Ryanair tnie trasy i otwiera nowe bazy

Ryanair tnie trasy i otwiera nowe bazy Ryanair mocno redukuje swoją siatkę połączeń z Polski, zawieszając od sezonu letniego ponad 30 połączeń ze swojej siatki. Redukcja dotyczy także innych portów w Europie. Decyzję argumentuje zbyt małą liczbą samolotów. Jednak w tym samym czasie linia uruchomi aż pięć nowych baz operacyjnych: w Lizbonie (6 nowych tras), Atenach (5 nowych tras), Salonikach (8 nowych...
25/01/2014 17:04   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ryrek 2014-02-14 22:47   
ryrek - Profil ryrek
Wiecie może , dlaczego samolot FR dzisiaj na trasie Liverpool-Łódź-Liverpool operuje Boeing 737-700 lini Transaero ? ( tak jest pokazane na stronie Flightradaru24)
gosc_9bdd8 2014-01-29 19:12   
gosc_9bdd8 - Profil gosc_9bdd8
Cały kwiecień i maj na trasie WRO-WMI-WRO za 39 zł!!
gosc_98ac2 2014-01-29 07:58   
gosc_98ac2 - Profil gosc_98ac2
krzysiekl: nie jest nagminne, latam co tydzień, siedzę zwykłe z tyłu i tylko ze dwa razy zabrakło, więc nie uogólniaj na podstawie jednej opinii znajomego lub kilku opinii z internetu.
krzysiekl 2014-01-28 14:40   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jest nagminne, dopiero co znajomy leciał kilka dni temu i też zabrakło.
sauvi 2014-01-28 14:00   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_33bd7: ciesze sie bardzo, ze jest smaczny i w rozsadnych cenach. Niestety, nie bylem w stanie tego sprawdzic, bo go zabraklo - co podobno jest nagminne.
gosc_33bd7 2014-01-28 10:22   
gosc_33bd7 - Profil gosc_33bd7
dareck: nie przesadzaj, akurat katering się w Locie poprawił!! Fakt faktem jest płatny, ale smaczny i w rozsądnych cenach
gosc_25779 2014-01-28 08:53   
gosc_25779 - Profil gosc_25779
@infomodlin Jeśli Ty nie słyszałeś to pewnie i nikt inny nie słyszał ;)
sauvi 2014-01-28 08:44   
sauvi - Profil sauvi
@dareck: slusznie prawisz, dodam jeszcze, ze w tamtej epoce zatrudnienie jako CC zalezalo nie od predyspozycji czy kompetencji, tylko w duzej mierze od tzw. \"plecow\". Byc moze nadal tak jest ? Moze ktos znajacy temat sie wypowie ? Oczywiscie w przeciwienstwie do tamtej epoki, CC nie jest juz praca marzen, niemniej jednak jest to niezla i stala praca, co w obecnych czasach ma swoje znaczenie.
gosc_7f1af 2014-01-28 08:40   
gosc_7f1af - Profil gosc_7f1af
@dareck: slusznie prawisz, dodam jeszcze, ze w tamtej epoce zatrudnienie jako CC zalezalo nie od predyspozycji czy kompetencji, tylko w duzej mierze od tzw. "plecow". Byc moze nadal tak jest ? Moze ktos znajacy temat sie wypowie ? Oczywiscie w przeciwienstwie do tamtej epoki, CC nie jest juz praca marzen, niemniej jednak jest to niezla i stala praca, co w obecnych czasach ma swoje znaczenie.
infomodlin 2014-01-28 08:40   
infomodlin - Profil infomodlin
pytanie z innej beczki
czy ktoś słyszał o konferencji w Modlinie Ryanaira ?
z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam.
gosc_ed001 2014-01-28 08:21   
gosc_ed001 - Profil gosc_ed001
piotrek737: popraw mnie jak się mylę, ale opłaty za paliwo, opłaty lotniskowe, do PAŻP i AMS są uwzględniane w publikowanych rocznych wynikach OPERACYJNYCH, niezależnie od tego, czy są zapłacone czy zaległe, prawda? I dlatego wynik operacyjny jest miarodajnym wskaźnikiem kondycji firmy. Podobnie z depozytami/gwarancjami skarbu państwa - one bezpośredniego wpływu na wynik operacyjny z kolei nie mają, a są istotne jedynie w przypadku ogłaszania bankructwa firmy na przykład. Tak czy siak, nie chodzi mi o to, że zagraniczne linie (chodzi mi szczególnie o Wizz i Ryanair dotowane z publicznych pieniędzy samorządowych) mają kokosy, ale o to, że strata operacyjna LOTu na poziomie np. 145 mln zł za 2012 lub 20 mln złotych za 2013 (podaję za GW) i tak rekompensowana jest przez podatki, które wracają do budżetu państwa dzięki faktowi, że LOT istnieje. Jak pisałem wcześniej, LOT to spółka o obrotach rzędu 3.5 mld złotych i można sobie wyobrazić, ile podatków w różnej formie generuje. Bankructwo LOTu oznaczałoby, że tych podatków płaconych by nie było - wystarczy sobie wyobrazić, ile podatków w Polsce generują Wizz i Ryan. Sądze, że niewiele - praktycznie jedynie te wynikające z zakupu paliwa. Reasumując - swoimi zagadkami chciałem zasugerować, że nawet przy pewnym poziomie strat, opłaca się utrzymywać LOT przy kroplówce, bo i tak suma sumarum budżet wychodzi na tym in plus.
