalnego planu który LO złożył do KE;) jednym z punktów jest zbliżenie do K2, wiec pewnie DH4 przejmą kilka tras.
O ile wyrzucenie e70 ma pełny sens, to przy e75 postawiłbym znak zapytania. Zależnie od struktury kosztowej to powinno być możliwe na tym juz zarabiać. A czy LO nie miał w planach dostać w tym roku jeszcze jakieś dodatkowe e95?
gosc_013bb 2014-02-02 07:16   
gosc_013bb - Profil gosc_013bb
Ja mam powoli wrazenie, ze tu juz nikt i nic nie pomoze, LOT znajduje sie w stanie agonii i kontrolowanego rozkladu.
Nie rozumiem kompletnie planow pozbycia sie wiekszosci embraerow etc. I niby te 3 A-320 czy 738 wystarcza wtedy? Nie ogarniam tego.
maciek_waw 2014-02-02 01:06   
maciek_waw - Profil maciek_waw
do gosc_820e2: skoro LOT chce się pozbyć (wg Ciebie) wszystkich Embraerów 170 i większośi 175, to czym ma obsługiwać trasy europejskie? 3 B738 oraz E195? A co wtedy z trasami krajowymi? W ręce Eurolotu?
gosc_df7ad 2014-02-01 23:15   
gosc_df7ad - Profil gosc_df7ad
Samoloty niepotrzebne w Locie powinien przejac Eurolot bo dla mniejszych maszyn jest zatrudnienie na mniej oblozonych trasach ... zamiast kumulacji z kilku duzych portow regionalnych.
gosc_820e2 2014-02-01 11:00   
gosc_820e2 - Profil gosc_820e2
Polecam lekture planu, która można znaleść na stronie KE! LO planuje otwierać nowe połączenia DLUGODYSTANSOWE po zakończeniu restrukturyzacji co ma nastąpić w 2015 roku.
Do tego czasu floty ma sie zmniejszyć do 31 samolotów - wyleca wszystkie e70, 734 oraz większość e75. Za to dołącza 3 320 bądź 738
gosc_b3fd7 2014-01-31 20:13   
gosc_b3fd7 - Profil gosc_b3fd7
3mam kciuki z LOT
gosc_c1dad 2014-01-31 17:31   
gosc_c1dad - Profil gosc_c1dad
Też czekam na taka deklaracje. Orientujecie się kiedy to realnie może nastapić? Słyszałem o końcu przyszłego roku, nie ma szans na ten rok?
optymista 2014-01-31 14:52   
optymista - Profil optymista
Arahja: Nick zobowiązuje !;)
arahja 2014-01-31 14:39   
arahja - Profil arahja
optymista:)
optymista 2014-01-31 14:12   
optymista - Profil optymista
Jestem lekko zawiedziony. Myślałem, że padnie deklaracja że LOT będzie mógł wreszcie otwierać nowe połączenia.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy