Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_e1718
2014-02-05 20:06
Przecież niedawno umowę code-share z Etihad Airways podpisał jetBlue Airways, więc chyba jednak decyzja FAA spowodowała rozwiązanie umów z Jet Airways.
marqoos_pl
2014-02-05 20:03
Rozwiązanie umów code-share z Jet Airways ma również (jako jedna z przyczyn) wykupienie udziałów w tej indyjskiej linii przez Etihad Airways. Przewoźnicy amerykańscy już wystarczająco są wystraszeni arabską ekspansją (bo tam też jest sporo nowych tras otwieranych i planowanych). Nie jest to główna przyczyna oczywiście, ale z pewnością dobra wymówka, by takie umowy rozwiązać "bez tłumaczenia się".
greg0303
2014-02-05 19:44
Umowę code share z Jet Airways zawiesiły również American Airlines.
greg0303
2014-02-03 20:32
Jednym ze skutków obniżenia kategorii bezpieczeństwa lotniczego Indii przez FAA będzie zawieszenie umów współpracy (code share) przewoźników amerykańskich i indyjskich (między innymi Jet Airways straci swoją umowę z United Airlines).
gosc_829d7
2014-01-31 20:41
a wietnam ? Kiedy Vietnam AIrlines dostanie zgode na loty do USA ?
greg0303
2014-01-31 17:28
Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) obniżyła kategorię bezpieczeństwa indyjskich przewoxników z pierwszej do drugiej. Według FAA indyjskie samoloty są zbyt rzadko poddawane kontrolom bezpieczeństwa oraz metody szkolenia inspektorów idyjskich pozostawiają wiele do życzenia. W związku z obniżeniem kategorii indyjscy przewoźnicy nie będą mogli zwiększać ilości połączeń między Indiami i USA (obecnie Air India obsługuje 21 rejsów tygodniowo do USA, a Jet Airways 7). Kategorie drugą FAA mają również Filipiny, Bangladesz i Indonezja. Ministerstwo Lotnictwa Cywilnego Indii ma zmienić system szkolenia inspektorów i poddawać krajowe maszyny częstszym kontrolom, a specjalne przepisy zostaną wprowadzone w życie w ciągu najbliższych paru miesięcy.
greg0303
2014-01-29 17:19
Producent (Airbus) z wielkim zadowoleniem przyjął decyzję indyjskiego Ministerstwa Lotnictwa Cywilnego o dopuszczeniu lotów A380 do Indii. Od czasu pierwszych komercyjnych rejsów SuperJumbo w 2007 roku dostarczono ponad 120 maszyn tego typu do 10-ciu przewoźników. A380 przewiozły ponad 50 mln pasażerów, wykonały ponad 150 tys. lotów, spędziły w powietrzu ponad 1,2 mln godzin oraz odwiedziły 160 portów lotniczych na wszystkich kontynentach.
piotrek737
2014-01-29 12:25
krzysiekl: Na razie żaden nie ma nowej klasy biznes, ale w tym roku przyjdą nr 11 i 12 i one będą miały nową klasę biznes. Podobnie jak i D-AIMB, który w Hamburgu przechodzi C-Check i naprawę skrzydeł. Po tych czynnościach, przed sezonem letnim, zostanie w nim zamontowana nowa klasa biznes i to będzie pierwszy z dotychczasowych A380, który ją otrzyma. Potem ma być D-AIMA i D-AIMC ;) Według prognoz do połowy pierwszego kwartału 2015 r. wszystkie A380 mają mieć już wymienioną klasę biznes.
krzysiekl
2014-01-29 10:50
a kiedy LH unowocześni klasę biznes w A380? Zamontowali tam stare dziadostwo...gorszą niż w tych nowych B747
Ciekawe ile sztuk teraz EK puści do Indii? No i LH chyba szybko podmieni B747-I na A380.
marqoos_pl
2014-01-28 13:44
Ale EK nie potrzebuje jednej klasy tylko na loty do Indii (economy), wręcz przeciwnie, business i first są bardzo mocno na tych lotach obłożone i potrzebne (co za tym idzie - dochodowe). Ale pewno EK od razu wszystkie możliwe lotniska "zaanektuje" ze swoimi A380.
krzysiekl
2014-01-28 13:15
Emirates jednoklasowego A380 nie planuje chyba, mowa była jedynie o wersji bez klasy pierwszej i może z dodatkowym fotelem w ekonomicznej w każdym rzędzie...byłoby ostro:) układ 3-5-3. Zakładam, że lataliby tym tylko na krótkich trasach...czyli właśnie np. Indie..
krzysiekl
2014-01-28 13:14
To nie wszystko. Oprócz tego mają ustalone limity miejsc jakie mogą oferować na trasach do Indii...więc jeśli chcą zwiększyć oferowanie muszą wynegocjować większe (chyba już oferują max ile mogą) bo inaczej jedyna alternatywa to pojemniejszy samolot ale mniej lotów..:/
gosc_b847d
2014-01-28 09:17
Emirates wyśle pewnie teraz swoje a380 na wszystkie przystosowane lotniska dla tego samolotu, otwiera się także możliwość dostaw maszyn w jednej klasie podróży czym Emirates jest zainteresowany
greg0303
2014-01-28 01:37
Według prognoz rynek indyjski będzie się szybko rozwijał, więc zgoda na loty większych maszyn jest jak najbardziej uzasadniona.