Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Wiecie może , dlaczego samolot FR dzisiaj na trasie Liverpool-Łódź-Liverpool operuje Boeing 737-700 lini Transaero ? ( tak jest pokazane na stronie Flightradaru24)
gosc_9bdd8
2014-01-29 19:12
Cały kwiecień i maj na trasie WRO-WMI-WRO za 39 zł!!
gosc_98ac2
2014-01-29 07:58
krzysiekl: nie jest nagminne, latam co tydzień, siedzę zwykłe z tyłu i tylko ze dwa razy zabrakło, więc nie uogólniaj na podstawie jednej opinii znajomego lub kilku opinii z internetu.
krzysiekl
2014-01-28 14:40
jest nagminne, dopiero co znajomy leciał kilka dni temu i też zabrakło.
@gosc_33bd7: ciesze sie bardzo, ze jest smaczny i w rozsadnych cenach. Niestety, nie bylem w stanie tego sprawdzic, bo go zabraklo - co podobno jest nagminne.
gosc_33bd7
2014-01-28 10:22
dareck: nie przesadzaj, akurat katering się w Locie poprawił!! Fakt faktem jest płatny, ale smaczny i w rozsądnych cenach
gosc_25779
2014-01-28 08:53
@infomodlin Jeśli Ty nie słyszałeś to pewnie i nikt inny nie słyszał ;)
@dareck: slusznie prawisz, dodam jeszcze, ze w tamtej epoce zatrudnienie jako CC zalezalo nie od predyspozycji czy kompetencji, tylko w duzej mierze od tzw. \"plecow\". Byc moze nadal tak jest ? Moze ktos znajacy temat sie wypowie ? Oczywiscie w przeciwienstwie do tamtej epoki, CC nie jest juz praca marzen, niemniej jednak jest to niezla i stala praca, co w obecnych czasach ma swoje znaczenie.
gosc_7f1af
2014-01-28 08:40
@dareck: slusznie prawisz, dodam jeszcze, ze w tamtej epoce zatrudnienie jako CC zalezalo nie od predyspozycji czy kompetencji, tylko w duzej mierze od tzw. "plecow". Byc moze nadal tak jest ? Moze ktos znajacy temat sie wypowie ? Oczywiscie w przeciwienstwie do tamtej epoki, CC nie jest juz praca marzen, niemniej jednak jest to niezla i stala praca, co w obecnych czasach ma swoje znaczenie.
infomodlin
2014-01-28 08:40
pytanie z innej beczki
czy ktoś słyszał o konferencji w Modlinie Ryanaira ?
z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam.
gosc_ed001
2014-01-28 08:21
piotrek737: popraw mnie jak się mylę, ale opłaty za paliwo, opłaty lotniskowe, do PAŻP i AMS są uwzględniane w publikowanych rocznych wynikach OPERACYJNYCH, niezależnie od tego, czy są zapłacone czy zaległe, prawda? I dlatego wynik operacyjny jest miarodajnym wskaźnikiem kondycji firmy. Podobnie z depozytami/gwarancjami skarbu państwa - one bezpośredniego wpływu na wynik operacyjny z kolei nie mają, a są istotne jedynie w przypadku ogłaszania bankructwa firmy na przykład. Tak czy siak, nie chodzi mi o to, że zagraniczne linie (chodzi mi szczególnie o Wizz i Ryanair dotowane z publicznych pieniędzy samorządowych) mają kokosy, ale o to, że strata operacyjna LOTu na poziomie np. 145 mln zł za 2012 lub 20 mln złotych za 2013 (podaję za GW) i tak rekompensowana jest przez podatki, które wracają do budżetu państwa dzięki faktowi, że LOT istnieje. Jak pisałem wcześniej, LOT to spółka o obrotach rzędu 3.5 mld złotych i można sobie wyobrazić, ile podatków w różnej formie generuje. Bankructwo LOTu oznaczałoby, że tych podatków płaconych by nie było - wystarczy sobie wyobrazić, ile podatków w Polsce generują Wizz i Ryan. Sądze, że niewiele - praktycznie jedynie te wynikające z zakupu paliwa. Reasumując - swoimi zagadkami chciałem zasugerować, że nawet przy pewnym poziomie strat, opłaca się utrzymywać LOT przy kroplówce, bo i tak suma sumarum budżet wychodzi na tym in plus.
gosc_dd4a9
2014-01-28 00:49
dareck: bzdury wypisujesz. W czasach socjalizmu Lot przynosił zyski i to w bardzo pożądanych twardych dewizach. W ciagu ostatnich 25 lat tez przez większość czasu był na plusie. Czytając takie głupie komentarze mozna pomyśleć, ze urodziłeś sie 5 lat temu i nie znasz innej rzeczywistości...
krzysiekl: Słusznie prawisz, ale władze LOT tkwią mentalnie w poprzedniej epoce, w której na latanie mogli sobie pozwolić "ludzie interesu" oraz co ważniejsi urzędnicy, a utrzymanie firmy było zadaniem państwa a nie miało zależeć od działalności operacyjnej. Nie umiem sobie inaczej wytłumaczyć niechęci jaką darzy pasażerów lotowski CC, oraz faktu, że pod względem cenowym LOT konsekwentnie odstaje (na niekorzyść) od konkurencji, nie wspominając już o ciągłym obniżaniu jakości cateringu...
gosc_1f89d
2014-01-27 20:10
a gdzie mogę się dowiedzieć czy Rayan kasuje jakies loty z Modlina
gosc_51477
2014-01-27 14:03
mietku: pewnie lepszym określeniem jest to że powinien płacić, ponieważ raczej zalega z opłatami lotniskowymi.
I z tego co wiem również zaleganie z opłatami do LOT AMS. A LO płaci podatki chociażby na lotniskach.
gosc_f1424
2014-01-27 12:37
krzysiekl: zgadzam się, jestem zwolennikiem niskich podatków, ale pytając o to ile podatków oraz ile opłat lotniskowych płaci w Polsce rocznie LOT (bezpośrednio i pośrednio, podkreślam)chodzi mi bardziej o porównanie tych liczb z Ryanairem i Wizzairem. Ewentualnie ze średnią roczną stratą operacyjną LOTu.
piotrek737
2014-01-27 12:36
gość: Z tymi zagadkami to przeginasz ;) Bo tak jakby naprawdę usiąść i policzyć wszystko, to te zagraniczne linie nie maja tutaj takich kokosów jak chcesz to na siłę udowodnić ;) Nie zapominaj, że za wszystkie samoloty LO i ELO depozyt/gwarancje do lessora lub producenta wpłaciło MSP. Depozyt ten jest niezbędny w szczególności w przypadku firm państwowych, ale nie tylko. Na każdy samolot jest to kwota około 1-2 mln dolarów. Do tego zaleganie z opłatami za paliwo, opłaty lotniskowe i te do PAŻP-u ;) Niestety inny przewoźnik jak nie płaci ma aresztowany samolot lub nie jest wpuszczany nad terytorium Polski ;)
gosc_94bc3
2014-01-27 12:29
gosc_938cc: nie pytam, ile LOT ma strat ani w jaki sposób jest dotowany, bo to wszyscy znamy. Pytam, ile LOT, firma o przychodach ok. 3.5mld złotych płaci rozmaitych podatków (bezpośrednio - lub pośrednio, tj. również poprzez firmy współpracujące, płace i wydatki pracowników itp.).
gosc_44f83
2014-01-27 11:49
@Krzysiekl
W 100% potwierdzam Twoje spostrzeżenia, taryfy na loty OW, taryfy z samym podręcznym, permanentny brak ciabat, które cieszą się wielkim powodzeniem.