gosc_dd4a9 2014-01-28 00:49   
gosc_dd4a9 - Profil gosc_dd4a9
dareck: bzdury wypisujesz. W czasach socjalizmu Lot przynosił zyski i to w bardzo pożądanych twardych dewizach. W ciagu ostatnich 25 lat tez przez większość czasu był na plusie. Czytając takie głupie komentarze mozna pomyśleć, ze urodziłeś sie 5 lat temu i nie znasz innej rzeczywistości...
dareck 2014-01-27 22:57   
dareck - Profil dareck
krzysiekl: Słusznie prawisz, ale władze LOT tkwią mentalnie w poprzedniej epoce, w której na latanie mogli sobie pozwolić "ludzie interesu" oraz co ważniejsi urzędnicy, a utrzymanie firmy było zadaniem państwa a nie miało zależeć od działalności operacyjnej. Nie umiem sobie inaczej wytłumaczyć niechęci jaką darzy pasażerów lotowski CC, oraz faktu, że pod względem cenowym LOT konsekwentnie odstaje (na niekorzyść) od konkurencji, nie wspominając już o ciągłym obniżaniu jakości cateringu...
gosc_1f89d 2014-01-27 20:10   
gosc_1f89d - Profil gosc_1f89d
a gdzie mogę się dowiedzieć czy Rayan kasuje jakies loty z Modlina
gosc_51477 2014-01-27 14:03   
gosc_51477 - Profil gosc_51477
mietku: pewnie lepszym określeniem jest to że powinien płacić, ponieważ raczej zalega z opłatami lotniskowymi.
mietek 2014-01-27 13:58   
mietek - Profil mietek
I z tego co wiem również zaleganie z opłatami do LOT AMS. A LO płaci podatki chociażby na lotniskach.
gosc_f1424 2014-01-27 12:37   
gosc_f1424 - Profil gosc_f1424
krzysiekl: zgadzam się, jestem zwolennikiem niskich podatków, ale pytając o to ile podatków oraz ile opłat lotniskowych płaci w Polsce rocznie LOT (bezpośrednio i pośrednio, podkreślam)chodzi mi bardziej o porównanie tych liczb z Ryanairem i Wizzairem. Ewentualnie ze średnią roczną stratą operacyjną LOTu.
piotrek737 2014-01-27 12:36   
piotrek737 - Profil piotrek737
gość: Z tymi zagadkami to przeginasz ;) Bo tak jakby naprawdę usiąść i policzyć wszystko, to te zagraniczne linie nie maja tutaj takich kokosów jak chcesz to na siłę udowodnić ;) Nie zapominaj, że za wszystkie samoloty LO i ELO depozyt/gwarancje do lessora lub producenta wpłaciło MSP. Depozyt ten jest niezbędny w szczególności w przypadku firm państwowych, ale nie tylko. Na każdy samolot jest to kwota około 1-2 mln dolarów. Do tego zaleganie z opłatami za paliwo, opłaty lotniskowe i te do PAŻP-u ;) Niestety inny przewoźnik jak nie płaci ma aresztowany samolot lub nie jest wpuszczany nad terytorium Polski ;)
gosc_94bc3 2014-01-27 12:29   
gosc_94bc3 - Profil gosc_94bc3
gosc_938cc: nie pytam, ile LOT ma strat ani w jaki sposób jest dotowany, bo to wszyscy znamy. Pytam, ile LOT, firma o przychodach ok. 3.5mld złotych płaci rozmaitych podatków (bezpośrednio - lub pośrednio, tj. również poprzez firmy współpracujące, płace i wydatki pracowników itp.).
gosc_44f83 2014-01-27 11:49   
gosc_44f83 - Profil gosc_44f83
@Krzysiekl
W 100% potwierdzam Twoje spostrzeżenia, taryfy na loty OW, taryfy z samym podręcznym, permanentny brak ciabat, które cieszą się wielkim powodzeniem.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy